استانی 15:56 - 31 فروردین 1393
زاهدان/در ایرانشهر:
مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر از مجهز شدن 300 هکتار دیگر از زمینهای کشاورزی این شهرستان در مجموع سه هزار و 500 هکتار زمین به سامانه آبیاری تحت فشار خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان.،منصور عدل گفت: عملیات تجهیز 300 هکتار زمین به سامانه آبیاری تحت فشار در ایرانشهر به پایان رسید و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی افزود: هزار و 200 هکتار از زمینهای کشاورزی ایرانشهر با هزینه ای بالغ بر 50 میلیارد ریال در سال گذشته به آبیاری تحت فشار مجهز شد که 85 درصد هزینه آن از محل اعتبارات دولتی بصورت بلاعوض به کشاورزان پرداخت شد و 15 درصد دیگر آورده شخصی کشاورزان بوده است.

وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری زمین های زراعی و باغی مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار در شهرستان ایرانشهر به پنج هزار هکتار افزایش می یابد، تصریح کرد: راندمان تولید در آبیاری غرق آبی 35 درصد اما در آبیاری تحت فشار 80 درصد است.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر با توجه به محدودیت منابع و اهمیت آب در منطقه و لزوم استفاده بهینه ازمنابع موجود خواستار توسعه روش های نوین آبیاری در مزارع و باغ ها شد.

عدل گفت: کشاورزان می توانند با دریافت تسهیلاتی که دولت برای اجرای سیستم آبیاری درنظر گرفته است علاوه بر افزایش تولید در مصرف آب نیز صرفه جویی کنند.

انتهای پیام/س


3531493
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است