به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مریم یاسینی عصر امروز در هشتمین گردهمایی بانوان مبلغ استان قم که در سالن همایشهای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار کرد: مبلغههای مذهبی توقعات و انتظاراتی دارند که لازم است مدیران حوزه نسبت به آنها توجه داشته باشند.
وی افزود: تبلیغ سنتی همواره نقش و جایگاه خود را داشته ولی امروز تبلیغ نوین هم در حال شکلدهی به جایگاه ویژه خود است.
استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه 40 هزار سایت اینترنتی به تبلیغ وهابیت مشغول هستند گفت: به همین دلیل لازم است مسئولان امر به تبلیغ در فضای مجازی اهمیت بدهند زیرا به نظر میرسد حوزه علمیه در این موارد کند عمل کرده است.
وی ادامه داد: مبلغههای دینی نیازمند برنامهریزی جامع، آموزش کافی و حمایت مالی برای تبلیغ در فضای مجازی هستند.
یاسینی با اشاره به تاثیر گسترده بیان احکام به صورت تصویری خاطرنشان کرد: استقبال گستردهای از سوی مردم در این زمینه وجود دارد ولی نظارت و بررسی لازم از سوی مدیران حوزوی در این زمینه صورت نگرفته است.
استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه لازم است اداره تبلیغ مجازی خواهران راهاندازی شود، گفت: تبلیغ مجازی با وظایف همسرداری و خانهداری زنان نیز منافاتی ندارد و مشکلی برای آنها ایجاد نمیکند.
وی سنین میانسال به بالا را بیشترین مخاطبان تبلیغ سنتی دانست و تصریح کرد: بر خلاف این مسئله، نوجوانان و جوانان بیشترین مخاطبان تبلیغ مجازی به شمار میروند در حالیکه بسیاری از مبلغان دینی ما از این ظرفیتها آگاهی ندارند.
یاسینی در بخش دیگری از سخنان خود به عدم امنیت شغلی مبلغان اشاره کرد و افزود: شاید مبلغ دینی بودن شغل محسوب نشود ولی باید بدانیم برخی افراد همه زندگی خود را وقف تبلیغ و خدمت به اسلام کردهاند و لازم است از نظر مالی هم امنیت و ثبات داشته باشند و از بیمه برخوردار شوند.
استاد حوزه علمیه خواهران خاطرنشان کرد: عدم هماهنگی میان دفتر تبلیغات و سایر نهادها یکی دیگر از مشکلات موجود بر سر راه مبلغههای دینی است؛ در حال حاضر سازمانی این آمادگی را ندارد که میزبانی از مبلغهها را بر عهده بگیرد.
3507605