رپورتاژ 11:28 - 05 بهمن 1399

۶ نکته برای بازاریابی در شبکه‌ های اجتماعی که باید بدانید

اغلب افراد با شبکه‌های اجتماعی آشنا هستند و از آنها به صورت شخصی استفاده می‌کنند. با این حال این شبکه‌های اجتماعی سرویس‌هایی مخصوص شرکت‌ها و کسب‌وکارها را نیز فراهم کرده‌اند. در واقع شبکه‌های اجتماعی بستری فراهم کرده‌اند که افراد و برندها از طریق آن قادر خواهند بود که ادراک افراد دیگر را در مورد خودشان ایجاد کرده و این ادراک را کنترل کنند. شبکه های اجتماعی هم همانند سایت نیاز به سئو و بازاریابی دارند تا بتوانند برای کسب و کارها مفید باشند. همانطور که بهینه سازی سایت برای کسب ترافیک بیشتر مهم است، بهینه سازی و بازاریابی شبکه های اجتماعی نیز اهمیت بسیاری دارد.

در این مقاله قصد داریم به اصول کلی استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای بازاریابی و اهمیت این اصول با شما صحبت کنیم. این اصول استاندارد و کلی هستند و صرف نظر از اینکه دارای چه نوع کسب‌وکاری هستید برای شما مفید و کاربردی خواهند بود.

هر کسب‌وکاری دارای عملکردهای روزانه، فلسفه و مخاطبین هدف مخصوص به خود است. اصول کلی استفاده از شبکه‌های اجتماعی به بازاریاب‌ها و صاحبان کسب‌وکار کمک می‌کند تا استراتژی مناسبی را انتخاب کنند که با اهداف کسب‌وکارشان همسو باشد.

این اصول کلی چهارچوبی را برای شما فراهم می‌کنند تا به کمک آن بتوانید استراتژی‌های مناسب و کمپین‌های بی‌نقصی را ایجاد کنید. با ما همراه باشید.

اصول کلی شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی مدام در حال رشد و تکامل هستند. با گذر زمان استراتژی‌ها و اجزای این شبکه‌های اجتماعی نیز تغییر می‌کنند. اینجاست که اهمیت اصول کلی شبکه‌های اجتماعی روشن می‌شود. چون این اصول با گذشت زمان معمولا تغییری نمی‌کنند. این اصول خطوط کلی بهترین شیوه‌های استفاده از شبکه‌های اجتماعی را برای افرادی که قصد دارند از این شبکه‌ها استفاده کنند فراهم می‌کند.

این اصول کلی بیان می‌کنند که یک کسب‌وکار چطور باید در شبکه‌های اجتماعی مختلف با مخاطبین خود تعامل کند، طراحی کلی پست‌ها چگونه باید باشد و به صورت کلی نحوه عمل و آداب معاشرتش باید چه شکلی به خود بگیرد.

به صورت کلی این اصول کلی، اقدامات یک برند در شبکه‌های اجتماعی که شکل‌دهنده اعتبار این برند در بازار است را تعریف می‌کنند.

۶ اصل کلی در شبکه‌های اجتماعی که می‌تواند برای هر کسب‌وکاری مفید باشد

۱. کمپین‌ها و پست‌های هدف محور داشته باشید

اغلب پست‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شوند هدفشان گرفتن لایک و تعامل بیشتر از کاربران است. هدف اکثر کمپین‌ها نیز این است که افراد جدید بیشتری را با کسب‌وکار خود آشنا و به آن علاقه‌مند کنند. علاوه بر این موارد، تیم‌های فعال در شبکه‌های اجتماعی می‌توانند اهدافی مانند افزایش فالور، افزایش نرخ تعامل و افزایش انتشار دوباره مطالب را نیز دنبال کنند.

موفقیت تیمی که بر روی شبکه‌های اجتماعی کار می‌کنند می‌تواند توسط این پارامترها اندازه‌گیری شود. ارتباط بین پست‌ها و کمپین‌ها در شبکه‌های اجتماعی نیز یک پارامتر مهم دیگر است.

