ورزشی 09:31 - 03 آبان 1393
گزارش خبری - تحلیلی مهر؛
خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: اردوی ماقبل پایانی تیم ملی کاراته در حالی روز جمعه در تهران به پایان رسید که مدتهاست این تیم با حواشی متعددی دست و پنجه نرم می‌کند. با این حال انتظار از مسئولان کاراته این است که با تصمیمات منطقی و درست به پرسش‌های پرتعدادی که در این مورد وجود دارد پاسخ قانع کننده بدهند و از تکرار اشتباهات گذشته دوری کنند.

پرسش‌های بی‌پاسخ در تصمیمات کاراته/ تکرار اشتباهات و حاشیه‌سازی ممنوع
به گزارش خبرنگار مهر، بیست و دومین دوره مسابقات کاراته قهرمانی جهان  طی روزهای 14 تا 19 آبان ماه به میزبانی آلمان در سالن 14 هزار نفری "او. فا. ب. آره نا" شهر تاریخی برمن برگزار می شود و تیم ملی کشورمان که در بازیهای آسیایی موفق به کسب سه مدال طلا و دو برنز شده بود بعد از بازگشت از اینچئون تمرینات خود را برای حضور در این دوره از رقابتها آغاز کرده بود و این روزها با حواشی زیادی دست و پنجه نرم می کند.
 
تیمی که این روزها باید در آرامش کامل تمرینات خود را برای حضور موفق و قدرتمند در رقابتهای جهانی دنبال کند هر روز درگیر یک حاشیه تازه است. اینکه چرا از مسئولان رده بالای فدراسیون گرفته تا کارشناسان بدون درک موقعیت خواسته یا ناخواسته برای این تیم حاشیه سازی می کنند سئوالی است که اهالی کاراته سخت به دنبال پاسخی قانع کننده برای آن هستند. از نحوه انتخابی گرفته تا حضور سرمربی در کنار تیم و کنار گذاشتن مدیرفنی همه و همه حاشیه هایی است که بدون شک به تیم ملی ضربه خواهد زد و ترکش های آن تا برمن تیم ملی را آزار می دهد. 
 
مشخص نیست چرا علیرضا سمندر که برای دومین بار است پشت صندلی ریاست این فدراسیون هدایت کاراته کشور را برعهده گرفته بازهم در حال تکرار اشتباهاتی است که چند سال پیش باعث کنار رفتن او از کاراته شد؟ انتظار می رفت سمندر در دومین دوره حضور خود در راس تصمیم گیری این فدراسیون پخته تر عمل کرده و با درس گرفتن از اشتباهات گذشته راه ورود حاشیه در کاراته را بسته هر روزنه ای را کور کند ولی گویا حاشیه با کاراته عجین شده و قرار نیست اهالی کاراته روزهای آرام را تجربه کنند.
 
تیم ملی کاراته مدتهاست با هدایت روحانی، هروی و جعفری در حال آماده سازی برای حضور در رویدادهای مختلف از جمله بازیهای آسیایی و قهرمانی جهان است و به نظر می رسد لزومی نداشت در این برهه از زمان بحث حضور سرمربی را در راس این تیم باز کند. اینکه هر تیمی بخصوص تیم ملی نیاز به یک بزرگتر یا همان سرمربی دارد یک اصل انکار ناپذیر است و اگر کاراته قرار بود سرمربی داشته باشد همان زمان شروع اردوها و برنامه ریزی اولیه برای آماده سازی باید انتخاب می شود نه در فاصله دو هفته به آغاز رقابتهای جهانی! 
 
