به نقل از تریهاگر، خانهنشینی والدین در روزهای کرونایی باعث شد تا آنها کمتر گرفتار کار باشند و بسیاری از والدین وقت بیشتر صرف آموزش کودکان کنند.
تعطیلی مدارس نتوانست دلیلی برای عدم یادگیری کودکان باشد، درواقع آنان مهارتهای عملی و مرتبط با خلاقیت را آموزش دیدند. این مهارتها بهطورمعمول در کلاس درس و محیطهای آموزشی نادیده گرفته میشود.
سازمانهایی که این نتایج را بررسی کردند، اظهار کردند: " کودکان و نوجوانان بر اساس علاقه خود آموزشهای زیادی فراگرفتند. کودکان در این زمان، کارهایی ازجمله آشپزی، آرایشگری، باغبانی، خیاطی و تعویض روغن ماشین را انجام دادند."
کودکان در این مدت یاد گرفتند که بدون نیاز به کمک دیگران، دوچرخهسواری کنند و مهارتهای ایمنی در خیابان را بهبود بخشند، اما چگونه کودکان توانستند در طول این همهگیری، مهارتهای مرتبط با استقلال را توسعه دهند؟.
بسیاری از والدین اظهار کردند: بعد از گذراندن روزهای کرونایی کودکان آنان قادر به حل بهتر مشکلات شدهاند، آنان آموختند که بدون مداخله والدین، بهتر از گذشته بر مشکلات فائق شوند و احتمالا بدون نیاز به پرسش از آنان برخی کارها را انجام دهند.
محققان گفتند: این بیماری همهگیر به والدین و کودکان فرصتی بیسابقه داد، تا محدودیتهای معمول در زندگی را رها کنند و مهارتهای پنهان و تواناییهای جدید را کشف کنند.
انتهای پیام