استانی 14:42 - 08 آبان 1393
فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان مطرح کرد
فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان بر ضرورت فرهنگ سازی در اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد.

ضرورت فرهنگ سازی در اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سردار جهانبخش کرمی ظهر امروز در همایش استانی امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: چهارم تا 10 آبان ماه سال جاری همزمان با دهه اول محرم به عنوان هفته امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است.

وی همایش امر به معروف و نهی از منکر را از برنامه‌های مهم سپاه استان زنجان به همین مناسبت اعلام کرد و بیان داشت: این همایش به منظور اقدام گسترده و جدیت مسئولان همه دستگاه‌های استانی و شهرستانی و تشکل‌ها برای تحقق اهداف و برنامه‌ها برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به اینکه در راستای امر به معروف و نهی از منکر و تذکر لسانی جلسات مختلفی با حضور مسئولان برگزار شده است، افزود: این جلسات برای توجیه شوراهای امر به معروف و نهی از منکر و اقشار مختلف جامعه برگزار شده است.

این مسئول هدف نهایی امر به معروف را انجام دادن خوبی‌ها دانست و بیان داشت: هدف نهایی نهی از منکر نیز دوری از بدی‌ها و ترک از منکرات است.

کرمی با اشاره به اینکه در این راستا پیامبر اکرم(ص) از آمران به معروف و خلیفه خدا در روی زمین هستند، تصریح کرد: امام علی(ع) در رابطه با این فریضه الهی می‌فرمایند امر به معروف و نهی از منکر از اخلاق الهی است و هر کس آن را اجرا کند خداوند به آن فرد عزت می‌دهد.

وی هدف اصلی امام حسین(ع) از قیام عاشورا را عمل به امر به معروف و نهی از منکر دانست و یادآور شد: ایشان به کربلا آمدند تا حکومت الهی را اجرا کنند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان در ادامه به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر از دیدگاه شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: شهدای نظام جمهوری اسلامی ایران در وصایای خود به این فریضه الهی تاکید داشتند.

این مسئول ادامه داد: پس از دوران هشت سال دفاع مقدس نیز تعدادی از نیروهای مسلح کشورمان به خاطر اجرای امر به معروف و نهی از منکر در مقابل منکرات مجاهد کردند و به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

کرمی بر ضرورت فرهگ سازی در اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و گفت: امروز عمل به امر به معروف و نهی از منکر به خوبی در جامعه فرهنگ سازی نشده است.

وی اضافه کرد: گاهی اوقات در اجرای امر به معروف و نهی از منکر تنش‌ها و درگیری به وجود می‌آید که این امر به دلیل نبودن فرهنگ مناسب در این زمینه است.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به اینکه دستگاه‌های دولتی نیز در اجرای این فریضه الهی وظایفی را بر عهده دارند، افزود: گروه‌های تذکر لسانی نیز باید در این زمینه فعالیت مستمری داشته باشند.

این مسئول با اشاره به اینکه دشمنان تلاش می‌کنند با ابزارهای مختلف از جمله تهاجم فرهنگی و جنگ نرم جوانان کشورمان را از مسیر اسلام منحرف کنند، اظهار داشت: دشمنان با اجرای این برنامه‌ها اعتقادات جوانان کشورمان را مورد هدف قرار داده‌اند.


5078019
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است