ورزشی 13:09 - 26 آذر 1393
شیراز- ایرنا- پیکر مرحوم علی محبی وزنه بردار پرافتخار استان فارس و کشور روز چهارشنبه در میان حضور گسترده و حزن و اندوه مردم، ورزشکاران و مسولان در قطعه نام آوران دارالرحمه شیراز به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا،محبی که متولد شیراز بود درحالی که 25 سال از عمرش می گذشت پس از پایان هفته سوم لیگ وزنه برداری قهرمانی باشگاه های کشور که با تیم ملی حفاری اهواز روی تخته رفته بود یک روز پس از برگزاری این رقابت ها روز دوشنبه 24 آذر ماه درمنزل خود در شیراز دچار گاز گرفتگی شد و جان به جان آفرین تسلیم کرد.



زنده یاد محبی سال 1388همراه با تیم مناطق نفت خیز جنوب مدال طلای رقابت های وزنه برداری جام باشگاه های آسیا را به دست آورد و در سالهای 1389 و 1390 با کسب عنوان قهرمانی دسته 94 کیلوگرم مسابقات وزنه برداری بزرگسالان کشور، مدال طلای جام نامجو را از آن خود کرد.



محبی که سابقه چندین سال حضور در اردوهای تیم ملی را داشت توانسته بود در مجموع با بالابردن 392 کیلو گرم وزنه رکورد خوبی را از خود بر جای بگذارد.



در این مراسم یکی از دوستان وی قطعه ای به یاد او زمزمه کرد که در آن آمده است: رفتنش همراه با رفتن پاییز بود صدای ناله های دوست دارانش در مراسم تدفین، آدم را یاد سوز باد پاییزی و خش خش برگ های ریخته بر روی زمین می انداخت.



چه سخت و دردناک است پهلوان ورزش فارس از میان ما پرکشید و به دیار باقی شتافت.



علی، به رغم جوانی،سال ها برای ورزش استان و کشور افتخار آفرید و با هر بار انداختن وزنه از عرش بازوانش تا فرش، تخته غرورش را بر زمین می ریخت تا مبادا قدرت عضلات بر قدرت روحش چیره شود و این راز مهربانی و دوست داشتنی بودن آن عزیز سفر کرده بود.



علی همیشه سعی کرد در جوانی همچون یک پهلوان رفتار کند و حضور گسترده مردم بویژه مسوولان و ورزشکاران درمراسم خاکسپاری او نشان داد که سه چراغ سفید را که بارها در میدان های مختلف با بلند کردن وزنه روشن کرده بود این بار مردم در مراسم تشییع برایش سه چراغ سفید به پاس قدردانی از رسم مردانگیش روشن کردند.ک/ 2



7368 /675

انتهای پیام /*


5436171
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» علی دایی با رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه دیدار و از کمپ تیم ملی این کشور بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» علی دایی با رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه دیدار و از کمپ تیم ملی این کشور بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ورزش و جوانان با دوچرخه علی لبیب یک دور پیست ورزشگاه آزادی را رکاب زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان با حضور در پیست دوچرخه سواری ورزشگاه آزادی از اردوی رکابزن المپیکی ایران بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تاریخ قرعه‌کشی بیست و چهارمین دوره رقابت‌های لیگ برتر اعلام شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست مدیرعاملی باشگاه تراکتور درباره وضعیت انتخاب سرمربی و نقل و انتقالات سرخپوشان تبریزی توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تونی کروس بازیکن تیم ملی فوتبال آلمان که به تازگی بازنشسته شده است از سیاست‌های مهاجرتی دولت آلمان انتقاد کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تونی کروس بازیکن تیم ملی فوتبال آلمان که به تازگی بازنشسته شده است از سیاست‌های مهاجرتی دولت آلمان انتقاد کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل باشگاه پیکان گفت: در جلسه مدیران عامل، آذربایجانی مدیرعامل سپاهان بیشترین اعتراض را به سقف بودجه نقل و انتقالات داشته است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان ایران تحت عنوان جام دوستی ایران و کره جنوبی با مسئولان فدراسیون و سفیر کره جنوبی در ایران آغاز شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است