اینکه مخاطبین بتوانند به خوبی پیام شما را دریافت کنند و اینکه چقدر ترغیب شوند که اقدام مورد نظر شما را انجام دهند نیز بسیار اهمیت دارد و این دو مورد نیز می‌توانند به اهداف شما تبدیل شوند.

۲. اقدامات مربوط به شبکه‌های اجتماعی را برنامه‌ریزی کنید

همانطور که می‌دانید برنامه‌ریزی برای اجرای یک استراتژی قدرتمند در شبکه‌های اجتماعی بسیار مهم و اساسی است. بازاریابان شبکه‌های اجتماعی باید پست‌هایی که قرار است منتشر کنند را به صورت جدولی در آورند و از قبل برنامه آینده را بدانند. پست‌های استاندارد که از قبل ایجاد شده‌اند می‌توانند پیام برند شما را به صورت مرتبط به کاربران ارسال کنند. اما پست‌هایی که با توجه به ترندهای روز درست می‌شوند نیز فالورها را به صفحه شما علاقه‌مند و وفادار می‌کند و فالورهای جدید نیز جذب می‌کند. استفاده از ترندها و هشتگ‌های روز باعث ایجاد و افزایش تعامل در پست‌های شما خواهد شد.

 

انتظار می‌رود که تیم بازاریابی شبکه‌های اجتماعی برنامه پست‌گذاری هر ماه را از ماه قبل تدوین کرده باشد. با تحلیل و آنالیز وضعیت کنونی خود می‌توانید برنامه‌ریزی بهتری برای آینده داشته باشید.

بیشتر بخوانید: قیمت سئو سایت چگونه محاسبه میشود؟

۳. مدیریت شبکه‌های اجتماعی مختلف

امروزه شبکه‌های اجتماعی متفاوتی وجود دارند که می‌توانید از آنها استفاده کنید. معمولا کسب‌وکارها صفحات مختلفی در این شبکه‌ها برای محصولات، خدمات و برندهای مختلف خود دارند. هر صفحه خاصی در هر شبکه خاص، نیازمند یک استراتژی خاص است. البته مشهود است که در شبکه‌های اجتماعی متعلق به کسب‌وکارهای کوچک یا متوسط این استراتژی‌ها خیلی تفاوتی ندارند.

یک کسب‌وکار می‌تواند استراتژی‌های یکسانی برای لینکداین، توییتر، اینستاگرام و...داشته باشد. با این حال اگر بودجه مناسبی داشته باشید می‌توانید برای برندهای مختلف صفحات مختلفی داشته باشید و این کار می‌تواند برای شما مزایایی به همراه داشته باشد.

۴. یک صدا و لحن منحصر به فرد ایجاد کنید

در ابتدا باید در نظر بگیرید که مخاطبین هدف شما از چه کلمات و عباراتی استفاده می‌کنند. و همچنین باید بدانید که برند شما قرار است چه لحن و صدایی در ارتباط با این مشتریان داشته باشد. هرچقدر که بتوانید دقیق‌تر به این سوالات پاسخ دهید استراتژی‌های شبکه‌های اجتماعی شما برای فالورها و مشتریان موثرتر و جذاب‌تر خواهد بود.

اگر بتوانید ظاهر، احساس و پیام برند خود را ثابت نگاه دارید بدین ترتیب برند شما برای مخاطبین به سرعت قابل تشخیص است.

اگر کسب‌وکار شما تعداد زیادی کالا و یا سرویس ارائه می‌کند بنابراین پیام برند شما باید ماهیت این گستردگی در خدمات و کالاها را نشان دهد. در این مواقع محتوای شبکه‌های اجتماعی باید بیشتر بر مبنای مدیریتی و بازاریابی ایجاد شود نه اینکه بر فروش و یا محصولات تمرکز کند.

ممکن است یک موسسه مربوط به سلامت سعی کند حس یک نگهبان کارکشته را القا کند و در عوض یک فست‌فود از لحنی خودمانی‌تر استفاده کند.

