بازار 16:16 - 09 آذر 1400

بهترین بازی های استراتژیک

بازی های رومیزی استراتژیک از سری بازی های فکری جذابی هستند که طرفداران بسیاری دارند. بازی های استراتژیک قدرت ذهنی، برنامه ریزی و مهارت تجزیه و تحلیل، قدرت تمرکز و دقت بازیکنان را به چالش می‌کشانند و از جمله بردگیم های رقابتی محسوب می‌شوند که مورد علاقۀ بزرگسالان و نوجوانان هستند.

بازی فکری استراتژیک به آن دسته از بازی های رومیزی گفته می‌شود که بُرد و باخت در آن به مهارت‌های شناختی، توانایی حل مسئله و تفکر استراتژیک بازیکنان وابسته است. عنصر شانس در بازی های استراتژیک نقش چندانی ندارد و این گروه از بازی ‌ها در بیشتر مواقع به صورت 2 تا 4 نفره بازی می‌شوند. برخی از بازی های استراتژیک انتزاعی هستند مانند شطرنج اما برخی از آن‌های دارای تم‌های جنگی، شهرسازی و اقتصادی می‌باشند.

در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی برخی از پرطرفدارترین و بهترین بردگیم های استراتژیک بپردازیم.

 



معرفی 6  بازی فکری استراتژیک

تنوع و تعدد بازی های فکری استراتژیک بسیار است و مخاطبین بسیاری در رده‌های سنی مختلف دارد. برخی از بازی های رومیزی استراتژیک دارای تم و داستان هستند مانند بازی های ریسک، دژ، رکب و ... برخی دیگر از بردگیم های استراتژیک تم داستانی ندارند و انتزاعی هستند همانند بازی های بلاک آس، ابلون، اتللو، شطرنج و بازی هایی از این قبیل. برای پاسخ به این سوال که بهترین بازی فکری استراتژیک کدام است در ادامه به معرفی برخی از این بازی ها پرداخته ایم. برای آشنایی و دریافت اطلاعات مفصل درباره بهترین بازی های فکری استراتژیک به این صفحه از سایت رایاد مراجعه کنید.

از جمله بهترین بازی های استراتژیک می‌توان موارد زیر را نام برد:



1. ریسک

بازی فکری ریسک یکی از استراتژیک‌ترین و تاکتیکی‌ترین بازی های رومیزی می‌باشد که تمامی بازیکنان را به چالش می‌کشاند. در بازی ریسک تمرکز بازیکنان بر فتح قلمروهای بیشتر و در عین حال فرماندهی نیروها می‌باشد. داشتن تفکر استراتژیک، ریسک‌پذیری و تصمیم‌گیری از مهم‌ترین مکانیزم‌های این بردگیم استراتژیک جذاب هستند.

قوانین و المان‌های بازی استراژیک ریسک بازیکنان را در یک فضای رقابتی مهیج قرار می‌دهد، به گونه‌ای که تمام هوش و حواس بازیکنان منعطف به پیشروی سربازها و توسعۀ قلمرو های خود می‌شود.

بردگیم استراتژی ریسک برای 2 تا 5 نفر طراحی شده که طبق تجربۀ شخصی خودم از این بازی، بهترین حالت ممکن بازی با تعداد 5 بازیکن می‌باشد. این بازی نیازمند تفکر عمیق و حوصلۀ بسیار است، مدت زمان انجام این بازی حداقل 60 دقیقه می‌باشد.



2. بردگیم  بلاک آس

بلاک آس یکی از محبوب‌ترین و نوستالژی‌ترین بازی های رومیزی استراتژیک می‌باشد که به شیوه‌های مختلف بازی می‌شود. داشتن قدرت ذهنی بالا از عناصر اصلی برد در این بازی استراتژیک می‌باشد. در بازی فکری بلاک آس هر یک از بازیکنان مجموعه‌ای از قطعات با شکل‌های مختلف در اختیار دارند که با توجه به استراتژی که در پیش دارند باید قطعات را در صفحه بازی به گونه‌ای قرار دهند که قطعات همرنگ تنها یک نقطه اتصال داشته باشند و به صورت مماس کنار یکدیگر قرار نگیرند.

علاوه بر این بازیکنان باید با چیدمان قطعات برای رقیب خود موانع ایجاد کنند. بازیکنی که بتواند بیشترین قطعاتش را به درستی در صفحه بازی جایگذاری نماید، پیروز این میدان خواهد بود.

پیش بینی حرکات رقیب، داشتن استراژی، دقت و تمرکز بالا از چاشنی‌های اصلی این بازی فکری استراتژی جذاب می‌باشد. بازی بلاک آس دو تا 4 نفره می‌باشد و محدودیت سنی ندارد و تمام اعضای خانواده می‌توانند از این بازی جذاب لذت ببرند.

 

بهترین بازی های استراتژیک

 

3. بردگیم استراتژیک رکب

رکب یک بازی استراتریک 2 تا 6 نفر می‌باشد که برای ردۀ سنی 14 سال به بالا طراحی شده است. در این بازی استراتژیک جنگی بازیکنان در نقش فرماندهان جنگی ایفای نقش می‌کنند که باید با ساماندهی نیروهایی که در اختیار دارند، قلمرو خود را توسعه بخشند.

