بازار 15:01 - 28 تیر 1402
یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر کسب و کار، معرفی محصولات یا خدمات به مخاطبان و اعضای بازار هدف و جذب مشتری است. به دست آوردن بخشی از بازار مصرف، در میان رقبایی که هرکدام سعی می‌کنند بهترین کیفیت را ارائه دهند

بهترین روش تبلیغات چیست؟ معرفی سه روش کاربردی

یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر کسب و کار، معرفی محصولات یا خدمات به مخاطبان و اعضای بازار هدف و جذب مشتری است. به دست آوردن بخشی از بازار مصرف، در میان رقبایی که هرکدام سعی می‌کنند بهترین کیفیت را ارائه دهند و به شیوه‌های مختلف مشتریان را برای خرید متقاعد کنند، چندان ساده نیست. در این رقابت برگ برنده به کسب و کاری تعلق می‌گیرد که مزیت رقابتی ایجاد کند و به شیوه‌ای موثر بازاریابی انجام بدهد.

می‌دانید که تبلیغات یکی از بهترین روش‌های ارائه و معرفی محصولات و خدمات و مزیت رقابتی برند شما به مشتریان است. با اجرای کمپین‌های تبلیغاتی تخصصی و استفاده از تجارب کارشناسان ماهر و باتجربه، برند شما به شکلی خاص و موثر به اعضای بازار هدفتان معرفی می‌شود. مثلا اگر قرار است کمپین تبلیغات چاپی برگزار کنید، مجموعه چاپ فرتاک، بهترین انتخاب برای مدیریت و تولید محصولات مورد نیاز برای اجرای این کمپین محسوب می‌شود.

 

 

انتخاب روش تبلیغ، مهم‌ترین پارامتر برای معرفی محصول

همان‌طور که می‌دانید تبلیغات شیوه‌های مختلفی دارد. هر روش با استفاده از ابزارهای خاص خود را اجرا می‌شود. با به کار بردن این ابزارها به شیوه‌ای خلاقانه و متفاوت می‌توان توجه مخاطبان را به تبلیغ جلب کرد و سپس محتوای مورد نیاز درباره محصولات را به او ارائه داد.

به عنوان مثال چاپ کاتالوگ یکی از ابزارهای تبلیغات چاپی محسوب می‌شود. با استفاده از طرح‌های خلاقانه در جلد کاتالوگ و طراحی صفحه‌ها به شیوه‌ای کاربردی و مفید، مخاطب ترغیب می‌شود تا تمام صفحه‌ها را نگاه کند تا تمما طرح‌های جذاب به کاررفته در کاتالوگ را ببیند. در این میان هم محتواهایی که شما درباره محصول ارائه داده‌اید را مطالعه می‌کند، با ویژگی‌های محصولات و مزایای رقابتی شما آشنا می‌شود و در نهایت به خریدار تبدیل خواهد شد.

انتخاب شیوه تبلیغات به نظر شما و شناختی که از مخاطبان برند و مشتریان احتمالی خود دارید، بستگی دارد. در کنار این موارد، استفاده از تجربه‌های کارشناسان تبلیغات به شما کمک می‌کند تا بهترین متد را برای تبلیغ و تاثیر گذاشتن بر ذهن مخاطبان خود انتخاب کنید.

ما در ادامه برای تصمیم‌گیری ساده‌تر درباره انتخاب روش تبلیغات، سه شیوه موثر در این زمینه را معرفی می‌کنیم و توضیحاتی درباره هرکدام از آن‌ها ارائه می‌دهیم.

تبلیغات

تبلیغات آنلاین

این روش بازاریابی و تبلیغات، جزو جدیدترین متدهاست و در سال‌های اخیر ایجاد شده است. علت اصلی پیشرفت آن به گسترش ارتباطات در فضای مجازی برمی‌گردد. این دسته از تبلیغات، محتواهای تصویری، ویدیویی و متنی هستند که در بخش‌های مختلف فضای آنلاین منتشر می‌شوند و برندها یا آنچه که ارائه می‌دهند را معرفی می‌کنند.

همه تکنیک‌ها و محتواهایی که در این روش به کار گرفته می‌شود صحیح نیستند و تاثیر مستقیم بر ذهن مخاطب ایجاد نمی‌کنند. کاربران روزانه با حجم زیادی از این محتواهای تبلیغاتی مواجه می‌شوند که تماشای بسیاری از آن‌ها به اختیار خودشان نیست؛ به همین دلیل بدون توجه به تبلیغ آن را رد می‌کنند تا سریع‌تر به آنچه که می‌خواهند ببینند برسند.

نقطه ضعف دیگر این متد، ناملموس بودن آن است. انسان‌ها ذاتا به چیزی اعتماد می‌کنند که ملموس و قابل دسترسی باشد. به همین دلیل اعتماد به تبلیغی که در فضای آنلاین دیده‌اند، برایشان سخت‌تر است. البته این مشکل در سال‌های اخیر با گسترش کاربرد فضای مجازی حل شده، اما همچنان تبلیغات ملموس، در جلب اعتماد مخاطبان موفق‌تر عمل می‌کنند.

