بازار 11:51 - 28 اردیبهشت 1402

مزایای گوگل ادز برای کسب و کارهای کوچک چیست؟

گوگل ادز برای کسب و کارهای کوچک

امروزه فضای مجازی تبدیل به یک عضو جدا نشدنی در هر خانواده‌ای شده است. بسیاری از افراد خریدهای خود را به صورت اینترنتی انجام می‌دهند. همانطور که می‌دانید هر کسب و کاری برای دیده شدن نیاز به تبلیغات دارد. روش‌های مختلفی برای تبلیغات کسب و کار وجود دارد. یکی از بهترین و آسان‌ترین روش‌ها برای جذب مشتری و افزایش درآمد استفاده از گوگل ادز برای کسب و کارهای کوچک است. لازم است بدانید که شرکت گوگل حدود 97 درصد از هزینه‌های خود را از طریق تبلیغات تامین می‌کند. این موضوع نشان می‌دهد که در سراسر جهان، افراد برای دیده شدن از گوگل برای تبلیغات استفاده می‌کنند. اگر شما هم کسب و کاری دارید که نیاز به دیده شدن دارد، پیشنهاد می‌کنیم ادامه این مطلب را از دست ندهید.

 

معرفی گوگل ادز «Google ads»

گوگل ادز در واقع سرویس تبلیغات گوگل است، این سرویس از وب‌سایت‌های مختلفی تشکیل شده است. در این وب سایت‌ها تبلیغات مختلفی وجود دارد، این تبلیغات می‌تواند از هر نقطه‌ای از جهان باشد. گوگل ادز برای نمایش تبلیغات در سایت‌های فارسی زبان با محدودیت‌هایی روبه‌رو است. در این محدودیت‌ها فرصتی پیش آمده تا شرکت‌های ایرانی بتوانند مدیریت تبلیغات این سایت‌ها را به دست بگیرند. همانطور که گفتیم گوگل ادز برای کسب و کارهای کوچک، فرصتی استثنایی برای دیده شدن به شمار می‌رود. روش نشان دادن تبلیغات در گوگل ادز از طریق کلمه کلیدی است. با این روش تبلیغات افراد به طور هدفمند به مخاطبان نشان داده می‌شود.

 

آیا تبلیغات در گوگل ادز برای کسب و کارهای کوچک موثر است یا خیر؟

در پاسخ به این سوال که آیا تبلیغات در گوگل ادز برای کسب و کارهای کوچک موثر است یا خیر باید بگوییم که در صورتی این تبلیغات تاثیرگذار خواهند بود که به صورت اصولی و هدفمند انجام شود. روزانه مخاطبان بسیار زیادی از صفحات گوگل بازدید می‌کنند. تبلیغات باید به گونه‌ای باشد که مخاطبان هدف با توجه به نیاز خود آن‌ها را ببینند و کنجکاو شوند تا درباره آن بیشتر بدانند. یکی از روش‌هایی که باعث می‌شود مخاطبان جذب تبلیغات شوند، نوشته و طراحی جذاب است. این موضوع اولین مرحله در جذب مخاطبان است. افراد با کلیک روی تبلیغات به صفحه مورد نظر شما منتقل می‌شوند. بسیاری از افراد نحوه تبلیغات در گوگل ادز برای کسب کارهای کوچک را نمی‌دانند. از این رو نتیجه دلخواه از تبلیغات خود نمی‌گیرند. برای افزایش بازدهی بیشتر استفاده از راهنمایی‌های یک مشاور بسیار لازم و ضروری است.

