استانی 23:04 - 08 بهمن 1399
نماینده مردم بجنورد در مجلس:
ایسنا/خراسان شمالی نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم و مانه و سملقان گفت: آثار پژوهشی پهنه مطالعاتی در حوزه معدن به استان ارائه نشده است و سرمایه‌گذاران در پهنای مطالعاتی استان سرگردان هستند.

سرمایه گذاران در پهنه های مطالعاتی معادن خراسان شمالی سرگردان هستند

محمد وحیدی هشتم بهمن ماه سال جاری،  در هجدهمین جلسه اقتصاد مقاومتی استان که در محل استانداری خراسان شمالی و با حضور معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران برگزارشد، با اشاره به اینکه پهنه مطالعاتی در بحث مطالعات معدنی مصوبه سفر دولت در سفر مقام معظم رهبری به استان دارای سه مرحله است،  اظهار کرد: در این مصوبه مقرر شد  پهنه مطالعاتی استان مجموعاً به ۱۰ هزار کیلومتر مربع برسد اما همچنان نتایج آثار پژوهشی به استان ارائه نشده است و همین موضوع موجب متوقف شدن مسیر توسعه استان می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه سازمان زمین شناسی باید زودتر نتایج پژوهشی را در اختیار استان قرار دهد،  تصریح کرد: در مانه و سملقان و راز و جرگلان صنعت دیده نشده و این به معنای نبود قابلیت نیست در حال حاضردر شهرستانی همچون راز و جرگلان نه شهرک صنعتی داریم و نه ایجاد فرصت حضور سرمایه گذاران در صنایع پایین دستی فراهم شده است.

وحیدی با بیان اینکه چهار صنعت بزرگ استان هر سال بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ میلیارد تومان قطعه خریداری می‌کنند،  افزود: تولید در داخل استان دیده نشده است و نیاز است که سهمی برای تولیدات در داخل استان دیده شود و در این موضوع باید نگاه به تولید و تامین کالاهای اساسی مردم استان در اولویت باشد.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قطره چکانی کالا به استان می‌رسد،  افزود: در دو شاخص  کمترین درآمد سرانه کشور و بالاترین آمار تورم در کشور،  خراسان شمالی در بالاترین رتبه ها قرار دارد که برای استان آسیب جدی است و مسئولان موظف هستند به استان توجه ویژه داشته باشند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش،  تحقیقات و فناوری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عدم توجه به تولید در داخل استان موجب مهاجرت مردم استان به تهران و شهرهای بزرگ می‌شود،  تاکید کرد: یک شهرک صنعتی در تهران دو هزار واحد صنعتی دارد که اگر ۲۷۰ واحد صنعتی آن در خراسان شمالی بود،  شاهد مهاجرت مردم استان به تهران نبودیم.

انتهای پیام


10924734
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است