رویکردهای حفظ ارتباط با مشتری به سرعت در حال تغییر است. بازاریابهای تولید محتوا می دانند که باید به سرعت همپا با این تغییرات پیش بروند و در تولید محتوای خود به طور هوشمندانهای عمل کرده و چابک پیش بروند. برای ارتقای سطح ارتباط با کاربران آنلاین و آنچه آنها می خواهند، باید از نزدیک با مخاطب خود درگیر بود و برای بهبود محتوای تولید شده و افزایش مخاطب و تقویت بازدهی سرمایه از یک سری نکات و راهکارها استفاده کنند. در این مقاله ما می خواهیم هفت استراتژی مهم برای بالا بردن سطح کیفیت بازاریابی از طریق تولید محتوا با هم مرور کنیم.
- تعیین بودجه هوشمندانه برای فرایند تولید محتوا
اگرچه بازاریابی محتوا نسبت به سایر روشهای سنتی اعم از تبلیغات تلویزیونی و تبلیغات در سطح شهر ارزانتر است اما ضمن نیاز به سرمایهگذاری مالی از لحاظ میزان وقت و انرژی که میطلبد ارزان محسوب نمیشود. از این رو استفاده هوشمندانه از سرمایه برای تولید محتوا امری مهم است چرا که اگر پس از گذر زمان متوجه شوید آمار بازیدهای شما رشد خاصی نداشته، پولتان را هدر دادهاید. پس موشکافانه و با تحلیل آمارهای استفاده از اپلیکیشنها وارد عمل شوید و از مشتریان بالقوهای که در این اپها عضویت دارند غافل نشوید. اینجاست که توجه هوشمندانه به بستر ارائهی متحوای تولید شده موجب کاهش هدر رفت مالی خواهد شد.
- داشتن دستورالعمل شفاف تولید محتوا
محتوای به اشتراک گذاشته شده از طریق وبلاگ و کانالهای اجتماعی شما بازتاب مستقیمی از تجارت شما است. بنابراین باید یک دستورالعمل شفاف برای ظاهر محتوا، لحن محتوا و ... داشته باشید، چه خودتان به تنهایی مسئول تولید محتوا باشید چه با یک تیم همکاری کنید. اینکار باعث میشود کلیت کار شما از یک انسجام و یکپارچگی خاصی برخورد باشد که قطعا از چشم مخاطب دور نمیماند.
- تعیین اهداف
شما باید به غیر از هدف اصلی خود که جذب مشتری است اهداف کوتاه مدت ماهانه برای خود تعیین کنید و برای تحقق همین اهداف ماهانه نیز اهداف هفتگی داشته باشید. به طوریکه باید در ابتدا باید راههای انتشار محتوای خود را تعیین کنید، به عنوان مثال ابتدا بستر ارائهی تولید محتوا را تعیین کنید و به طور مثال تعداد بازدیدها، تعداد فالورها، تعداد دفعاتی که پستهای شما به اشتراک گذاشته میشود و ... در دورهی زمانی یک ساله را به عنوان هدف سالانه در نظر بگیرید. سپس این هدف را به اهداف ماهانه و سالانه تقسیم کنید و بعد از بررسی این موارد برای خود مشخص کنید که چه جزئیاتی به چارچوب تولید محتوای خود باید اضافه کنید تا این اهداف یکی پس از دیگری محقق شوند. اینکار یک گام مطمئن برای رسیدن به اهداف اصلی است.
- یک برنامهی مشخص برای زمان انتشار محتوای تولید شده داشته باشید.
