ورزشی 12:19 - 29 تیر 1393
تهران - ایرنا - کره شمالی بعد از نشست بی نتیجه مقامات المپیک این کشور با مسوولان المپیک کره جنوبی، تهدید کرد که در تصمیم خود برای شرکت در بازی های آسیایی 2014 تجدید نظر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، مقامات دو کشور روز پنجشنبه در یک دهکده مرزی با هم مذاکره کردند که این جلسه بدون هیچ نتیجه ای به پایان رسید.



کره شمالی در این نشست اعلام کرد که قصد دارد در راستای کاهش تنش ها بین دو کشور 350 ورزشکار و 350 تشویق کننده را به بازی های آسیایی اینچئون کره جنوبی اعزام کند.



اکنون رسانه های این کشور کره جنوبی را متهم کرده اند که با ذکر دلایل امنیتی، از اعزام این تعداد ورزشکار ایراد گرفته اند.



همچنین گفته می شود که کره جنوبی با استفاده از پرچم های بزرگ کره شمالی نیز مخالفت کرده است.



خبرگزاری های کره شمالی به نقل از مقامات این کشور اعلام کرده اند، علت این مخالفت ها جلوگیری از حضور کره شمالی در بازی های آسیایی است.



با وجود این کره جنوبی این اتهامات را بی اساس دانسته و تأکید کرده است که مسوولان این کشور فقط به دنبال جزییات اعزام ورزشکاران همسایه شمالی خود به بازی های آسیایی بوده و دلیل مخالفت با پرچم های بزرگ را نگرانی از ایمنی گروه تشویق کنندگان کره شمالی اعلام کرده است.



بازی های آسیایی 2014 از 19 سپتامبر تا 4 اکتبر (27 شهریور تا 12مهر) در شهر اینچئون کره جنوبی برگزار می شود.



دو کشور کره جنوبی و شمالی پس از جنگ 1950 تا 1953، با یکدیگر قطع رابطه کرده کرده اند و به همین دلیل کره شمالی بازی های آسیایی 1986 و المپیک 1988 را که در سئول برگزار شد، تحریم کرد اما در بازی های آسیایی 2002 بوسان و همچنین دو رویداد ورزشی بزرگ دیگر که در سال های 2003 و 2005 در کره جنوبی برگزار شد، حضور یافت.



ورزشی**9126

انتهای پیام /*






4279220
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» علی دایی با رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه دیدار و از کمپ تیم ملی این کشور بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» علی دایی با رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه دیدار و از کمپ تیم ملی این کشور بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ورزش و جوانان با دوچرخه علی لبیب یک دور پیست ورزشگاه آزادی را رکاب زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان با حضور در پیست دوچرخه سواری ورزشگاه آزادی از اردوی رکابزن المپیکی ایران بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تاریخ قرعه‌کشی بیست و چهارمین دوره رقابت‌های لیگ برتر اعلام شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست مدیرعاملی باشگاه تراکتور درباره وضعیت انتخاب سرمربی و نقل و انتقالات سرخپوشان تبریزی توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تونی کروس بازیکن تیم ملی فوتبال آلمان که به تازگی بازنشسته شده است از سیاست‌های مهاجرتی دولت آلمان انتقاد کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تونی کروس بازیکن تیم ملی فوتبال آلمان که به تازگی بازنشسته شده است از سیاست‌های مهاجرتی دولت آلمان انتقاد کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل باشگاه پیکان گفت: در جلسه مدیران عامل، آذربایجانی مدیرعامل سپاهان بیشترین اعتراض را به سقف بودجه نقل و انتقالات داشته است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان ایران تحت عنوان جام دوستی ایران و کره جنوبی با مسئولان فدراسیون و سفیر کره جنوبی در ایران آغاز شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است