ورزشی 12:06 - 26 مهر 1393
اراک-ایرنا- فرماندار شهرستان اراک گنجاندن ورزش در برنامه هفتگی افراد جامعه برای پیشگیری از بیماری ها را ضروری خواند و گفت: استفاده ازفناوری های روز نباید باعث دور ماندن از ورزش شود.

«حسین بختیاری» روز شنبه در نشست شورای ورزش همگانی شهرستان اراک افزود: امروز با پیشرفت دنیای الکترونیک و استفاده از فناوری های مختلف، توجه به ورزش به ویژه ورزش های همگانی کمرنگ شده است.



وی بیان کرد: به همین دلیل آمار بیماری هایی که رابطه مستقیم با ورزش کردن دارند از جمله بیماری های اسکلتی، قلبی و عروقی، منشاء هورمونی و پرفشاری خون در جامعه افزایش یافته است.



فرماندار شهرستان اراک ادامه داد: در بحث ورزش همگانی تبلیغات و اطلاع رسانی زیادی صورت گرفته اما در عمل موفقیت زیادی نداشته ایم که چاره اندیشی در این راستا امری ضروری است.



بختیاری عنوان کرد: حداقل هر فردی باید برای ارتقاء سلامت خود پنج روز در هفته و هر بار 45 دقیقه از زمان خود را به ورزش کردن اختصاص دهد.



فرماندار اراک افزود: بسیاری از افراد جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان با افزایش اضافه وزن همراه هستند که این مهم یک خطر جدی است.



دکتر بختیاری بیان کرد: یکی از راه های بسیار موثر در کاهش وزن، ناملایمات خلقی و آسیب های اجتماعی توجه جدی به ورزش کردن است.



رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان اراک نیز در این نشست گفت: در شش ماهه نخست امسال 28 هزار و 283 ورزشکار به صورت سازمان یافته در این شهرستان فعالیت داشتند که از این تعداد 17 هزار و 777 نفر مرد و بقیه زن هستند.



«عابد حقدادی» افزود: در این مدت 184 مسابقه شهرستانی، 173 مسابقات استانی و 29 مسابقات قهرمان کشوری در اراک برگزار شده است.



وی، سرانه ورزشی شهرستان اراک را 76 صدم متر مربع اعلام کرد و گفت: این سرانه در فضاهای روباز 51 صدم مترمربع و در فضاهای سرپوشیده 25 صدم متر مربع است.



در این نشست برنامه های هفته تربیت بدنی و ورزش تشریح شد و در خصوص راهکارهای ورزش پاک و مبارزه با دوپینگ بحث و تبادل نظر شد.



از 26 مهر تا دوم آبان به عنوان هفته تربیت بدنی و ورزش نامگذاری شده است.ک/2



7108/559

انتهای پیام /*


4972036
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سامیار الیاسی به همراه هم تیمی ایتالیایی خود جواز حضور در فینال دونفره تور جهانی تنیس را بدست آورد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر تیم فوتبال پرسپولیس گفت: فکر می‌کنم بهترین مکان برای برگزاری مسابقات تیم‌های ایران در لیگ نخبگان آسیا، ورزشگاه شهر قدس است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: علیپور امروز با گلزنی به تیم آلومینیوم اراک اعتماد به نفسش بیشتر می‌شود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس گفت: دربی مانند همه شهرآوردها، بازی خیلی مهمی است و ان‌شاالله نتیجه خوبی می‌گیریم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: ما می‌خواهیم با بردن دربی خط بطلانی بر حرف‌ کسانی که می‌گویند بازی در اراک نحس است، بکشیم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی نساجی درباره کنار گذاشتن عباس زاده از تیمش توضیح داد و بر تصمیم خود پافشاری کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم ملوان بندرانزلی با ۲ گل شمس آذر قزوین را شکست داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم ملی فوتسال ازبکستان با شکست مقابل کاستاریکا از جام جهانی حذف شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم ملی فوتسال هلند موفق شد با نتیجه ۵ بر ۲ پاراگوئه را شکست دهد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و آلومینیوم اراک در هفته پنجم لیگ برتر فوتبال آغاز شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است