استانی 12:33 - 06 فروردین 1394
فرماندار رودبار خبر داد
فرماندار رودبار از اسکان حدود دو هزار مسافر نوروزی در مدارس این شهرستان خبر داد.

اسکان حدود 2 هزار مسافران نوروزی در مدارس رودبار

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، سید محمد احمدی پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از مراکز اقامتی این شهرستان اظهار کرد: رودبار به عنوان پیشانی اصلی ورود به گیلان است و تاکنون در نوروز جاری حدود 300 هزار دستگاه خودروی مسافران از این مسیر وارد گیلان شده‌اند.

وی افتتاح بخشی از 11 کیلومتر آزاد راه رشت‌ ـ‌ قزوین در محدوده منجیل را در روان‌سازی بار ترافیک تاثیرگذار دانست و افزود: در نوروز جاری 67 کلاش درس برای اسکان مهمانان نوروزی در رودبار مهیا شده که  حدود 2 هزار نفر تاکنون پذیرش شده‌اند.

فرماندار رودبار وجود پنج زائرسرا، یک هتل، سه مهمانپذیر، دو مسافر خانه و... را از اقدام‌های صورت گرفته برای اسکان مسافران نوروزی عنوان کرد و گفت: 12 رستوران، سه بیمارستان رودبار، منجیل و رستم‌آباد، سه درمانگاه و 6 داروخانه شبانه‌روزی نیز برای مداوای بیماران و حوادث احتمالی بین جاده‌ای آماده ارائه خدمات هستند.

وی رودبار را دومین شهرستان گیلان به لحاظ وسعت دانست و تصریح کرد: رودبار از شمال به رشت از جنوب به استان قزوین و از غرب به فومن و استان زنجان محدود است.

احمدی رودبار را دارای جاذبه‌های دیدنی زیادی ذکر کرد و افزود: رودبار در کرانه سفیدرود و در منطقه‌ای کوهستانی قرار گرفته و آب و هوای آن تحت تأثیر هوای خشک و  نیمه خشک ناحیه مرکزی قرار دارد و دارای آب و هوای مدیترانه‌ای است.

وی رویش درختان زیتون را از ویژگی‌های دیگر رودبار بیان کرد و یادآور شد: این منطقه در مسیر بادهای دائمی دره سفیدرود قرار دارد و بادهای منجیل آن معروف است.

فرماندار رودبار این شهرستان را دارای چهار بخش مرکزی مانند رستم‌آباد، رودبار، منجیل و لوشان دهستان کلشتر دانست و خاطرنشان کرد: عمارلو، خورگام، رحمت‌آباد و بلوکات از بخش‌های رودبار است.

وی آتشفشان درفک، پل خشتی لوشان، کاروانسرای عباسی، چشمه آبگرم، چشمه آب معدنی کلشتر منجیل، امامزاده هاشم، شاه شهیدان و... را از جاذبه‌های طبیعی و زیارتی رودبار برشمرد.

انتهای پیام/2300/ق30


6098257
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است