ورزشی 12:10 - 12 شهریور 1393
مربی بین‌المللی والیبال کشورمان گفت: باید اعتراف کنم که به هیچ عنوان پیش‌بینی چنین نتایجی را از تیم ملی در دو بازی برگزار شده نداشتم، ملی‌پوشان خارق‌العاده بودند.

جبار قوچان‌نژاد، مربی بین‌المللی والیبال کشورمان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: با توجه به شرایطی که در تیم حاکم بود و ملی‌پوشان پیش از اعزام به لهستان ابراز خستگی و ناراحتی می‌کرد، من به هیچ عنوان پیش‌بینی کسب نتایج خوب مقابل تیم‌های آمریکا و ایتالیا را نمی‌کردم. معتقدم عرق و تعصب ایرانی که همیشه قبل از هر مسابقه در میان ملی‌پوشان نمایان می‌شود در این دو بازی هم به کمک تیم ملی آمد و بازیکنان توانستند به بردهای شیرین و غرورآفرین دست پیدا کنند.



وی یادآور شد: باید به هنر کادر فنی هم در مسابقات قهرمانی مردان جهان اشاره کرد چون به لحاظ روحی و روانی تیم را به شرایط ایده‌آل بازگرداندند و کاری کردند که ملی‌پوشان از نظر فنی هم بتوانند در شرایط مطلوب خود را نشان دهند.



وی افزود: تیم ایران در مسابقات قهرمانی مردان جهان حتی از لیگ جهانی هم باثبات‌تر والیبال بازی کرد، ملی‌پوشان بسیار مقتدرانه کنترل بازی را در اختیار گرفته بودند و نوسان بازی مقابل آمریکا را هم به خوبی اداره می‌کردند و توانستند نتیجه خوب و دلچسبی را به دست آورند.  



مربی بین‌المللی والیبال کشورمان در ادامه یادآور شد: بازیکنان تیم ملی اگر کمی با تغییر سیستم و تغییر تاکتیک در حین بازی هماهنگ شوند به طور حتم نتایج بهتری کسب خواهند کرد. آمریکا تیمی تاکتیک‌پذیر و سیستم‌پذیر است در حین بازی شاهد بودیم که سرمربی آمریکا از بازیکن پشت خط زن در پست دریافت‌کننده استفاده کرد این در حالی است که از نظر فنی بازیکن پشت خط به هیچ عنوان کارش گرفتن ساعد نیست ولی والیبالیست‌های این تیم تا حدی دارای تفکرات حرفه‌ای هستند که در لحظه حتی پست و نوع بازی خود را تغییر می‌دهند.



قوچان‌نژاد گفت: ملی‌پوشان ما هم باید خود را به خوبی تقویت کنند، تا جایی که هر تغییر تاکتیکی برایشان قابل قبول باشد، همچنین باید در زدن سرویس دقت و نظم بیشتری داشته باشند، فرق اجرای سرویس در پوئن‌های مختلف را بدانند. در دفاع روی تور و هماهنگی بازیکنان توجه بیشتری داشته باشند. حواسشان باشد که توپ‌های برگشتی بیشتر از یک پوئن ارزش دارد.



وی یادآور شد: معتقدم که در مقابل هم تیم‌ها باید با ثبات کار کنیم، پیش‌بینی می‌کنم مثل دو بازی قبل باید اشتباهات را به حداقل رسانده است، اگر ملی‌پوشان بلژیک و فرانسه را قوی‌تر از ایتالیا و آمریکا نمی‌شمارند کمتر از این تیم هم حساب نکنند، احساس نکنند که آنها تیم‌های درجه 2 و سه اروپایی هستند و هر آنچه که در توان دارند را به مرحله اجرا درآورند، چون دست کم گرفتن حریف باعث می‌شود تا هر آنچه که درو کرده‌اند را به یک باره از دست دهند باید روی بعد روانی و حرفه‌ای‌گری توجه بیشتری داشته باشند.



وی در خاتمه تصریح کرد: ملی‌پوشان باید نظرات کادر را با جان و دل گوش کنند و همانند بازی‌های گذشته در اختیار تیم باشند و مطابق شرایط خاص هر بازی کار کنند.



انتهای پیام/

4635908
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«خبرگزاری تسنیم» شاگردان پائز در تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدار دوستانه مقابل برزیل تن به شکست دادند.
ورزشی
«خبرگزاری تسنیم» بانوی پیر با فتح کوپا ایتالیا گوشه ای از ناکامی هایش در فصل 24-2023 فوتبال ایتالیا را جبران کرد.
ورزشی
«خبرگزاری تسنیم» ستاره بلژیکی سابق کهکشانی ها با وجود اینکه دیگر در این تیم جایی ندارد، هزینه ای قابل توجه روی دست این باشگاه گذاشت.
ورزشی
«خبرگزاری تسنیم» برنامه باواریایی ها برای تغییر در کادر فنی این تیم دستخوش تغییراتی شد.
ورزشی
«خبرگزاری تسنیم» در دیدارهایی باقیمانده از هفته سی و چهارم لیگ برتر فوتبال انگلیس، شیاطین سرخ و شاگردان پوچتینو موفق به کسب سه امتیاز شدند.
ورزشی
«خبرگزاری تسنیم» سی و چهارمین کنگره کنفدراسیون فوتبال آسیا با حمایت کامل از فعالیت های فدراسیون فوتبال فلسطین برگزار شد.
ورزشی
«خبرگزاری تسنیم» روز نخست رقابت های تکواندو قهرمانی آسیا با کسب دو مدال برنز برای نمایندگان کشورمان به پایان رسید.
ورزشی
«خبرگزاری تسنیم» سرمربی تیم فوتبال یوونتوس مهمترین نشانه از اخراج احتمالی اش از این تیم در پایان فصل را ارائه کرد.
ورزشی
«خبرگزاری تسنیم» تیم لژیونر ایرانی حاضر در سوپرلیگ فوتبال یونان دربی آتن را به میزبانش واگذار کرد.
ورزشی
«خبرگزاری تسنیم» چهار تنیسور از قاره های اروپا و آمریکا به مرحله نیمه نهایی مسترز رُم راه یافتند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است