از سوی دیگر هزینه تبلیغات و بازاریابی در فضای مجازی بسیار زیاد است و بسیاری از کسب و کارهای نوپا از پس تامین آن برنمی‌آیند. نکته مهم در تبلیغات، استمرار و تکرار در ذهن مخاطب است. اما بسیاری از کسب و کارها بخاطر هزینه زیاد، امکان تکرار تبلیغ را ندارند. در نتیجه تاثیر مطلوبی نمی‌گیرند.ببین منو

انتخاب روش تبلیغ، مهم‌ترین پارامتر برای معرفی محصول

تبلیغات از طریق رسانه‌‌ها

این روش تبلیغات در کانال‌های مختلفی چون رادیو، تلویزیون، مسابقات ورزشی و… انجام می‌شود و مانند متد آنلاین هزینه بسیاری دارد. این متد برای کسب و کارهایی که مخاطبانشان عوام هستند، کاربرد دارد. زیرا مخاطبان رسانه‌ها از اقشار مختلف جامعه هستند و شما نمی‌توانید انتخاب کنید که تبلیغتان برای چه گروهی پخش شود. لینک

در سایر روش‌ها این مشکل وجود ندارد. به عنوان مثال در تبلیغات آنلاین، یک فروشگاه لباس می‌داند که با انتشار محتوا در صفحه‌های مربوط به مد و فشن، اعضای بازار هدفش این محتوا را تماشا می‌کنند. یا به عنوان مثالی دیگر، برندی که برای معرفی محصولاتش در نمایشگاه از کاتالوگ استفاده کرده، آن را تنها به افرادی ارائه می‌دهد که به غرفه مراجعه می‌کنند و درباره محصولات یا خدمات کنجکاو هستند. این افراد هم مشتریان احتمالی و اعضای بازار هدف محسوب می‌شوند.

تبلیغات از طریق ابزارهای چاپی

این روش از تبلیغات سال‌های زیادی است که توسط کسب و کارهایی در حوزه‌های گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرد و هنوز هم محاسن بسیاری دارد که آن را نسبت به سایر روش‌های بازاریابی ممتاز می‌کند. کمتر کسی است که کسب و کار تازه‌ای راه‌اندازی کرده باشد و از ابزارهای چاپی برای معرفی کالا و خدماتش استفاده نکند.

کاربرد صنعت چاپ در تبلیغات با گذشت زمان، بروزرسانی می‌شود.در سال‌های قبل تراکت پخش کردن یکی از متداول‌ترین روش‌های بازاریابی و تبلیغات با ابزارهای چاپی بود اما این روش امروزه کاربرد چندانی ندارد و متدهای نوین و خلاقانه جایگزین آن‌ها شده است.

با پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های جدید چاپی نیز به بازار آمدند و شیوه‌های جدیدی مانند طراحی و چاپ بیلبورد، کاتالوگ، چا انواع لیبل‌ها و کلاسورهای تبلیغاتی به متدهای معرفی محصول و برندینگ اضافه شد. به این ترتیب استفاده از تبلیغات چاپی رونق بیشتری گرفت و در حال حاضر از پرطرفدارترین ابزارها در این زمینه به حساب می‌آید.

چرا تبلیغات چاپی پرطرفدارترین روش انتخابی برای بازاریابی است؟

مهم‌ترین مزیت‌های تبلیغات به روش چاپ عبارت است از:

  • ارائه ابزاری ملموس برای جلب اعتماد مخاطبان

  • ارائه قدرت اختیار به افراد برای مطالعه و تماشای محتوای تبلیغاتی

  • هزینه مناسب

  • امکان تکرار در بازه‌های زمانی مختلف

  • مناسب برای کاربردهای گوناگون مثل معرفی محصولات جدید، برندسازی، آگاهی دادن درباره مزیت‌های رقابتی و حتی ارائه هدیه و ارزش افزوده

  • از بین رفتن مقاومت ذهنی مخاطبان برای توجه به تبلیغ چون خودشان زمان بررسی تبلیغات را انتخاب می‌کنند و نیازی نیست در میانه کاری دیگر، بالاجبار آن را ببینند

  • کاربردی در تمام موقعیت‌ها

  • مناسب برای تمام کسب و کارها با هر نوع مخاطب و بازار هذف

  • قابل استفاده حتی روی بسته‌بندی محصولات

سخن پایانی

سخن پایانی

مهم‌ترین نکته در موفقیت تبلیغات و بازاریابی از طریق چاپ، استفاده از تجارب شرکت‌های تبلیغاتی معتبر مانند چاپ فرتاک است. این شرکت‌ سابقه‌ای طولانی و درخشان در زمینه بازاریابی دارد. چاپ فرتاک با همکاری کارشناسان ماهر بازاریابی سال‌هاست که در زمینه بازاریابی و تبلیغات موفق عمل کرده است و توانسته رضایت مشتریان بسیاری را جلب کند.

پیشنهاد ما به شما این است که برای کسب و کار خود اژ ابزارهای تبلیغات چاپی استفاده کنید، اما قبل از هر کاری با کارشناسان شرکت فرتاک تماس بگیرید و مشاوره رایگان بگیرید. آن‌ها با توجه به انتظارات و ویژگی‌های کمپین تبلیغاتی مورد نظرتان، استراتژی مناسبی برای شما می‌چینند و بهترین ابزارها برای اجرای کمپین را به شما معرفی می‌کنند. در صورت رضایت و ثبت سفارش، کار شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت طراحی و چاپ می‌شود و به آدرس شما در هر جای ایران که باشید، ارسال خواهد شد.


11948789
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» فارکس، به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازارهای مالی جهان، این روزها توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران را جلب کرده است؛ اما سؤالی که همیشه مطرح می‌شود این است که درامد فارکس چقدر است؟ آیا واقعاً می‌توان با این بازار درآمد زیادی کسب کرد یا تنها عده کمی ب...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است