محسن آشوری دبیر فدراسیون از سال گذشته مدیریت تیم های ملی را برعهده گرفت و در این مدت نیز نقش غیرقابل انکاری در موفقیت های این تیم داشت و شاید بتوان به عنوان سدی بزرگ برای ورود و تاثیرگذاری حاشیه ها به تیم ملی بود ولی به یکباره رئیس فدراسیون تصمیم به کنار گذاشتن او از مدیریت تیم های ملی می گیرد. قصد حمایت از آشوری را نداریم و کنار گذاشتن وی نیز به خود رئیس فدراسیون برمی گردد! ولی سمندر می توانست بی سروصدا تصمیم خود مبنی بر کتار گذاشتن آشوری از این سمت را عملی کند. نه اینکه با رسانه ای کردن حاشیه را به تیم ملی تزریق کند.
 
نه تنها مسئولان فدراسیون، که برخی کارشناسان هم در چنین برهه ای مباحث فردی و اختلافات شخصی را دخیل کرده و تیم ملی و نتایج آن را دستاویز انتقاد از فدراسیون می‌کنند. در این بین کسی به تیم ملی و مسابقات جهانی که تا چند روز آینده آغاز خواهد شد توجهی ندارد. گویی تنها چیزی که دیده نمی شود تیم ملی و مسابقات جهانی است!
 
در چنین شرایطی اعضای تیم ملی که باید برای حضور در مسابقات جهانی آماده شوند در اوج حاشیه و انتقادات سخت تمرین می کنند تا برای مبارزه روی تاتامی برمن آماده شوند. آیا بهتر نیست منتقدین کاراته دو هفته ای تحمل کرده و اجازه دهند تیم ملی در محیطی آرام و بدور از حاشیه تمرین کند تا با آمادگی کامل راهی مسابقات جهانی شود.
 
زمان برای انتقاد زیاد است و می توان با توجه به نتایج تیم ملی در دو میدان بزرگ جهانی و بازیهای آسیایی تیم ملی و فدراسیون را به بوته نقد کشید. ولی اکنون زمان حمایت است و اعضای تیم ملی باید از سوی اهالی کاراته مورد توجه و حمایت قرار گیرند تا با آمادگی بالای روحی، روانی به برمن رفته، بتواند کاراته ناب ایرانی را در میدانی که کانون توجه جهان کاراته است به تصویر بکشد. امیدواریم در فاصله یک هفته تا اعزام تیم ملی به آلمان این تیم روزهای پایانی تمرین را در بهترین شرایط پشت سر بگذارد. 
 
اردوی ماقبل پایانی این تیم روز جمعه در تهران به پایان رسید و قرار است اردوی پایانی از روز دوشنبه در رشت آغاز شده و ملی پوشان تا جمعه در این شهر مرحله پایانی تمرینات خود را پشت سر گذاشته و سپس راهی تهران شده و بار سفر به برمن را ببنند.

5030667
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از دعوت از بازیکن پرسپولیس برای ادای پاره‌ای از توضیحات خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» امیرعلی آذرپیرا با پیروزی مقابل حریف مغولستانی خود سهیمه المپیک پاریس را کسب کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» امیرعلی آذرپیرا با پیروزی مقابل حریف مغولستانی خود سهیمه المپیک پاریس را کسب کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کشتی گیر کشورمان در وزن ۷۴ کیلوگرم موفق شد سهمیه المپیک پاریس را کسب کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کشتی گیر کشورمان در وزن ۷۴ کیلوگرم موفق شد سهمیه المپیک پاریس را کسب کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کشتی گیر کشورمان در وزن ۷۴ کیلوگرم موفق شد سهمیه المپیک پاریس را کسب کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» قرارداد سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان تا پایان جام جهانی ۲۰۲۶ تمدید شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش قایقرانی ایران در ماده کایاک ۲۰۰ متر قهرمانی آسیا به مدال برنز رسید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» حسین مطیعی سرپرست فدراسیون دوومیدانی با چند ملی پوش شانس کسب سهمیه المپیک دیدار و گفت و گو کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات دستجات آزاد اسکیت سرعت و انتخابی تیم ملی با معرفی نفرات برتر در بخش پسران به پایان رسید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است