۵. اصول ارتباطات

ممکن است یک برند تمام قدرت و احترام خود را تنها با یک پیام، کامنت و یا توییت توهین‌آمیز یا منفی از دست بدهد. بسیار مهم است که بتوانید صفات مثبت و احترام‌ برانگیز را در بیان برند خود حفظ کنید.

طریقه‌ای که توسط آن تیم شبکه‌های اجتماعی به نظرات منفی و بدنام‌کننده و همچنین مشتریان عصبانی رسیدگی می‌کند در موفقیت یا شکست برند نقش بسیار مهمی دارد. وقتی پاسخ افراد عصبانی و نظرات منفی را به نرمی و با همدلی و صمیمیت بدهید اعتبار برند شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

 

افرادی که بر روی شبکه‌های اجتماعی کار می‌کنند باید برای چنین مواقعی به خوبی آماده و توجیه شده باشند. مهم است که تیم شبکه‌های اجتماعی یک برند در این موارد کنترل خود را حفظ کنند و ناامید نشوند.

۶. تحلیل رقبا

درست مانند شما، رقبای شما نیز بر روی شبکه‌های اجتماعی و تعامل با مخاطبین هدف خود کار می‌کنند. در تحقیقات اولیه خود باید رقبا را هم بررسی کنید و همچنین به صورت مداوم این بررسی را ادامه دهید. با تحلیل نحوه حضور آنها در فضای مجازی و همچنین اقدامات و کمپین‌هایی که در این فضا ترتیب می‌بینند، می‌توانید متوجه شوید که کدام فعالیت‌های آنها مفید بوده و کدام‌یک بر برندشان تاثیر منفی داشته است.

۶ نکته‌ای که در این مقاله ذکر شد، اصول کلی و استانداردهایی است که برندها باید استراتژی‌ها و سیاست‌های کلی شبکه‌های اجتماعی خود را بر آن بنا کنند. به کمک این اصول می‌توانید فرآیندهای مختص به شبکه‌های اجتماعی را برای خود یا کارمندان خود تعریف کنید. البته این اصول را می‌توانید مناسب با اهداف و ماموریت کسب‌وکار خود شخصی‌سازی کنید و یا از یک شرکت خدمات سئو سایت و شبکه های اجتماعی مشورت بگیرید.

در آخر می‌توان گفت از آنجا که بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی یک فیلد مدام در حال تغییر و تکامل است باید همیشه حواستان به تغییرات و ترندها باشد و سعی کنید اصول کلی خود را هر چند وقت یک بار مورد بررسی قرار دهید و تغییرات لازم را اعمال کنید.

 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار رپورتاژ

رپورتاژ
«پارسی نیوز» آپلود عکس گاهی اوقات نیاز داریم فایل‌هایمان از جمله عکس، موزیک، فیلم، برنامه‌ها و … را از روی هارد رایانه‌ مان در اینترنت به سایت، وبلاگ یا صفحه شخصی خود انتقال دهیم . که برای این کار لازم است فضایی برای نگه‌داری عکس‌ها و فایل‌ها داشته باشیم تا بت...
رپورتاژ
«پارسی نیوز» تغییرات اقلیمی باعث شده است که آب و هوای جهان به کلی گرم‌تر از قبل شود به صورتی که در بسیاری از مناطق دیگر کولر آبی جوابگو نیست. از این رو بسیاری از خانواده‌ها و ارگان‌های دولتی و غیر دولتی به فکر خرید کولر گازی برای جایگزین کردن کولرهای آبی هستند. م...
رپورتاژ
«پارسی نیوز» بهترین شرایط انجام سفر بستگی به عوامل مختلفی نظیر هدف سفر و علاقه به گذراندن زمان در مقصد مورد نظر یا لذت بردن از مسیر دارد. در سفرهای تفریحی برخی افراد از مدت‌ها قبل در نظر دارند که از مقصد گردشگری خاصی با فراغ بال بازدید کنند. در این شرایط افراد تر...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

آگهی

تبلیغات متنی


































صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است