استانی 14:39 - 03 آذر 1393
سرپرست دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل آبفای استان البرز گفت: ساختار سامانه فرماندهی بحران آبفا تغییر کرده است.

مانور مدیریت بحران آب در کرج برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه البرز، نادر ثناگو، امروز(سوم آذر)، در حاشیه برگزاری مانور مدیریت بحران آب که در تصفیه خانه آب شماره دو کرج برگزار شد، اظهارکرد: این مانور با هدف ارزیابی و آمادگی تیم‌های عملیاتی مجموعه آبفا برگزار شد.

وی افزود: بدون شک برگزاری این مانور نقش بسزایی در ارزیابی توان تیم‌های عملیاتی و سنجش میزان تخصص و تبحر انها در مواقع بحران خواهد داشت.

ثناگو از شناسایی نقاط ضعف و قوت نیروهای انسانی و همچنین فراهم آمدن زمینه‌ای برای ارزیابی وضعیت تجهیزات و امکانات مجموعه آبفا در زمان بحران به عنوان دیگر اهداف برگزاری این مانور نام برد.

این مسئول ادامه داد: این مانور شامل عملیات‌های نشت گاز کلر، ترکیدگی خط لوله آب، گرفتگی شبکه فاضلاب،‌ آبرسانی اضطراری و آوار برداری و مهار آتش بود.

وی ابراز کرد: باید شرایطی ایجاد شود تا حداقل سالی یک بار شاهد برگزاری این شکل مانور در استان باشیم تا نیروهایی که در بخش فرماندهی بحران آبفا فعالیت دارند با وضعیت‌های مختلف بحران آشنا شوند و همیشه در مرحله آمادگی باشند.

سرپرست دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل آبفای استان البرز تصریح کرد: خوشبختانه امسال ساختار سامانه فرماندهی بحران آبفا تغییر کرده و شکل تازه‌ای به خود گرفته است.

وی در توضیح این ساختار جدید گفت: در این ساختار نام، جایگاه و وظایف اشخاص درگیر با بحران همچون فرمانده، رییس عملیات، رییس مالی- اداری، رییس برنامه‌ ریزی ‌و رییس پشتیبانی به همراه جانشین‌های اول و دوم آنها مشخص و تعیین شده است.

ثناگو یادآورشد: با طراحی این ساختار امکان تداخل در برنامه‌ها و موازی‌کاری در فرایند مقابله با بحران به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

وی در پایان گفت: خوشبختانه در حال حاضر تیم‌های عملیاتی آبفای استان از آمادگی بسیار مناسبی برای مقابله با بحران برخوردارند که بدون شک با بالابردن کمیت و کیفیت برنامه‌های آموزشی آنها این توانایی بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام


5259696
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ یکشنبه ۱۶ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است