فوروارد تماس در سانترال

فوروارد کردن تماس یکی از قابلیتهای مهم و مورد نیاز کارمندان در مجموعههای کاری محسوب میشود. با استفاده از این قابلیت، میتوانید تعیین کنید که تماسهای ورودی به یک داخلی، به یک شماره دلخواه (تلفن همراه، خط شهری یا یک داخلی دیگر) منتقل شوند. فوروارد کردن تماس، مشابه دایورت تماس در تلفنهای معمولی عمل میکند.
زمانی که یک مرکز تلفن را در مجموعه کاری خود راهاندازی میکنید، به قابلیتها و امکانات مختلفی دسترسی خواهید داشت. این ویژگیها در نهایت به شما در بهبود ارتباطات تلفنی با مشتریان کمک میکنند. اما نکته مهم اینجاست که برای فعال کردن هر کدام از این قابلیتها، باید با کدهای مربوط به تنظیمات آن آشنا باشید. فوروارد تماس یکی از همین امکانات است که ما در این مقاله، به بررسی کدهای آن خواهیم پرداخت. علاوه بر این اگر با مبحث سانترال آشنا نیستید می توانید در مورد اینکه سانترال چیست بیشتر در سایت https://www.idehal.org/pbx بخوانید. لطفا تا انتها با ما همراه باشید.
تفاوت فوروارد و ترانسفر (Transfer)
دانستن تفاوت این دو قابلیت اهمیت زیادی دارد؛ زیرا بسیاری از کاربران، همچنان فوروارد تماس را با ترانسفر کردن اشتباه میگیرند. Transfer یک ویژگی ساده است که تنها با فشار دادن یک کلید روی صفحه کلید تلفن، میتوانید از آن استفاده کنید. این قابلیت زمانی کاربرد دارد که یک تماس را پاسخ دهید و در ادامه، آن را به یک داخلی دیگر منتقل کنید.
این در حالیست که فوروارد کردن نیاز به تنظیمات بیشتری دارد و باید با کدهای مربوط به آن آشنا باشید. این قابلیت در مواقعی کاربرد دارد که بخواهید تمامی تماسهای خود را به یک شماره دیگر منتقل کنید. کارمندان میتوانند از قبل تعیین کنند که به جای خط داخلی خودشان، یک شماره دیگر زنگ بخورد. البته میتوانید تنظیمات بیشتری را اعمال کرده و برای مثال، مشخص کنید که تماسها فقط در صورت مشغول بودن خط شما به یک شماره دیگر منتقل شوند.
فوروارد کردن تماسهای خارجی
شما میتوانید تعیین کنید که فقط تماسهای خارجی (افرادی که در خارج از شرکت با خط داخلی شما تماس میگیرند) فوروارد شوند. به این منظور، باید مراحل زیر را دنبال کنید:
- ابتدا کلید SP-PHONE را فشار داده یا گوشی تلفن را بردارید.
- برای فوروارد همه تماسهای دریافتی، ابتدا کلید * و سپس کد 7112 و بلافاصله شماره مقصد (شمارهای که قرار است به جای تلفن داخلی شما زنگ بخورد) را وارد کنید. در انتها نیز کلید # را فشار دهید.
- برای فوروارد تماسها در صورتی که خط شما مشغول باشد، باید کلید * و کد 7113 را وارد کرده و بلافاصله شماره مقصد را انتخاب کنید. در انتها نیز کلید # را فشار دهید.
- برای فوروارد تماسها در مواقعی که پاسخگوی تماس نیستید، تمام مراحل بالا را تکرار کنید و اینبار کد 7114 را وارد کنید.
- برای فوروارد کردن تماسها در صورتی که مشغول باشید یا پاسخگو نباشید، تمام مراحل بالا را تکرار کرده و اینبار کد 7115 را وارد کنید.
دایورت تلفن ثابت با خط معمولی نیز تا حدی مشابه به تلفن های سانترال است. در صفحه ی راهنمای کامل دایورت تلفن ثابت به ثابت و موبایل به طور کامل در مورد نحوه ی دایورت در تلفن ثابت شرحداده شده است که می توانید مطالعه کنید.
