بازار 15:47 - 23 مهر 1399

لایت کوین یک ارز دیجیتال همتا به همتا است که چارلی لی آن را به وجود آورده است. این ارز بر اساس پروتکل بیت کوین ایجاد شده اما از نظر الگوریتم هش با آن متفاوت است. لایت کوین از الگوریتم استخراج اثبات کار فشرده Scrypt  استفاده می کند Scrypt به سخت افزارهای معمول و در دسترس مانند GPU این امکان را می دهد تا ارزهای بر مبنای این الگوریتم را استخراج کنند.

لایت کوین چگونه کار می کند؟

 لایت کوین یک ارز اینترنتی همتا به همتا است که امکان پرداخت فوری و تقریباً با کارمزد صفر به هرکسی در هر جای جهان را فراهم می سازد. لایت کوین یک شبکه پرداخت جهانی است که کاملا غیرمتمرکز است و هیچ سازمانی یا دولتی آن را اداره نمیکند. تایید تراکنش ها در لایت کوین سریعتر و بازدهی ذخیره سازی در آن بهتر است.

همانند ارزهای اسکناسی موجود، ارزهای رمزنگاری مختلفی نیز وجود دارند. لایت کوین یکی از ارزهای دیجیتال است که از نظر حجم سرمایه بازار(در حال حاضر) هفتمین ارز رمزنگاری بزرگ بازار می باشد. لایتکوین عملکردی همانند یک سیستم پرداخت آنلاین دارد،یعنی مانند پی پال یا شبکه آنلاین یک بانک ، کاربران می توانند از آن برای انتقال ارز به یکدیگر استفاده کنند.

 

لایت کوین چگونه بوجود می آید؟

لایت کوین همانند تمام ارزهای رمزنگاری شده دیگر ، توسط یک ارگان دولتی صادر نمی شود، بلکه به شیوه ای به نام ماینینگ یا همان استخراج کردن به وجود می آیند. این پروسه  شامل پردازش لیستی از تراکنش های لایتکوین است. بر خلاف ارزهای معمول ، تعداد لایتکوین ها ثابت و برابر با 84 میلیون است.

هر 2.5 دقیقه ، شبکه لایت کوین یک بلوک تولید میکند.این بلوک توسط نرم افزار ماینینگ تایید شده و برای ماینرها (استخراج کننده ها) قابل مشاهده می شود. هنگامی که یک ماینر بلوک را تأیید کرد ، بلوک بعدی وارد زنجیره می شود.

 

استخراج لایتکوین

هر ماینری  که بتواند  یک بلوک کامل را  تأیید کند ، 50 سکه پاداش می گیرد. پاداش دریافتی تایید هر بلوک با گذشت زمان کاهش می یابد. در اکتبر سال 2015 ، این پاداش نصف شد و این پروسه  به فواصل منظم ادامه پیدا میکند تا جایی که 84 میلیون لایت کوین استخراج شود.

 

 

اما آیا این امکان وجود دارد که یک ماینر بتواند بلوک را تغییر دهد؟

 خیر. دستکاری او در بلوک بلافاصله توسط  دیگر ماینرها شناسایی می شود. تنها راه دستکاری سیستم این است که تعداد زیادی ماینر برای پردازش تراکنش های جعلی توافق کنند ، که عملا غیرممکن است.

هم اکنون استخراج ارزهای رمزنگاری شده تنها هنگامی سودآور خواهد بود که سخت افزار اختصاصی و مقدار زیادی برق داشته باشید و  لپتاپ ها و کامپیوترهای معمول برای این کار مناسب نیستند.

 

چرا لایت کوین ارزشمند است؟

ارزش هر ارزی - حتی دلار آمریکا یا شمش طلا- به طرز تفکر جامعه وابسته است. به طور کلی هر کالا یا خدماتی که  ارزان تر و قابل دستیابی تر باشد به نسبت ارزشمندی کمتری دارد. سازندگان لایتکوین از همان ابتدا با محدود کردن تعداد سکه های در گردش، توانستند ترس مردم را از تولید بیش از حد برطرف کنند.

لایت کوین نسبت به بیتکوین مزایای چشمگیری دارد.لایت کوین با توجه به زمان تولید بلوک کمتر، می تواند معاملات بیشتری را انجام دهد. همچنین هزینه تراکنش های لایتکوین بدون توجه به اندازه تراکنش بسیار کمتر و در بیشتر مواقع حدود 0.001 لایتکوین است.

 تعداد محدود لایت کوین باعث می شود که ضد تورم  باشد ، اما هنوز چالش جلب رضایت عمومی و جذب بیشتر مردم برای استفاده روزمره از این ارز وجود دارد.

خرید لایت کوین در ایران :

آسان‌ترین روش خرید لایت کوین یا تهیه  LTC در ایران، استفاده از خدمات وب‌ سایت‌ اچ دی پی  است. شما می‌توانید از طریق وب‌سایت hdpay.ir با پرداخت ریال، در زمانی کوتاه لایت کوین را به صورت اتوماتیک و آنی خریداری کنید.

فروش لایت کوین در ایران و دریافت ریال :

وب ‌سایت اچ دی پی خدمات لازم برای فروش لایت کوین موجود در کیف پول اینترنتی شما را نیز ارائه می‌کند و می‌توانید با استفاده از خدمات Hdpay.ir   در زمانی کوتاه، بیت کوین خود را به ریال تبدیل کنید.

و همچنین در سایت Hdpay.ir امکان

تبدیل لایت کوین به تتر

تبدیل لایت کوین به پرفکت مانی

تبدیل لایت کوین به اتریوم

تبدیل لایت کوین به بیت کوین کش

تبدیل لایت کوین به بیت کوین

تبدیل لایت کوین به دوج کوین

تبدیل لایت کوین به ترون

به صورت اتوماتیک و آنی امکان پذیر می باشد.

 

 

 


10764411
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است