ورزشی 11:27 - 28 خرداد 1393
ارومیه - ایرنا - مرحله دوم بیست و نهمین دوره تور دوچرخه سواری بین المللی آذربایجان - ایران روز چهارشنبه با شلیک تیر آغاز این مرحله توسط معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی از میدان انقلاب ارومیه استارت خورد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این دوره از مسابقات 13 تیم خارجی به همراه پنج تیم داخلی حضور دارند.



مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در مراسم آغازین مرحله دوم این تور گفت: تور دوچرخه سواری آذربایجان - ایران فرصت مناسبی برای اشاعه فرهنگ غنی آذربایجان و ایران است.



سیدمحمد شروین اسبقیان اظهار کرد: فلسفه برگزاری این تور ایجاد محبت و نوعدوستی در بین ملت های جهان است و حضور ورزشکاران، داوران و نمایندگان اتحادیه جهانی در این دوره فرصت مناسبی است تا پیام صلح و دوستی ایران را به اقصی نقاط جهان صادر کنیم.



وی افزود: سیر و روند رو به رشد تور دوچرخه سواری که رفته رفته پایان دهه سوم آن را شاهدیم موجب رسیدن به سطح حرفه ای گری آن می باشد که در این راستا برگزاری مرحله نخست دوره بیست و نهم به خوبی و بدون نقص به پایان رسیده است و منتظر برگزاری مراحل بعدی هستیم.



اسبقیان گفت: به ثبت رساندن میانگین سرعت 50 کیلومتر در ساعت نشان دهنده سطح کیفی و فنی بالای این تور است.



وی برای تمامی دوچرخه سواران و شرکت کنندگان در این دوره از تور آرزوی موفقیت کرد و از آنان خواست تا به رقابتی سالم و جوانمردانه بپردازند تا شاهد هیچگونه مشکلی در طول مسابقات نباشیم.



دوچرخه سواران دیروز سه شنبه در اولین مرحله از این رقابتها در مسیر 144.4 کیلومتری تبریز - ارومیه رکاب زده و به محل پایان مسابقات در پارک ائللر باغی ارومیه رسیده بودند.



مرحله دوم امروز در مسیرهای ارومیه - منطقه آزاد ارس به طول 209 در حال برگزاری است که رکابزنان از مسیرهای کمربندی سلماس و خوی عبور کرده و به منطقه جلفا می رسند.



در این مرحله به دلیل گذشتن دوچرخه سواران از ارتفاعات گردنه های قوشچی بین ارومیه و سلماس و گردنه قره تپه بین سلماس و خوی، قهرمان کوهستان نیز معلوم می شود و پیراهن کوهستان به قهرمان این مرحله تعلق می گیرد.



مرحله سوم در منطقه آزاد ارس - کلیبر به طول 150، مرحله چهارم در مسیرکلیبر - مشکین شهر به طول 150، مرحله پنجم در مسیر سرعین - تبریز به طول 191 و مرحله ششم و پایانی در داخل تبریز به مسافت 110 کیلومتر برگزار می شود.



بر اساس اعلام اتحادیه جهانی دوچرخه سواری (UCI) به دبیرخانه تور بیست و نهم، فردریک چان از هنگ کنگ به عنوان نماینده اصلی این اتحادیه و فیلیپ مارین از بلژیک به عنوان نماینده و ثبت کننده سطح تور در این رقابتها حاضر دارند.



نورمن شل مردین از انگلستان نیز همانند سال های گذشته به عنوان مشاور فنی و ˈدرک رونیˈ از ایرلند برای کنترل امور دوپینگ، مارتین بروان از هلند و لوک گی سون از بلژیک نیز به عنوان داوران بین المللی تور از سوی اتحادیه شرکت دارند.



این رقابت ها در شش مرحله و به مسافت 990.4 کیلومتر در مسیر سه استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل برگزار می شود.



13 تیم خارجی دراپاک استرالیا، آیسان و اوکیو ژاپن، آلفا بالتیک لیتوانی، بانسکا اسلوواکی، دوکلا پراها و اکسریمنت چک، کلس اوکراین، وورال برگ اتریش و تیم های ملی سوریه، ازبکستان، گرجستان و جمهوری آذربایجان و پنج تیم داخلی تیم ملی، پتروشیمی و شهرداری تبریز، آینده و پیشگامان کویر یزد در این رقابت ها حضور دارند.



7126/581

انتهای پیام /*




4023338
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» علی دایی با رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه دیدار و از کمپ تیم ملی این کشور بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» علی دایی با رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه دیدار و از کمپ تیم ملی این کشور بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ورزش و جوانان با دوچرخه علی لبیب یک دور پیست ورزشگاه آزادی را رکاب زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان با حضور در پیست دوچرخه سواری ورزشگاه آزادی از اردوی رکابزن المپیکی ایران بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تاریخ قرعه‌کشی بیست و چهارمین دوره رقابت‌های لیگ برتر اعلام شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست مدیرعاملی باشگاه تراکتور درباره وضعیت انتخاب سرمربی و نقل و انتقالات سرخپوشان تبریزی توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تونی کروس بازیکن تیم ملی فوتبال آلمان که به تازگی بازنشسته شده است از سیاست‌های مهاجرتی دولت آلمان انتقاد کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تونی کروس بازیکن تیم ملی فوتبال آلمان که به تازگی بازنشسته شده است از سیاست‌های مهاجرتی دولت آلمان انتقاد کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل باشگاه پیکان گفت: در جلسه مدیران عامل، آذربایجانی مدیرعامل سپاهان بیشترین اعتراض را به سقف بودجه نقل و انتقالات داشته است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان ایران تحت عنوان جام دوستی ایران و کره جنوبی با مسئولان فدراسیون و سفیر کره جنوبی در ایران آغاز شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است