 

 

هزینه تبلیغات در گوگل ادز

برای تبلیغات در گوگل ادز برای کسب و کارهای کوچک ابتدا باید یک اکانت گوگل ادز ایجاد کرد. ایجاد اکانت در گوگل ادز و تبلیغات در آن به صورت رایگان است و هیچ هزینه اضافی ندارد؛ اما باید بدانید به ازای کلیک بر تبلیغات، افراد باید هزینه جداگانه‌ای پرداخت کنند. هزینه کلیک برای هر کلمه کلیدی متفاوت است. در واقع می‌توان گفت که هزینه هر کلیک برای کلمه کلیدی را رقیبان کسب و کارها مشخص می‌کنند. از این رو نمی‌توان قیمت دقیقی را برای هزینه تبلیغات در گوگل ادز برای کسب و کارهای کوچک تعیین کرد. در صورتی که سود حاصل از جذب کاربری که آن کلمه را جستجو کرده است بالاتر باشد، معمولا رقیبان آن کسب و کار هزینه بالاتری را پیشنهاد می‌دهند. این موضوع شبیه یک مزایده است. برای اینکه شما بتوانید در این مزایده برنده شوید باید هزینه بالاتری را پیشنهاد دهید.

 

کمپین‌های تبلیغاتی در گوگل ادز برای کسب و کارهای کوچک

کمپین‌های مختلفی در گوگل ادز وجود دارد که برای کسب و کارهای کوچک بسیار مفید و مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شود. در ادامه انواع این کمپین‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • کمپین خرید هوشمند

  • کمپین خرید استاندارد

کمپین هوشمند

کمپین‌های خرید هوشمند مدیریت آسان‌تری نسبت به دیگر کمپین‌ها دارند. همچنین از این نوع کمپین برای ارائه محصول و دارایی‌هایی برای نمایش انواع تبلیغات محصول در مکان‌های مختلف استفاده می‌کنند.

کمپین خرید استاندارد

شرکت در کمپین تبلیغات گوگل ادز برای کسب و کارهای کوچک باعث می‌شود که افراد بتوانند فروش و کیفیت محصولات خود را افزایش دهند. در نظر داشته باشید برای اینکه بتوان بازدهی بیشتری از تبلیغات دریافت کرد، باید تصاویر باکیفیت مربوط به محصولات استفاده کرد.

 

نقش کلمه کلیدی در تبلیغات گوگل ادز

کلمه کلیدی در واقع نقش اصلی در تبلیغات را ایفا می‌کند. تبلیغات گوگل ادز برای کسب و کار کوچک بر اساس کلمه کلیدی به مخاطبان نشان داده می‌شود. برای مثال تصور کنید شما فروشنده کیف و کفش هستید. برای تبلیغات شما روی کلمات کلیدی همچون کیف زنانه یا کفش مردانه سرمایه‌گذاری می‌کنید. در واقع می‌توان گفت که پژوهش کلمه کلیدی فرآیندی است که در طی آن از ابزار و داده‌ها برای تعیین بهترین کلمه کلیدی استفاده می‌شود.

امتیاز کیفیت در گوگل ادز چیست؟

وقتی که کسب و کارها در گوگل ادز تبلیغات انجام می‌دهند، گوگل به این تبلیغات نمره می‌دهد و کیفیت آن را مشخص می‌کند. برای تعیین کیفیت، گوگل ادز یک سری معیارهای مشخصی دارد. از جمله معیارهایی که باعث می‌شود گوگل آن تبلیغات را مفید نشان دهد عبارت‌اند از:

  1. نرخ کلیک یا CTR

  2. استفاده مناسب از کلمات کلیدی

  3. استفاده از عکس‌های مناسب

  4. میزان کلیک کاربران روی تبلیغ

در نظر داشته باشید که هر چقدر نمره و کیفیت تبلیغات بالاتر باشد، باعث می‌شود که هزینه تبلیغات شما کمتر شود، همچنین تبلیغات شما جایگاه بهتری در گوگل ادز قرار می‌گیرد.

 

جمع بندی

همانطور که گفتیم گوگل ادز بستر بسیار مناسبی برای تبلیغات و دیده شدن کسب و کارها به شمار می‌رود. اگر شما هم قصد انجام تبلیغات در گوگل ادز را دارید، لازم است که اطلاعات کافی را در این زمینه داشته باشید تا بازدهی خوبی را دریافت کنید. همچنین می‌توانید از مشاوران در این زمینه کمک بگیرید. در این مطلب سعی کردیم اطلاعات کاملی در خصوص تبلیغات در گوگل ادز برای کسب و کارهای کوچک در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد. از اینکه تا پایان این مطلب همراه ما بودید از شما متشکریم.


11893715
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است