استانی 23:06 - 13 آذر 1399
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:
ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کروناویروس در استان به ۳۳۹ نفر خبر داد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه یک هم استانی بر اثر ابتلا به کرونا ویروس جان خود را از دست داد.

تنها راه فروکش کردن کرونا همراهی مردم است

پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون ۳۳۵ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۴۷ بیمار کرونایی قطعی بوده و ٢٩ بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.

وی اظهار کرد: از مجموع مبتلایان به کرونا ویروس در کهگیلویه و بویراحمد ۱۷۰۴۲ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: از ۲۸۲ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج، ٤٤ درصد موارد مثبت و بیشترین موارد در شهرستان های کهگیلویه، بویراحمد، بهمئی و مابقی در سایر شهرستان های استان بود.

یزدان پناه خاطرنشان کرد: همزمانی کرونا، سرماخوردگی و آنفلوآنزا شرایط سخت و پیچیده ای ایجاد کرده است، بنابراین توجه و حساسیت مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی باید بیش از پیش افزایش یابد.

وی عنوان کرد: تنها راه کاهش آمار مبتلایان و فروکش کردن شیوع بیماری، همراهی مردم با استفاده صحیح از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، رعایت بهداشت فردی، عدم حضور در دورهمی ها و اجتماعات، عدم حضور در مکان های شلوغ و پرخطر و فضاهای سربسته و وجود تهویه مناسب در محیط کار و خانه است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: همچنین افرادی که در قرنطینه هستند نباید تا دو هفته از شروع علائم محل قرنطینه را ترک کنند و افرادی که با بیماری تماس داشته اند و همچنین خانواده بیمار باید خود را ایزوله و در صورت وجود نشانه های کروناویروس به مراکز ۱۶ ساعته در استان جهت انجام تست کرونا مراجعه کنند.

انتهای پیام


10839807
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است