مشتریها از ثبات و برنامهی مشخص استقبال میکنند. و مایل هستند که بدانند زمان انتشار محتوای بعدی کِی است ؟ بنابراین یک زمان معین داشته باشید مثلا هر دوشنبه عصر یک اپیزود پادکست جدید بسازید یا هر 48 ساعت یکبار یک محتوای تصویری آپلود کنید. یا اگر از یوتیوب استفاده میکنید. هر دو هفته یکبار محتوای ویدیویی جدید بسازید و منتشر کنید. گاهی برنامهای داشته باشید برای گفتگوی آنلاین با مشتریها و از آنها مشارکت بخواهید. مشتریها حتما راغب هستند تا بدانند چه کسی پشت این برنامه ها قرار دارد. در نظر داشته باشید همیشه برنامهها و استراتژیهای خود را آپدیت کنید تا برای پاسخگویی به نیاز مشتری آمادگی داشته باشید و بتوانید ارتباط با مشتری را حفظ کنید. در نظر داشته باشید که برنامه منظم می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات در سئو سایت باشد.
- سفارشي سازي توليد محتوا
حتما تا به حال با سايتهاي آموزشي مواجه شدهايد كه يك فصل از يك كتاب را رايگان آموزش داده و در ازاي آموزش ساير فصول از شما ميخواهند تا پكيجهاي آموزشي خريداري كنيد. در توضيح اين پديده بايد گفت، توليد محتواي رايگان و با كيفيت به منظور ترغيب و جذب مشتري انجام ميشود اما گاهي از يك مرحله به بعد كه مشتريان ثابت و راغب به محتواي توليد شده را پيدا كرديم. ارائهي محتواي توليد شده رايگان نبوده ودر ازاي دريافت وجه انجام ميشود. اين موضوع نياز به سفارشي سازي و تنظيم دقيق چارچوب توليد محتوا را به دنبال دارد. از اهمیت تبلیغات گوگل ادوردز برای نشان دادن محتوای خود به مشتریانتان غافل نشوید.
- تولید محتوای تصویری و اینفوگرافیکهای جذاب
اپلیکیشن اینستاگرام كه فضايي براي ارائهي عكس و ويديو است تا به حال 110 میلیون کاربر داشته که این تنها 20 درصد از زنها و 5 درصد از مردانی که به اینترنت و اسمارت فون ها دسترسی دارند را شامل میشود. با یک حساب و کتاب ساده میتوان دریافت که هر روز افراد جدیدی به کاربران اینستاگرام اضافه میشوند. بازاریابی اینستاگرام در حال حاضر بستر خوبی برای رشد کسب و کارها فراهم کرده و به همین دلیلی کسب و کارهای زیادی در این بستر شروع به کار کرده اند. به همین دلیل بازاریابی اینستاگرام اهمیت زیادی پیدا کرده است.
- تعامل با مشتریان خود را حفظ کنید
راه حفظ ارتباط با مشتریان از طریق تعامل با آنها صورت می گیرد. از مشتریان خود بخواهید بازخوردهایشان را با شما به اشتراک بگذارند. اگر محتوای تولید شدهی خود را در پلتفرمهای مختلف به اشتراک میگذارید ممکن است این موضوع پیش بیاید که بخشی از مشتریان فقط در یوتیوب و بخشی دیگر فقط در اینستاگرام شما را دنبال کنند بنابراین باید به فراخور مخاطبینی که در هر پلتفرم دارید محتوای خود را برای آنها عرضه کنید. زیرا مشتریان مایل هستند تا به صورت مداوم و منظم با شما تعامل داشته باشند.
علاوه بر همهی موارد گفته شده به خاطر داشته باشید که استراتژیهای تولید محتوا به فراخور رقابتی بودن بازار به صورت دایمی در حال تغییر هستند و باید همیشه پتانسیل تغییر کردن را داشته باشید. و هر چند وقت یکبار رویه خود را بررسی کنید تا مخاطبان خود را از دست ندهید. اگر این موضوع تبدیل به یک دغدغه اساسی برای شما شده است، با تیم تخصصی بیزون تماس بگیرید. تیم بیزون محتوایی دقیقا منطبق بر کسب و کار شما و نیاز مشتری ارائه می دهد.
10809252