بین‌الملل 10:50 - 19 اردیبهشت 1400
جمعی از نمایندگان آمریکا در شبکه‌های اجتماعی یورش متجاوزانه نیروهای اشغالگر اسرائیلی به مسجد الاقصی و حمله آنها به نمازگزاران و همچنین اقدامات خشونت‌آمیز آنها در محله شیخ جراح شهر قدس اشغالی را محکوم کرده و ورود دولت بایدن برای توقف این اقدامات را خواستار شدند، شورای اسلامی انگلیس، وزارت خارجه لیبی، سودان و مالزی نیز در بیانیه‌هایی این اقدامات را محکوم کردند.

ادامه محکومیت‌ جهانی اقدامات رژیم صهیونیستی در قدس/ قانونگذاران آمریکایی: بایدن ورود کند

به گزارش ایسنا، برخی قانونگذاران آمریکایی با انتقاد از سکوت دولت جو بایدن، رئیس جمهور این کشور در برابر اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی در حق فلسطینی‌های ساکن قدس و کرانه باختری اشغالی، توقف فوری این جنایات و نیز عملیات کوچاندن خانواده‌های فلسطینی ساکن محله شیخ جراح و محکومیت این اقدامات متجاوزانه را خواستار شدند.

از جمله این چهره‌ها سناتور برنی سندرز است که در توییتی ضمن تاکید بر لزوم ورود آمریکا به این مساله جهت توقف کوچاندن خانواده‌های فلسطینی از قدس اشغالی، از واشنگتن خواست اقدامات خشونت‌آمیز نیروهای اشغالگر اسرائیلی و شهرک‌نشین‌ها در حق ساکنان محله شیخ جراح را محکوم کند.

سناتور الیزابت وارن نیز در توییتی عملیات کوچاندن ساکنان فلسطینی شیخ جراح را اقدامی "نفرت‌انگیز و غیر قابل پذیرش" خواند و از دولت آمریکا خواست به دولت تل‌آویو توضیح دهد که این اقدام غیرقانونی است و باید فورا متوقف شود.

چوی گارسیا، نماینده دموکرات آمریکا نیز ضمن اعلام همبستگی خود با فلسطینی‌ها خواستار توقف کوچاندن خشونت‌آمیز خانواده‌های فلسطینی از شیخ جراح شد.

آلکساندریا اوکازیو کورتز، نماینده دموکرات ایالت نیویورک نیز در توییتی ضمن ابراز همبستگی با ساکنان محله شیخ جراح، اقدام نیروهای اشغالگر اسرائیلی را "غیرانسانی " خواند و از واشنگتن خواست برای حمایت از حقوق فلسطینی‌ها وارد عمل شود.

رشیده طلیب، نماینده فلسطینی‌الاصل آمریکا نیز ضمن انتقاد از سکوت بسیاری از نمایندگان آمریکایی در برابر جنایات اشغالگران در قدس اشغالی آن هم به دلیل نگرانی از اینکه مورد خشم گروه‌های فشار حامی اسرائیل قرار بگیرند، توییت کرد: بسیاری از آنها ساکت هستند و یا از مخالفت خودداری می‌کنند چرا که دلارهای مالیات‌های آمریکایی همچنان برای این نوع اقدامات وحشیانه استفاده می‌شوند.

ایلهان عمر، نماینده دموکرات و سومالی‌الاصل آمریکا ضمن محکومیت یورش نیروهای اشغالگر به صحن‌های مسجد الاقصی و حمله به نمازگزاران هنگام اقامه نماز، از سکوت رسانه‌های آمریکایی در برابر این اقدام انتقاد کرد.

شورای اسلامی انگلیس نیز با انتشار بیانیه‌ای اقدامات خشونت‌آمیز اشغالگران اسرائیلی در حق نمازگزاران مسجد الاقصی را محکوم کرده و از دولت انگلیس خواست چنین تجاوز آشکاری را محکوم کرده و از قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت درباره اشغال اراضی فلسطینی‌ها و توقف شهرک‌سازی‌های غیرقانونی حمایت کند.

