استانی 14:21 - 06 آبان 1400
ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کاشمر از برگزاری دومین جشنواره انار در آبان‌ ماه امسال خبر داد.

دومین جشنواره انار شهرستان کاشمر برگزار می‌شود

رضا یوسفی در نشست خود با خبرنگاران افزود: در راستای جریان برندسازی محصولات شهرستان و از سویی چون انار یکی از محصولات مهم استان خراسان است امسال برای دومین سال جشنواره انار در کاشمر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره انار در تقویم و اطلس رویدادهای فرهنگی شهرستان گنجانده شده است، تصریح کرد: باوجود اینکه اولین جشنواره انار در سال ۹۸ برگزار شد اما به دلیل شیوع ویروس کرونا سال گذشته این جشنواره اجرا نشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کاشمر مطرح کرد: این جشنواره امسال توسط سازمان مردم نهاد انجمن یادآوران میراث دیار طرثیث برگزار می‌شود، سعی شده برنامه‌های فرهنگی شهرستان کاشمر توسط سازمان‌های مردم نهاد برگزار شوند.

وی با اشاره به اینکه جشنواره انار امسال از ۱۲ تا ۱۴ آبان ماه در محل خانه تاریخی دانش برگزار می‌شود، گفت: تمامی باغداران و هنرمندانی که در این عرصه فعال هستند می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

یوسفی افزود: این جشنواره صرفاً برگزاری یک رویداد و عرضه محصولات نیست بلکه در کنار آن نیز دیگر جشنواره‌های فرهنگی، هنری و کارگاه‌هایی برای کودکان و همچنین تورهای گردشگری نیز پیش‌بینی شده است.

وی رونق گردشگری فرهنگی و کشاورزی را از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره انار دانست و عنوان کرد: با برگزاری چنین جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی تلاش می‌شود تا بتوانیم جذب بیشتر گردشگر را در شهرستان داشته باشیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کاشمر مطرح کرد: حتی از طریق معاونت گردشگری استان از آژانس‌ها، دفاتر مسافرتی و تورگردانان استان درخواست می‌شود تا در این مدت گردشگران خود را به منطقه بیاورند.

وی گفت: با توجه به اینکه بر اساس اعلام جهاد کشاورزی کاشمر بسیاری از باغداران منطقه به خاطر خشکسالی و بی‌آبی مجبور به حذف این محصول شده‌اند تلاش می‌شود با برگزاری چنین جشنواره‌هایی شاهد رونق مجدد این محصول باشیم و انارکاری در کاشمر رونق یابد.

یوسفی با بیان اینکه کاشمر چهارمین شهر استان خراسان از نظر تولید و مرغوبیت انار است، تصریح کرد: امیدواریم روزی برسد که این جشنواره برای معرفی بیشتر خطه ترشیز حتی در سطوح ملی با نام کاشمر و منطقه برگزار شود.

برگزاری سالانه ۲۰ رویداد فرهنگی در کاشمر

وی اجرای بازی‌ها و موسیقی‌های محلی، شعرخوانی، تور بازدید از باغات و... را از جمله برنامه‌های جانبی این جشنواره دانست و افزود: همچنین تلاش می‌شود جشنواره انار در سال‌های آینده هر روز در یکی از روستاهایی که بهترین تولید انار منطقه را دارند برگزار شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کاشمر برگزاری چنین جشنواره‌هایی را موجب ایجاد اتحاد و همدلی بیشتر همه باغداران منطقه با یکدیگر دانست و گفت: به جشنواره انار نباید تنها صرف نگاه جشنواره‌ای داشت بلکه از بعد فرهنگی نیز دستاوردهای بسیاری در شادی و نشاط اجتماعی می‌تواند به همراه داشته باشد.

وی در ادامه به وضعیت اطلس رویدادهای شهرستان اشاره کرد و گفت: اگر چه کرونا موجب شد در برگزاری به موقع رویدادها نتوانیم آن‌گونه که باید موفق باشیم اما سالانه حدود ۲۰ رویداد فرهنگی در این شهرستان برگزار می‌شود.

یوسفی برگزاری جشنواره‌های انگور، صنایع‌دستی، گردو، انار، آلو، تئاتر میثاق، فرت‌بافی و... را از جمله رویدادهای فرهنگی و هنری شهرستان کاشمر اعلام کرد.

انتهای پیام


11292009
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است