ورزشی 14:11 - 15 مرداد 1393
دبیرستاد مبارزه با دوپینگ اعلام کرد:
تهران - ایرنا - دبیرستاد مبارزه با دوپینگ گفت: نمونه اول تست دوپینگ یکی ازکشتی گیران آزادکار ایران ازسوی آزمایشگاه کلن مثبت اعلام شده است و روز شنبه (18 مرداد ماه ) حکم وی در این خصوص اعلام خواهد شد.

لطفعلی پورکاظمی روز چهارشنبه ادامه داد: با توجه به آزمایشی که از کشتی گیران درقزوین گرفته شد، تست این کشتی گیر آزاد کار کشورمان مثبت اعلام شده است و روز شنبه جواب اعتراض وی به نادو ایران و فدراسیون کشتی اعلام خواهد شد.



وی گفت: این آزاد کار از استروئید آنابولیک استفاده کرده است و در صورتی که دوپینگ وی تایید شود ، وی به دوسال محرومیت محکوم خواهد شد.



دبیر ستاد مبارزه با دوپینگ ایران اضافه کرد: در مواردی که ورزشکار از موادی چون استروئید انابولیک استفاده کرده باشد، وقتی نمونه اول مثبت اعلام شود به طور طبیعی نمونه دوم نیز مثبت خواهد بود، زیرا سطح غلضت خون در این نوع دوپینگ در حدی است که نیاز به نتیجه نمونه دوم نیست.



پورکاظمی خاطر نشان کرد: با وجود آموزش و فرهنگ سازی بسیار زیاد از طریق ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران متاسفانه باز هم شاهد این هستیم که برخی ورزشکاران به دلیل خطای محاسباتی اقدام به دوپینگ می کنند.



وی اضافه کرد: متاسفانه برخی از ورزشکاران تصور می کنند از آنان تست دوپینگ گرفته نمی شود یا در صورت تست دوپینگ، استفاده از مواد نیروزای آنان مشخص نمی شود و اقدام به چنین رفتارهای غیر اخلاقی می کنند.



این مسئول ورزشی گفت: با توجه به خواست نصراله سجادی ریاست ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران که تاکید فراوانی بر اعزام کاروان پاک به بازی های آسیایی دارد، لذا ورزشکاران باید در تمام اردوهای تمرینی و مسابقات منتظر افسران مبارزه با دوپینگ نادو یا وادا باشند.



در جریان مسابقات انتخابی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی که ماه گذشته در قزوین برگزار شد از 11 کشتی گیر تست دوپینگ گرفته شد که 7 نفر در رشته آزاد و 4 نفر در رشته فرنگی توسط افسران نادوی ایران تست دوپینگ از خون و ادرار انجام شد.



اسامی ورزشکارانی که از آنها تست گرفته شده بود، به شرح زیر است:



1- میثم مصطفی جوکار 2- رضا افضلی 3- پرویز هادی 4- محمدجواد ابراهیمی 5- میثم نصیری 6- یونس سرمستی 7- مجتبی ضیایی 8- داود عابدین زاده 9- میلاد خسروی 10- مجتبی کریم فر 11- افشین بیابانگرد.(هفت نفر اول از کشتی آزاد و 4 نفر پایانی از رشته کشتی فرنگی)



ورزشی (4)**1828**1590

انتهای پیام /*






4409709
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» علی دایی با رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه دیدار و از کمپ تیم ملی این کشور بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» علی دایی با رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه دیدار و از کمپ تیم ملی این کشور بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ورزش و جوانان با دوچرخه علی لبیب یک دور پیست ورزشگاه آزادی را رکاب زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان با حضور در پیست دوچرخه سواری ورزشگاه آزادی از اردوی رکابزن المپیکی ایران بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تاریخ قرعه‌کشی بیست و چهارمین دوره رقابت‌های لیگ برتر اعلام شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست مدیرعاملی باشگاه تراکتور درباره وضعیت انتخاب سرمربی و نقل و انتقالات سرخپوشان تبریزی توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تونی کروس بازیکن تیم ملی فوتبال آلمان که به تازگی بازنشسته شده است از سیاست‌های مهاجرتی دولت آلمان انتقاد کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تونی کروس بازیکن تیم ملی فوتبال آلمان که به تازگی بازنشسته شده است از سیاست‌های مهاجرتی دولت آلمان انتقاد کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل باشگاه پیکان گفت: در جلسه مدیران عامل، آذربایجانی مدیرعامل سپاهان بیشترین اعتراض را به سقف بودجه نقل و انتقالات داشته است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان ایران تحت عنوان جام دوستی ایران و کره جنوبی با مسئولان فدراسیون و سفیر کره جنوبی در ایران آغاز شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است