ورزشی 08:11 - 04 مرداد 1393
معاون پارلمانی وزارت ورزش برای حضور در هیات رئیسه فیلا موانع مختلفی پیش رو دارد که می‌توان به دوپینگ، مخالفت با اسرائیل و نداشتن کشتی در بخش بانوان در ایران اشاره کرد.

دوپینگ، اسرائیل و کشتی زنان؛ موانع خادم برای حضور در هیات رئیسه فیلا

امیررضا خادم در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره معرفی‌اش به فیلا برای انتخابات هیات رئیسه فدراسیون جهانی کشتی گفت: معرفی من قطعی شده، اما انتخابم خیلی امیدوارکننده نیست. چند موضوع وجود دارد که مانع جدی برای انتخاب نماینده‌ ایران به شمار می‌رود.

وی درباره این موانع، اظهار داشت: اولین مورد دوپینگ است که گفته می‌شود ایران از این جهت شرایط مناسبی در این سال‌ها نداشته است، اگرچه می‌گویند بهتر شده اما به هر حال وجود دارد و به نوعی می‌گویند این شائبه وجود دارد که ایران از این موضوع حمایت می‌کند، اما ما توضیحاتی را دادیم که این طور نیست.

کشتی‌گیر سابق تیم ملی ایران در ادامه با بیان اینکه نداشتن تیم در کشتی زنان یکی از موانع است، تصریح کرد: مسئولان اعتقاد دارند با توجه به اینکه ایران کشتی زنان را ندارد طبیعتاً نماینده‌اش نمی‌تواند از کشتی زنان دفاع کند. الان هم در المپیک اوزان کشتی در بخش بانوان بیشتر شده است.

*روس‌ها نمی‌خواهند ایران جایگاه جدی‌تری داشته باشد

معاون وزیر ورزش به مخالفت ایران با اسرائیل اشاره کرد و گفت: گفتند ایران مخالف اسرائیل است و نسبت به حضورش معترض است. در طرف دیگر قدرت روس‌هاست که تمایل ندارند ایران جایگاه جدی‌تری پیدا کند. ما در حال رایزنی هستیم قدرت کشتی ایران را به دنیا نشان دهیم؛ خیلی‌ها می‌گویند حمایت ایران یکی از علل ماندگاری کشتی در المپیک بود. ارتباطات من و سابقه‌ام و همچنین ارتباطات فدراسیون کشتی با فیلا این موضوع را جا انداخته که ایران از کشتی حمایت می‌کند.

خادم در پاسخ به این سوال که امیدی برای انتخاب شدن دارید، اظهار داشت: نباید ناامید بود. فیلا اعتقاد دارد فردی که معرفی می‌شود حضورش باید استمرار داشته باشد، اگر هر دفعه یک شخص معرفی شود اشکال دارد. من قبلا در انتخابات شرکت کرده‌ام و سابقه مدیریتی دارم، بنابراین اگر این دوره نشد دو سال دیگر بازهم انتخابات داریم. فعلا فضا گرگ و میش است.

وی در پاسخ به این سوال که علیرضا رضایی گفته خادم نمی‌تواند در این انتخابات موفق شود، گفت: منظورش نماینده ایران بوده، با دلایلی که برای شما گفتم رضایی گفته خادم موفق نمی‌شود.

* مدیریت پرسپولیس باید مشکلات کشتی‌گیران را حل می‌کرد

معاون پارلمانی وزارت ورزش درباره اتفاقاتی که برای تیم کشتی پرسپولیس رخ داده، تصریح کرد: متاسفم. امیدوارم مدیریت پرسپولیس این مشکل را حل کند. برخی از افراد به دنبال مطالبی هستند که دیده شوند و در حاشیه این موضوع قرار دارند. باید تعامل با باشگاه بیشتر شود. استقلال و پرسپولیس بدهی‌های سنگینی دارند که اگر همه طلبکاران این چنین رفتار کنند این دو باشگاه توان ادامه حیات نخواهند داشت.

* جوانان کشتی‌گیر تحت تاثیر حواشی قرار نگیرند

نماینده تام الاختیار وزیر ورزش در امور واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی با بیان اینکه لازم است جوان‌ها تحت تاثیر این حواشی قرار نگیرند، یادآور شد: باشگاه موظف است این مشکلات را حل کند، متاسفم که تا الان چنین کاری نکرده است.

خادم درباره اینکه دادگاه حق را به کشتی‌گیران داده، گفت: طبیعی است چون چنین قراردادی وجود داشته است. پرسپولیس اعداد و ارقام سنگینی را بدهکار است.


4326007
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم ملی والیبال ساحلی ایران عنوان نایب قهرمانی تور آزاد آسیایی سامیلا را به دست آورد تا والیبال ایران سومین مدال سال ۱۴۰۳ خود را کسب کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدافع تیم فوتبال استقلال تهران نمی‌تواند تیم خود را در دیدار برابر شمس آذر همراهی کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» صفحه رسمی لالیگا ۱۰۰ گل به یاد ماندنی بازیکنان شماره ۱۰ این لیگ را معرفی کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نجمه خدمتی و شرمینه چهل امیرانی به مرحله نهایی مسابقات تیراندازی قهرمانی فدراسیون جهانی و سهمیه المپیک در برزیل راه یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رحمان محمدی راد به طور رسمی به عنوان سرمربی جدید تیم والیبال شهداب یزد معرفی شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» با موافقت فدراسیون جهانی تنیس ایران میزبان رقابت‌های تنیس ساحلی شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات پنج وزن دوم رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا با حضور کشتی گیران ایرانی آغاز شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» امشب در دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا تیم‌های بارسلونا - پاری سن ژرمن و دورتموند - اتلتیکو مادرید به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ فوتبال از تلاش برای برگزاری فینال جام حذفی تا پایان خرداد ماه خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ فوتبال از به اتمام رسیدن لیگ برتر فصل جاری در ۳۱ خرداد ماه خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است