استانی 17:26 - 14 تیر 1401

کتب درسی دانش آموزان چهار شهرستان مرزی خراسان جنوبی رایگان شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سید علیرضا موسوی نژاد در گردهمایی مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان که در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، تصریح کرد: دانش آموزان این۴شهرستان باید در سامانه کتب درسی ثبت سفارش کرده و پس از تخصیص اعتبارات، وجوه پرداختی دانش آموزان به ایشان عودت داده می شود.

وی، تحکیم روابط انسانی، تکریم افراد، تعظیم شعائر اسلامی و الهی و احترام متقابل را ۴ اصل مهم در مدیریت دانست و عنوان کرد: چالش های ایجاد شده در فرایند تعلیم و تربیت، بر اثر شیوع بیماری کرونا ثابت کرد که نقش بی بدیل معلم و ارتباط چهره به چهره وی با دانش آموزان در کلاس های درس حضوری هیچ جاگزینی ندارد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، بر تقدم داشتن مسائل تربیتی و پرورشی با موضوعات آموزشی، تأکید کرد و افزود: توسعه جامعه در تمامی ابعاد و گسترش عدالت آموزشی و اجتماعی مستلزم اولویت بخشی به فرایند تعلیم و تربیت در تمامی لایه ها و سطوح اجتماعی است.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، در ادامه ابراز داشت: تدوین صحیح برنامه ها به گونه ای که زمینه ساز تسریع و تحقق تربیت نوین اسلامی در قاموس سند تحول بینادین و در راستای تمدن سازی شود، از جلوه های موفقیت در فرایند تعلیم وتربیت به شمار می رود.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی، با اشاره به لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به ویژه استفاده از ماسک در محیط کلاس درس و اماکن مسقف، بیان کرد: عادی انگاری و کم توجهی به مسائل بهداشتی، زمینه گسترش و شیوع مجدد بیماری کرونا را فراهم می نماید.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این مطلب که اساس مدیریت در نظام تعلیم و تربیت اسلامی باید مبتنی بر سیره عملی مدیریت نبوی و علوی باشد، خاطر نشان کرد: لازمه پویایی آموزش و پرورش، تربیت دانش آموزانی نقّاد، مطالبه گر انقلابی، ولایتمدار، متعهد، مومن، مسئولیت پذیر، پژوهشگر و مشارکت جوی مبتنی بر شرع مقدس است.

به گفته موسوی نژاد مشارکت خانواده ها و انجمن های اولیا و مربیان مدارس، در فرایند تعلیم و تربیت؛ می تواند بسیاری از نیازهای آموزش و پرورش در بهارستان علم و ادب را مرتفع نماید.


11615221
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است