استانی 08:02 - 02 آذر 1399
ایسنا/مازندران فیلم مستند “آسک” اثر ارزشمند مهدی زمانپور کیاسری توانست جایزه بهترین فیلم بلند در پانزدهمین جشنواره فیلم شیلی در آمریکای جنوبی را به دست آورد.

فیلم « آسک » برنده جایزه هزار دلاری جشنواره آریکا ناتیوا

فیلم مستند “آسک” اثر ارزشمند مهدی زمانپور کیاسری توانست جایزه بهترین فیلم بلند در پانزدهمین جشنواره فیلم شیلی در امریکای جنوبی و جایزه نقدی هزار دلاری این بخش را به دست آورد.

پانزدهمین دوره جشنواره فیلم «آریکا ناتیوا» روزهای ۱۶ تا ۲۵ آبان ۱۳۹۹ ( ۶ تا ۱۵ نوامبر ۲۰۲۰ ) با رویکرد فیلم هایی با مضامین بومی در این کشور برگزار شد.

هدف جشنواره “آریکا ناتیوا شیلی” آمریکای جنوبی این است که کودکان، جوانان و بزرگسالان با گنجینه های طبیعی و فرهنگی که قهرمانانه در مناطق روستایی و بومی کره زمین باقی مانده اند، بیشتر آشنا شوند و به آنها عشق بورزند.

مستند « آسک » روایتگر داستان زندگی این پیرمرد جنوبی٨٠ ساله است که خداوند نیروی تعبیر خواب به وی داده است. درواقع پیرمرد به کوه می‌رود و با لمس و چشیدن طعم سنگ‌ها، سنگ موردنیاز خود را پیدا و آن‌ها را استخراج می‌کند، سپس با ابزار ابتدایی مانند اره دستی و تیشه، ظروف جنوبی مثل سنگ نان‌پزی و هاون درست و با فروختن آن‌ها امرار معاش می‌کند.

این مستند پیش از این در هفدهمین دوره جشنواره مستند « بیگ‌اسکای – Big Sky » آمریکا ، دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» و بیستمین جشنواره بین المللی مستند زعفران طلایی ترکیه در شهر سافرانبلو نیز حضور یافته بود و برنده جایزه بهترین فیلم بیستمین جشنواره بین‌المللی مستند زعفران طلایی ترکیه، منتخب پنجمین جشنواره فیلم درخت طلایی فرانکفورت آلمان، منتخب بیست و نهمین جشنواره مستند بلگراد صربستان شده بود نیز شده بود.

انتهای پیام


10820448
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است