وزارت خارجه لیبی نیز در بیانیه‌ای ضمن محکومیت یورش اشغالگران اسرائیلی به مسجد الاقصی و حمله به نمازگزاران فلسطینی و همچنین محکومیت کوچاندن اجباری خانواده‌های فلسطینی از شهر قدس، از جامعه جهانی خواست به مسؤولیت‌های حقوق و اخلاقی خود در حمایت از فلسطینی‌ها و اماکن مقدس و تاریخی مسلمانان و مسیحیان در اراضی اشغالی فلسطین عمل کند.

همچنین این وزارتخانه هشدار داد که چنین اقداماتی به منزله تحریک عواطف مسلمانان جهان و نقض آشکار قوانین بین‌المللی و حقوق بشر بوده و خطر تشدید درگیری‌ها، اقدامات متجاوزانه خطرناکی در حق فلسطینی‌ها و تضعیف امکان برقراری صلح جامع در منطقه را به دنبال دارد.

 وزارت خارجه سودان نیز در بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی شدید خود از اقدامات سرکوبگرانه رژیم صهیونیستی در حق فلسطینی‌ها به ویژه ساکنان قدس و ابراز تاسف شدید از این اقدامات، از جامعه جهانی خواست دولت رژیم صهیونیستی را برای توقف تمامی اقداماتش در تغییر هویت عربی و مذهبی و شرایط حقوقی شهر قدس و نیز توقف کوچاندن شهروندان فلسطینی تحت فشار بگذارد.

این وزارتخانه در ادامه بر موضعگیری ثابت سودان در حمایت از حقوق غیر قابل تغییر فلسطینی‌ها به ویژه حق آنها در تعیین سرنوشت خود و تشکیل کشور مستقل فلسطین بر اساس مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ با پایتختی قدس شرقی مطابق با راه حل دو کشوری و قطعنامه‌های بین‌المللی تاکید کرد.

وزارت خارجه مالزی نیز در بیانیه‌ای ضمن محکومیت یورش اشغالگران به نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی، تاکید کرد دولت رژیم صهیونیستی باید مسؤول این اقدام شناخته شده و بابت این نقض آشکار حقوق بشر و قوانین بین‌المللی محاکمه شود.

این وزارتخانه در ادامه حمله به نمازگزاران مسجد الاقصی را اهانت به تمامی مسلمانان جهان و اهانت به بشریت دانست و از جامعه جهانی خواست فورا اقدامی در پیش گرفته و پاسخ قاطعی به این تجاوزهای اخیر بدهد.

انتهای پیام


11058263
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای اولین بار بر سر تعیین حدود مرزی میان خود به توافق رسیدند که طی آن ۴ روستا به دولت باکو بازگردانده می‌شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فردی در نیویورک مقابل ساختمان محل برگزاری دادگاه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا اقدام به خودسوزی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های مقاومت فلسطین جمعه شب اعلام کردند که به پایگاه نظامیان صهیونیست در استان جنین واقع در شمال کرانه باختری حمله کرده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه سی‌ان‌ان در خبری اختصاصی نوشت که تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که پایگاه هوایی که ادعا می‌شد هدف حمله رژیم صهیونیستی بوده سالم به نظر می‌رسد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه سی ان ان در خبری اختصاصی نوشت که تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که پایگاه هوایی که ادعا می‌شد هدف حمله رژیم صهیونیستی بوده سالم به نظر می‌رسد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» گروه هکری «انانیموس» اعلام کرد که به پایگاه داده‌های ارتش رژیم صهیونیستی نفوذ کرده و به حدود بیش از ۲۳۳ هزار سند دست یافته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» گروه هکری «انانیموس» اعلام کرد که به پایگاه داده‌های ارتش رژیم صهیونیستی نفوذ کرده و به حدود بیش از ۲۳۳ هزار سند دست یافته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل طی دیدار با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نیویورک پیرامون همکاری‌های نزدیک دو کشور برادر گفت‌وگو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) گفت که وزیر امنیت داخلی این رژیم تنها با یک کلمه «اسرائیل را مضحکه دنیا کرد.»

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است