ورزشی 08:00 - 22 خرداد 1393
نیویورک- ایرنا - زهرا نعمتی در روز دوم حضورش در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک بعنوان اولین زن ایرانی برنده مدال طلای پاراالمپیک و نیز بعنوان یکی از مدعوین ویژه میزگرد سازمان ملل متحد درمورد توانمندسازی معلولین از طریق ورزش شرکت کرد.

به گزارش ایرنا؛ در این نشست که یک ورزشکار معلول ایتالیا با رکورد دوازده مدال طلای پاراالمپیک و نیز یک شناگر ماراتن شرکت داشتند، وی تاکید کرد که کودکان معلول باید از زمان ورود به مدرسه با ورزش معلولین آشنا شده و سیستم آموزشی باید به گونه ای باشد که تا حد امکان کودک معلول در فعالیت های ورزشی مدرسه شرکت داشته باشد. گاهی کودکان سالم از بازی با کودکان معلول طفره می روند، گویی معلولیت داغ ننگی است بر پیشانی معلولین.



وی همچنین بعنوان عضو هیات جمهوری اسلامی ایران در نشست سالانه کنفرانس اعضای کنوانسیون شرکت داشته و در نشست ویژه ای که نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در نیویورک بهمراه سازمان بین المللی International Disability Alliance (IDA) برای تجلیل از وی در حاشیه این اجلاس ترتیب داده بودند سخنرانی و به سوالات حضار پاسخ داد. عنوان این نشست، داستان موفقیت: از ضایعه نخاعی تا مدال طلای پارالمپیک بود و خانم نعمتی طی سخنانی ضمن اشاره به چالش ها و مشکلات بر سر راه دست یابی مدال طلای رشته کمانگیری در پارالمپیک لندن در سال 2012 به سه عامل بعنوان عوامل تعیین کننده برای غلبه بر این چالش ها تاکید نمود. این سه عامل عبارت بودند از حمایت مشفقانه و جدی اعضای خانواده اش، حمایت مسئولین ذیربط در کشور و نیز اراده مصمم و خستگی ناپذیرش.



وی همچنین در پاسخ به پرسشی درخصوص وضعیت ورزش بانوان معلول در کشور گفت که کسب مدال طلای پارالمپیک لندن در سال 2012 توسط وی باعث شد تا زنان و دختران بیشتری نسبت به قبل به ورزش روی آورند و این باور تقویت شود که ورزش یکی از راه های مهم غلبه بر معلولیت و دیده شدن توانمندی های یک معلول است.



نعمتی پس از سه روز حضور در کنفرانس سالانه اعضای کنوانسیون معلولین در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک روز شنبه به جمهوری اسلامی ایران بازخواهد گشت.



اروپام 1908/ 3404

انتهای پیام /*




3976249
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» علی دایی با رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه دیدار و از کمپ تیم ملی این کشور بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» علی دایی با رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه دیدار و از کمپ تیم ملی این کشور بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ورزش و جوانان با دوچرخه علی لبیب یک دور پیست ورزشگاه آزادی را رکاب زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان با حضور در پیست دوچرخه سواری ورزشگاه آزادی از اردوی رکابزن المپیکی ایران بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تاریخ قرعه‌کشی بیست و چهارمین دوره رقابت‌های لیگ برتر اعلام شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست مدیرعاملی باشگاه تراکتور درباره وضعیت انتخاب سرمربی و نقل و انتقالات سرخپوشان تبریزی توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تونی کروس بازیکن تیم ملی فوتبال آلمان که به تازگی بازنشسته شده است از سیاست‌های مهاجرتی دولت آلمان انتقاد کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تونی کروس بازیکن تیم ملی فوتبال آلمان که به تازگی بازنشسته شده است از سیاست‌های مهاجرتی دولت آلمان انتقاد کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل باشگاه پیکان گفت: در جلسه مدیران عامل، آذربایجانی مدیرعامل سپاهان بیشترین اعتراض را به سقف بودجه نقل و انتقالات داشته است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان ایران تحت عنوان جام دوستی ایران و کره جنوبی با مسئولان فدراسیون و سفیر کره جنوبی در ایران آغاز شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است