استانی 20:50 - 06 مهر 1400

ترانزیت هوایی شمال - جنوب برقرار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سیف الله فرزانه شامگاه سه شنبه در مراسم روز جهانگردی گفت: صنعت گردشگری به عنوان یک زنجیره می‌تواند به رونق حمل و نقل هوایی در این استان کمک کند و هرگونه غفلت و بی برنامگی در این زمینه می‌تواند به زمینگیر شدن این پروازها منجر شود.

وی اظهار کرد: تلاش‌های زیادی برای برقراری پرواز نوشهر - کیش براساس نیاز سنجی و خواسته مردم خطه غرب مازندران صورت گرفته و قرار است این پرواز در ۱۹ مهر ماه جاری انجام گیرد، منتهی در نخستین گام باید امکانات امنیتی، مکان اقامتی، نوع خودرو، نحوه برخورد و بلد بودن زبان‌های خارجی با گردشگران خارجی هنگام فرود در فرودگاه‌های این استان فراهم شود.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مازندران با اهمیت جلوه دادن این پرواز در آینده از زوایای مختلف گفت: به این پرواز باید با نگاهی فراتر این مسیر نگریست و باید در پی برنامه ریزی برای جذب مسافران مسیرهای پروازی نوشهر - کیش - عمان و دبی باشیم چرا که بیشترین گردشگران پیش از کرونا به مازندران از این کشورها بودند.

فرزانه افزود: در پیش بودن رویداد بین المللی ۲۰۲۲ و جام جهانی قطر و کشورهای عضو اکو، همه این ظرفیت‌ها باعث سرازیر شدن دستکم ۲۵ میلیون گردشگر حاشیه خلیج فارس به مازندران خواهد شد.

این مسئول گفت: امروز اتصال خلیج فارس به عمان و جزیره کیش برقراری پرواز نوشهر به کیش به عنوان نخستین ترانزیت هوایی میان شمال و جنوب به شمار می‌آید و مازندران به ویژه غرب این استان از ظرفیت‌های وموقعیت های ممتازی گردشگری بسیار بالایی برقرار است و این اتفاق خیلی می‌تواند در دوران پسا کرنا به رونق گردشگری و فضای کسب و کار این منطقه بهبود ببخشد.

عضو فراکسیون گردشگری در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: برقراری این پرواز بنا به خواست دولت برای خروج از اقتصاد تک بعدی نفت و نیز رونق گردشگری است و پس از سه ماه پی گیری و نشست با مسئولان دست اندرکار خصوصاً وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مطرح شد و در نهایت ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای رونق بخشیدن به این بخش اعلام آمادگی کرد.

محمدعلی محسنی بندپی افزود: امروز استان‌های شمالی با برخورداری بیش از ۵۰۰ کیلومتر محدوده ساحلی، جنگل‌های هیرکانی خزری، آثار تاریخی و نیز جاذبه‌های گردشگری فراوان رونق صنعت حمل و نقل هوایی و حضور گردشگران خارجی به این منطقه خیلی می‌تواند جوانان این منطقه را از بیکاری و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن رهایی ببخشد.

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن حدود ۹۰ درصد سرزمین استان مازندران به ویژه غرب این استان در حوزه منطقه حفاظت شده البرز مرکزی گفت که برای رونق این منطقه راهی جز تغییر نگاه و رویکرد مسئولان سطوح کلان کشور به ارتقای شاخص‌های اشتغال بویژه در حوزه گردشگری نداریم.

در این نشست جمعی از سرمایه گذاران بخش خصوصی، بهره برداران و هتل داران برای پا گرفتن این پرواز اعلام آمادگی کردند و وعده دادن با بهره گیری از همه ظرفیت‌ها و امکانات موجود به صنعت حمل و نقل هوایی در مازندران کمک کنند. نخستین پرواز کیش - رامسر در ۲۳ شهریور ماه امسا برقرار شد و پرواز نوشهر - کیش نیز از نوزدهم مهر ماه جاری طبق اظهار نظر معاونت بازرگانی و خدمات فرودگاهی شرکت هواپیمایی کیش ایر از نوزدهم مهر ماه جاری برقرار می‌شود.


11248541
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است