ورزشی 17:39 - 29 شهریور 1393
والیبال قهرمانی مردان جهان؛
تهران - ایرنا - تیم ملی والیبال ایران در آخرین مسابقه خود در رقابت های قهرمانی مردان جهان مغلوب روسیه شد تا با کسب عنوان ششم به کار خود در این رقابت ها پایان دهد و صعود 13 پله ای را نسبت به دور قبل تجربه کند.

به گزارش ایرنا، مرحله نیمه نهایی رقابت های والیبال قهرمانی مردان جهان امروز (شنبه) با سه دیدار پیگیری می شود که تیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه این مرحله و در آخرین دیدار خود به مصاف روسیه رفت.



ملی پوشان والیبال ایران در این دیدار که در سالن اطلس شهر غوچ لهستان برگزار شد، سه بر صفر شکست خوردند تا به عنوان تیم ششم جهان در این رقابت ها معرفی شوند.



روسیه نیز با کسب این یپروزی عنوان پنجمی سال گذشته خود را در این رقابت ها تکرار کرد.



شاگردان اسلوبودان کواچ سرمربی تیم ملی والیبال ایران در سه ست متوالی و با امتیازهاای 25 بر 19، 25 بر 21 و 25 بر 18شکست را پذیرا شدند تا پنجمین ناکامی خود در این رقابت ها را تجربه کرده باشند.



تیم ملی والیبال ایران در این دیدار با ترکیب سعید معروف، محمد موسوی، مجتبی میرزاجانپور، عادل غلامی، شهرام محمودی، عادل غلامی و فرهاد ظریف مسابقه را آغاز کرد و امیر غفور، مهدی مهدوی و میلاد عبادی پور از دیگر بازیکنان ایران در این مسابقه بودند.



فیلیپ ورک از فرانسه به عنوان داور اول و پیتر دودیگ لهستانی به عنوان داور دوم قضاوت دیدار تیم های ایران و روسیه را بر عهده داشتند.



والیبال ایران و روسیه تا کنون شش بار به صورت رسمی با یکدیگر مبارزه کردند، اما ملی پوشان ایران هنوز در حسرت شکست این تیم قرار دارند.



تیم ملی والیبال ایران یک بار در جام جهانی 2011، دو بار در لیگ جهانی 2013، یک بار در جام قهرمانان قاره ها 2013، یک بار در مرحله نهایی لیگ جهانی 2014 و امروز در مرحله نیمه نهایی قهرمانی مردان جهان مغلوب این تیم شده است.



والیبال روسیه که قهرمانی جام جهانی 2011، المپیک 2012 و لیگ جهانی 2013 را در پرونده کاری خود دارد، عنوان پرافتخارترین تیم مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان را نیز با 12 مدال شامل 6 طلا، 3 نقره و 3 برنز در اختیار دارد.



تیم ملی والیبال ایران در دور مقدماتی رقابت های قهرمانی جهان موفق به شکست تیم های ایتالیا، آمریکا، ونزوئلا و بلژیک شد و برابر فرانسه مغلوب شد.



ملی پوشان ایران در مرحله دوم نیز تیم های آرژانتین، استرالیا و صربستان را شکست دادند و تنها شکست خود در این مرحله برابر لهستان میزبان پذیرفتند تا در نهایت با 7 پیروزی و دو شکست به مرحله سوم و شش تیم برتر جهان صعود کنند.



تیم ملی والیبال ایران در مرحله سوم ابتدا در یک مسابقه به دور از انتظار سه بر صفر مغلوب آلمان شد و در دومین مسابقه نیز سه بر دو برابر فرانسه شکست را پذیرفت تا به چهار تیم برتر این رقابت ها راه نیابد.



تیم ملی والیبال ایران امروز (شنبه) در آخرین مسابقه خود در هجدهمین دوره مسابقات قهرمانی مردان جهان به مصاف روسیه رفت و سه بر صفر مغلوب این تیم شد و به رتبه ششم جهان اکتفا کرد.



والیبال ایران در این دوره از رقابت ها، پنجمین حضور خود در مسابقات قهرمانی جهان را تجربه کرد. بهترین رتبه ایران در ادوار گذشته این رقابت ها جایگاه نوزدهمی بود که در این دوره 13 پله صعود در این رقابت ها داشت.



تیم ملی والیبال ایران روز دوشنبه لهستان را ترک می کند و راهی اینچئون می شود تا بخت خود را برای کسب نخستین مدال بازی های آسیایی بیازماید.



تیم های لهستان و فرانسه از ساعت 19 و 10 دقیقه و تیم های آلمان و برزیل از ساعت 22 و 55 دقیقه امروز در مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی جهان به مصاف یکدیگر می روند که تیم های برنده فردا یکشنبه برای کسب مقام قهرمانی و تیم های بازنده برای کسب عنوان سومی این رقابت ها به میدان می روند.



ورزشی(2)**1379

انتهای پیام /*


4755027
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» یوونتوس در دیداری خارج از خانه با نتیجه ۲-۲ مقابل کالیاری متوقف شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل باشگاه تراکتور از توافق با یک سرمربی خارجی مطرح که سابقه سرمربیگری در تیم ملی اروپایی را دارد، خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس درباره مسائل مختلف این تیم و تنش بین سرخابی ها توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله‌ای با جرم ۳۳ برابر خورشید، بزرگ‌ترین سیاه‌چاله‌ی ستاره‌ای دیده‌شده تاکنون است و فاصله‌ی بسیار کمی با زمین دارد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرخپوشان پایتخت امروز در دیداری تدارکاتی با یک گل از سد پیکان گذشتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات دستجات آزاد اسکیت سرعت در بخش بانوان با شناخت نفرات برتر به پایان رسید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدافع استقلال گفت: باید از تیم حمایت شود و به هم کمک کنیم؛ شش بازی سخت تا پایان لیگ باقی مانده است و باید از تیم استقلال حمایت کنند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست تیم فوتبال استقلال هر گونه اختلاف با سرمربی آبی‌پوشان را تکذیب کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدافع - هافبک تیم استقلال مدعی است که داور باید خطای مدافعان شمس آذر روی او را پنالتی می‌گرفت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدافع تیم فوتبال استقلال بابت پیروزی این تیم مقابل شمس آذر و بازگشت دوباره آبی‌پوشان به صدر جدول ابراز خوشحالی کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است