استانی 12:23 - 03 آبان 1393
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی خبر داد
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: طرح غربالگری آمبلیوپی (تنبلی چشم) در سال 93 با 2 میلیارد و 400 میلیون ریال اعتبار در خراسان رضوی اجرا می‌شود.

اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، تهمینه شکیب ظهر امروز در حاشیه افتتاح نمادین طرح غربالگری تنبلی چشم (آمبلیوپی) ویژه کودکان سه تا شش سال در محل مهد سفید برفی مشهد ضمن حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح غربالگری تبیلی چشم در امسال با بودجه 2 میلیارد و 400 میلیون ریال در خراسان رضوی اجرا می‌شود.

وی افزود: این طرح صبح امروز به صورت نمادین آغاز شده است اما در واقع در طول سال اجرا می‌شود و آغاز نمادین در واقع به منظور جلب نظر افکار عمومی است.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی تصریح کرد: طرح غربالگری تنبلی چشم سال گذشته روی 205 هزار نفر در سراسر ستان انجام شد که از این تعداد 22 هزار نفر مشکوک تشخیص داده شدند که در نهایت یک‌هزار و دو کودک به تنبلی قطعی چشم مبتلا بودند.

وی افزود: این طرح امسال با همکاری سه موسسه غیر دولتی عصر پویا، هفت رنگ و موسسه سلامت روان در استان انجام شده و 173 اپتومتریست و 10 چشم پزشک در این طرح مشارکت دارند.

شکیب اظهار داشت: طرح غربالگری تنبلی چشم در 502 مهد کودک استان و همچنین در تمامی خانه های بهداشت روستایی و مراکز بهداشت شهرهای سراسر استان انجام می‌شود.


5033297
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس پیش بینی هواشناسی استان ایلام گفت: ایستگاه هواشناسی انجیره با ۱۳۴ میلی متر بیشترین میزان دریافت نزولات جوی استان را از روز سه شنبه تا صبح امروز ثبت کرده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است