ورزشی 16:08 - 18 شهریور 1393
نوشهر - ایرنا - رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو با اشاره به توزیع بیش از 120 مدال در سطح مسابقات آسیایی، جهانی و المپیک برای رشته شنا، گفت: باید برای بدست آوردن این 120 مدال برنامه ریزی و تلاش روز افزون کرد.

'محسن رضوانی ' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به ناکامی در کسب مدال در این ورزش پایه، با برنامه ریزی حداقل پنج ساله و تلاش بیش از پیش علاوه بر در دسترس بودن 120 مدال این رشته، باید تلاش کرد که ساختار آن نیز ارتقا و شکل بین المللی به خود بگیرد.



وی تصریح کرد: این فرآیند نیازمند توجه و عزم ملی همه مسوولان به ویژه سه وزارتخانه آموزش و پرورش، آموزش عالی و ورزش و جوانان به رشته شنا و فراهم کردن زیر ساختارهای این رشته همچون تاسیس مدارس شنا و تمرینات مستمر ورزشکاران آن است.



وی وضعیت بودجه را با توجه به شرایط موجود مطلوب ندانست و خواستار تغییر نگاه به رشته شنا شد تا با افزایش اعتبارات و مساعدت و همکاری مسوولان بتوانند به جایگاه واقعی خود در آسیا و جهان دست یابد.



رضوانی با اشاره به تمرینات پیوسته و سنگین پنج شناگر در اردو، افزود: شناگران برای کسب مدال در بازی های آسیایی انگیزه بالایی دارند و با تمامی توان زیر نظر مربیان برجسته به تمرینات خود ادامه می دهند و در بازی های آسیایی اینچئون علاوه بر کسب سهمیه ورودی کازان روسیه به دنبال تغییر رکوردها نیز هستیم.



رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلوی کشور اظهار داشت: با توجه به انگیزه بالای جوانان شرکت کننده در مسابقات آب های آزاد کشور در نوشهر اگر قرار شد این تیم به بازی های آسیایی تایلند اعزام شود، باید هرچه زودتر اردو و تمرینات آن ها آغاز شود تا با شرکت در یک مسابقه دریایی ماراتن منطقه بتوانیم نتایج مطلوبی در این مسابقات بدست آوریم.



رضوانی خاطرنشان کرد: بیش از شش میلیون نفر خانواده رشته شنا را تشکیل می دهند که 2 میلیون نفر آنها بانوان هستند و با توجه به 2 هزار استخر موجود در سطح کشور نیازمند توسعه و آماده کردن شرایط هم برای این رشته به عنوان رشته پایه و همگانی و همچنین قهرمانی که 4 هزار نفر در این زمینه فعالیت دارند، هستیم.



وی با اشاره به نبود استخر استاندارد 50 متر در مازندران گفت: با پی گیری های صورت گرفته شده 10 هکتار زمین از سوی یک خیر قائمشهری اهدا شده است که نیازمند 120 میلیارد اعتبار برای ساخت این استخراست که مساعدت مسوولان استانی و کشوری را می طلبد.



وی تصریح کرد: با بهره برداری از این استخراستاندارد علاوه بر تبدیل شدن مازندران به قطب برگزاری مسابقات و اردوهای کشور و خارجی و کسب درآمد از این راه می توان به جرات گفت که شناگران مازندران در کشور به جایگاه و کسب مقام های مهمی دست خواهند یافت.



وی از روند برگزاری مسابقات شنا آب های آزاد کشور در نوشهر ابراز رضایت کرد و گفت: با توجه به استقبال و کیفیت و کمیت این دوره از مسابقات در نوشهر، این رقابت ها در تقویم فدراسیون ثبت شد و تلاش داریم تا میزبانی مسابقات بین المللی را نیز در نوشهر داشته باشیم.



رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلوی کشور همچنین با اشاره به اهمیت دولت تدبیر و امید به ورزش بانوان افزود: با توجه به پی گیری های صورت گرفته و مساعدت وزارت ورزش و جوانان قرار است حداقل یک استخر ویژه بانوان در هر استانی اختصاص یابد.



1295/1535/608

انتهای پیام /*


4687318
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» علی دایی با رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه دیدار و از کمپ تیم ملی این کشور بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» علی دایی با رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه دیدار و از کمپ تیم ملی این کشور بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ورزش و جوانان با دوچرخه علی لبیب یک دور پیست ورزشگاه آزادی را رکاب زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان با حضور در پیست دوچرخه سواری ورزشگاه آزادی از اردوی رکابزن المپیکی ایران بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تاریخ قرعه‌کشی بیست و چهارمین دوره رقابت‌های لیگ برتر اعلام شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست مدیرعاملی باشگاه تراکتور درباره وضعیت انتخاب سرمربی و نقل و انتقالات سرخپوشان تبریزی توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تونی کروس بازیکن تیم ملی فوتبال آلمان که به تازگی بازنشسته شده است از سیاست‌های مهاجرتی دولت آلمان انتقاد کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تونی کروس بازیکن تیم ملی فوتبال آلمان که به تازگی بازنشسته شده است از سیاست‌های مهاجرتی دولت آلمان انتقاد کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل باشگاه پیکان گفت: در جلسه مدیران عامل، آذربایجانی مدیرعامل سپاهان بیشترین اعتراض را به سقف بودجه نقل و انتقالات داشته است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان ایران تحت عنوان جام دوستی ایران و کره جنوبی با مسئولان فدراسیون و سفیر کره جنوبی در ایران آغاز شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است