استانی 08:05 - 02 آذر 1399

دستمزد داوران باید ۱۰ میلیون شود/ ذوب‌آهن خیلی عقب‌نشینی کرد

رسول کربکندی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اخراج وحید محمدزاده مدافع تیم فوتبال ذوب آهن در دقیقه نخست بازی با ماشین سازی گفت: محمدزاده به اشتباه از زمین اخراج شد و تمام تفکرات سرمربی ما هم بر هم خورد. طبیعی است که تیم ما نتوانست شکل منطقی خودش را داشته باشد و عقب نشینی کرد. البته تیم ما هم باید با توجه به شرایط حریف شکل کاری بهتری می‌داشت و آنقدر هم عقب نشینی نمی‌کرد.

وی ادامه داد: در نیمه نخست به تیم حریف اجازه دادیم صاحب توپ شود. نمی‌شود از تاثیر اشتباه داور هم گذشت. در این مسابقه مثل بازی اول مقابل فولاد روی یک توپ ارسالی و ساده گل خوردیم. خوشبختانه شکست را با تساوی عوض کردیم ولی مهم این است برای جلوگیری از ایجاد هجمه علیه داوران، اشتباهات آنها برطرف شود.

عضو هیات مدیره باشگاه ذوب آهن خاطرنشان کرد: وقتی باشگاه ذوب آهن به قضاوت داوران اعتراض می‌کند، بقیه داوران می‌خواهند طوری در بازی‌های ما عمل کنند تا این ذهنیت ایجاد نشود که تحت تاثیر صحبت‌های ما بوده‌اند ولی اشتباهات بدتری انجام می‌دهند. داور دیدار با ماشین سازی بر خلاف داور هفته نخست، بی تجربه نبود اما با صحنه برخورد بازیکن فاصله داشت.

کربکندی افزود: کاری به جز اعتراض به داور نمی‌توانیم انجام بدهیم. بعد از بازی هفته نخست به صورت کتبی به فدراسیون اعتراض کردیم که جواب دادند حق با شما است. اما برای ما چه سودی دارد؟ اصلاً محروم کردن داور چه فایده‌ای دارد؟ فوتبال ما نیاز به داورانی دارد که خون تازه ای در رگهای جامعه داوری به جریان اندازند اما اگر این اشتباهات ادامه داشته باشد، هجمه‌ها سنگین‌تر می‌شود. دو اشتباه بزرگ در دو هفته متوالی علیه تیم ذوب آهن ما را به فکر می‌برد.

«در دیدار برگشت فصل گذشته ذوب آهن با ماشین سازی هم اشتباهات فاحشی از سوی داور رخ داد که حتی مسئولان وقت از دست‌های پشت پرده صحبت کردند. آیا فکر می‌کنید اتفاق بازی روز گذشته دو تیم هم در راستای همان مسائل سال گذشته است؟» سخنگوی باشگاه ذوب آهن در پاسخ به این سئوال گفت: در مورد ماشین سازی نمی‌توان این ذهنیت را داشت چرا که این تیم خیلی مورد توجه سرمایه گذارش هم نیست ولی اگر در بازی‌های بعد اشتباهات داوری ادامه یابد، ذهنیت‌ها منفی می‌شود.

کربکندی خاطرنشان کرد: باید دید اراده‌ای برای برخورد با این مسائل وجود دارد یا خیر. البته داوران قشر زحمت کشی هستند و دستمزد آن‌چنانی نمی‌گیرند. تا حق و حقوق داوران را کامل ندهیم، این مشکلات هست. چه اشکالی دارد داور هم مثل بازیکن و مربی قرارداد سنگین داشته باشد و خوب پول بگیرد. الان اگر یک داور را برای دو، سه بازی محروم کنند زیاد ضرر نمی‌کند چون دستمزدش آنچنان بالا نیست. پیشنهادم این است دستمزد داوران را برای هر بازی ۵ تا ۱۰ میلیون تومان کنند. به این ترتیب داوران حتی اگر شده برای جلوگیری از خسارت مادی و محرومیت، شرایطشان را بهتر می‌کنند.

وی درباره شرایط فنی تیم ذوب آهن هم اظهار کرد: تمام تفکرات فنی سرمربی ما با اخراج مدافع به هم ریخت. سرمربی تیم تصمیم گرفت یک هافبک کم کند و یک مدافع به تیم اضافه شود. به نظرم هنوز تیم ما شرایط ایده آل ندارد. متاسفانه تا تیممان می‌خواهد شکل بگیرد، فدای اشتباهات داوری می‌شویم. باید بیشتر بازی کنیم تا رحمان رضایی به تیم اشراف بیشتری پیدا کند.

سخنگوی باشگاه ذوب آهن تصریح کرد: دنبال این نیستیم که هفته بعد سوت داور به نفع ما باشد. دنبال این هستیم بهانه‌ای دست تیم و مربی خود ندهیم. الان نمی‌شود درباره مسائل فنی صحبت کرد چون اتفاقاتی رخ داده که خارج از حیطه اختیارات فنی بوده است.

کربکندی در ادامه گفتگوی خود با خبرنگار مهر، در خصوص شکایت از بازیکنان سابق ذوب آهن به دلیل نحوه جدایی آنها گفت: از چند بازیکن شکایت کردیم. شکایت ما از مهدی پور به کمیته تعیین وضعیت فدراسیون رسیده است. به نظرم این شکایت جدی تر از سایر پرونده‌ها بوده و برای ما بهتر است. سایر نفرات بندهایی در قراردادشان داشته‌اند که بر اساس آن اقدام به فسخ کردند ولی شرایط مهدی پور فرق می‌کند.

وی درباره دفاع باشگاه ذوب آهن در دادگاه عالی ورزش در پرونده جدایی رضا شکاری تاکید کرد: چند روز پیش جلسه‌ای به مدت ۹ ساعت با حضور شاهدان پرونده از جمله آقایان سعید آذری و فقیهی مدیران سابق باشگاه و مدیر برنامه بازیکن برگزار شد. برنامه ریزی بسیار خوبی بود. خیلی به صدور رای به نفع باشگاه ذوب آهن امیدوار هستیم. وکلای پرونده هم خوشبین هستند.


10820456
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است