بازی رکب یک بردگیم استراتژیک جنگی می‌باشد که مدیریت کارت‌ها، برنامه ریزی استراتژیک از مکانیزم‌های اصلی بازی استراتژی رکب می‌باشد.  با این حال خلاقیت، بلوف‌زنی، مذاکره  و کمی حقه بازی از ترفندهای بازی می‌باشد که با به کارگیری آنها می‌توانید پیروز این میدان شوید. بازی رکب جزء یکی از رقابتی ترین بازی های رومیزی استراتژیک محسوب می‌شود که شخصیت محور بودن آن جذابیت بازی را چندین برابر کرده است.

 

4. بازی فکری جیپور

جیپور یک بازی کارتی به شدت استراتزیک با تم اقتصادی می‌باشد که برای دو نفر و ردۀ سنی 9 سال به بالا طراحی شده است. در این بازی می‌توانید تمام شم اقتصادی خودتان را به کار بگیرید تا در انتهای بازی دارایی‌های بیشتری نسبت به رقیب خود داشته باشید. در این بازی مهیج بازیکنان نقش تاجران شهر جیپور مرکز شهر راجستان هند را ایفا می‌کنند.

بازیکنان در جیپور باید با برنامه ریزی و هدفمند کالا خریداری نمایند و کالا بفروشند و با دریافت نشان‌های برتر به دربار پادشاه راه پیدا کنند. مدیریت منابع، تفکر استراتژیک و پیش بینی رقیب از جمله چالش های این بازی مهیج می‌باشد.

 

بازی های استراتژیک

 

5.بازی فتح پرچم

بازی فکری فتح پرچم یکی از پرطرفدارترین بازی های استراتژیک دو نفره می‌باشد. در این بردگیم جذاب، رقابت بین دو سپاه صورت می‌گیرد. هر یک از سپاهیان دارای نیروهای مارشال، ژنرال، کلنل، ماژور، کاپیتان، ستوان، گروهبان و … هستند که هر یک از قدرت و اختیارات مشخص شده‌ای برخوردار هستند.

این بازی همانند بازی شطرنج مهره‌های زیادی داشته و هر مهره وظایف و قوانین خاص خود را دارا می‌باشد. در بوردگیم استراتژیک فتح پرچم بازی در یک صفحه همراه با جابه‌جایی مهره‌ها رخ می‌دهد. در این بازی رومیزی هر یک از بازیکنان دارای 41 مهره در نقش‌های مختلف هستند که با هدف بدست آوردن و فتح سریع‌تر پرچم به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

دقت و تمرکز بالا، تفکر استراتژیک از جمله توانمندی هایی هستند که برای برد در این بازی باید از آن‌ها بهره‌مند شوید. بازی فکری استراتژیک فتح پرچم محدودیت سنی ندارد و تمام اعضای خانواده می‌توانند از این بازی جذاب لذت ببرند.

 

6. ابلون 

بازی فکری ابلون یک بردگیم استراتزیک دو نفره می‌باشد. این بازی جذاب باعث تقویت تجسم و تفکر انتزاعی، افزایش دقت و تمرکز، تجزیه‌وتحلیل می‌شود. روش بازی و قوانین بازی استراتزیک ابلون ساده می‌باشد و تمام اعضای خانواده می‌توانند از بازی با آن لذت ببرند.

بازی فکری ابلون، از یک تخته بازی شش ضلعی تشکیل شده است. مهره‌های بازی هم 28 گوی هستند که به دو دسته گوی‌های سیاه و گوی‌های سفید تقسیم می‌شوند.هدف بازی این است که هر بازیکن تلاش کند طبق قوانین تعبیه شده برای بازی، گوی‌های حریف را از دور بازی خارج کند و آنها را دور تخته بیاندازد. بازیکنی که بتواند این بلا را سر 6 تا از مهره‌های بازی در بیاورد برنده بازی است.

 

بازی های استراتژیک یک سرگرمی مفرح برای اوقات فراغت و یک چالش فوق العاده برای تقویت مغز و توامندی‌های ذهن می‌باشد. اگر علاقه مند به بازی‌های رومیزی استراتژیک هیجان انگیز و در عین حال با قوانین و روش بازی ساده هستید بازی های استراتژیکی که معرفی کردیم بهترین گزینه‌ها برای شما می‌باشند.

 

 


11344326
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» گلدوزی هنری ظریف و پرطرفدار است که با استفاده از سوزن و نخ بر روی پارچه طرح و نقش ایجاد می‌شود. این هنر زیبا قدمتی دیرینه دارد و در فرهنگ‌ها و تمدن‌های مختلف رواج داشته است. گلدوزی علاوه بر زیبایی، کاربرد‌های متنوعی نیز دارد و می‌توان از آن برا...
بازار
«پارسی نیوز» نوشتن پایان نامه یکی از مهمترین مراحل تحصیلی در دوران کارشناسی ارشد و دکتر است. انجام این دو مورد با توجه به شرایط خاصی که دانشگاه‌ها برای آنها تعیین کرده اند معمولا نیاز به زمان زیادی داشته و اکثر دانشجویان ممکن است به تنها زمان لازم برای انجا...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است