فوروارد کردن تماسهای داخلی
منظور از تماسهای داخلی، تماسهایی هستند که سایر کارمندان مجموعه، با خط داخلی شما برقرار میکنند. برای فوروارد کردن این تماسها، باید مراحل زیر را دنبال کنید:
- ابتدا کلید SP-PHONE را فشار داده یا گوشی تلفن را بردارید.
- برای فوروارد کردن تمامی تماسها، ابتدا کلید * و سپس کد 7122 را وارد کنید. بلافاصله شماره مقصد را تایپ کرده و در انتها کلید # را فشار دهید.
- برای فوروارد کردن تماسها در صورتی که خط شما مشغول باشد، ابتدا کلید * و سپس کد 7123 را وارد کنید. بلافاصله شماره مقصد را تایپ کرده و در انتها، کلید # را فشار دهید.
- برای فوروارد کردن تماسها در صورت عدم پاسخگویی، ابتدا کلید * و سپس کد 7124 را وارد کنید. بلافاصله شماره مقصد را وارد کرده و در انتها کلید # را فشار دهید.
- برای فوروارد کردن تماسها در صورت عدم پاسخگویی یا اشغال بودن، ابتدا کلید * و سپس کد 7125 را وارد کنید. بلافاصله شماره مقصد را وارد کرده و در انتها، کلید # را فشار دهید.
لغو فوروارد تماس در سانترال
در صورتی که بعد از مدتی و به هر دلیلی، قصد داشتید فوروارد تماس را لغو کنید، باید از کدهای زیر استفاده کنید:
- برای لغو فوروارد تماسهای خارجی، گوشی تلفن را برداشته و کلید * را فشار دهید. بلافاصله کد 7110 را وارد کنید.
- برای لغو فوروارد تماسهای داخلی، گوشی تلفن را برداشته و کلید * را فشار دهید. بلافاصله کد 7120 را وارد کنید.
- برای لغو فوروارد تماسهای داخلی و خارجی، گوشی تلفن را برداشته و کلید * را فشار دهید. بلافاصله کد 7100 را وارد کنید.
آشنایی با سایر قابلیتهای سانترال
فوروارد تماس، تنها قابلیتی نیست که میتوانید از یک مرکز تلفن سانترال انتظار داشته باشید. راهاندازی این دستگاهها، امکانات فراوانی را در اختیار کسب و کارهای مختلف قرار میدهند که در ادامه، به معرفی برخی از آنها خواهیم پرداخت.
کلیدهای شماره گیر سریع : این کلیدها روی تلفنهای سانترال قرار دارند و کارمندان میتوانند شمارههای داخلی، خط شهری یا یکی از قابلیتهای مرکز تلفن را روی آنها برنامهریزی کنند. به این ترتیب و تنها با فشار دادن همان کلید، میتوانید از قابلیتی که روی آن ذخیره شده است، استفاده کنید.
برقراری تماسهای کنفرانسی : بسیاری از تلفنهای سانترال، از قابلیت برقراری کنفرانس پشتیبانی میکنند. به این ترتیب، میتوانید به صورت همزمان با چند نفر از همکاران یا مشتریان خود به صورت تلفنی مکالمه کنید. کنفرانس علاوه بر صرفه جویی در وقت، سرعت انتقال اطلاعات در مجموعههای کاری را نیز افزایش میدهد.
کالر آیدی روی تمام تلفنها : با خرید و نصب کارت سانترال مخصوص، میتوانید کالر آیدی را روی تمام تلفنهای مجموعه کاری خود، فعال کنید. به این ترتیب، شماره و نام فرد تماس گیرنده (در صورتی که در لیست مخاطبین شما باشد) روی صفحه نمایش تلفن نشان داده میشود.
درب باز کن روی تلفنهای سانترال : با خرید و نصب کارت سانترال مخصوص، میتوانید دربهای مجموعه کاری خود را تنها با فشار دادن یک کلید روی صفحه کلید تلفن سانترال باز کنید. البته برای این کار، باید تنظیمات نرم افزاری لازم را نیز انجام دهید.
مواردی که به آنها اشاره شد، تنها بخش کوچکی از قابلیتهای سانترال پاناسونیک محسوب میشوند. برای اطلاع از تمامی امکانات این مراکز، میتوانید با کارشناسان فروش یکی از نمایندگیهای معتبر پاناسونیک در ایران، تماس بگیرید.
11171420