ورزشی 10:15 - 10 آبان 1393
رکابزن ملی‌پوش ایران می‌گوید ماده 4 کیلومتر تعقیبی تیمی حکم علم و صنعت دوچرخه‌سواری یک کشور را داشته اما در ایران توجه زیادی به آن نمی‌شود.

رکابزن ملی‌پوش: در ایران نگاه جدی به 4 کیلومتر تعقیبی تیمی وجود ندارد

محمد رجبلو در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت ماده‌های 4 کیلومتر تعقیبی تیمی و اومنیوم برای کسب سهمیه المپیک اظهار کرد: اگر کار در ماده 4 کیلومتر تعقیبی تیمی را از امروز هم شروع کنیم دیر است زیرا این ماده بدنسازی و دوچرخه‌های خاص خود را می‌خواهد. فدراسیون راه‌های پیشرفت ماده 4 کیلومتر تعقیبی تیمی را می‌داند اما این که چرا کاری انجام نمی‌دهد را نمی‌دانم.

وی ادامه داد: 4 کیلومتر تعقیبی ایران می‌تواند در جمع 5 تیم برتر دنیا باشد اما برنامه‌ریزی و کار کردن می‌خواهد. از طرفی این ماده حکم صنعت و علم دوچرخه‌سواری یک کشور را دارد اما در ایران نگاه جدی به ماده 4 کیلومتر تعقیبی تیمی وجود ندارد که دلیل آن بی‌توجهی فدراسیون، فدراسیون‌های گذشته و تمام کسانی که کوتاهی کرده‌اند، است.

البته فدراسیون پیش از بازی‌ها ورزشکاران را به اردوی برون مرزی فرستاد ولی این کافی نیست، برای نمونه در بازی‌های آسیایی دوچرخه‌های 4 کیلومتر تعقیبی به دست ما نرسید چرا که پول دوچرخه‌ها را وزارت‌خانه دیر برای فدراسیون واریز کرد بنابراین موفقیت در این ماده تمرین‌ها، اردوها، تجهیزات و بودجه خاص خود را می‌خواهد که بدون آن‌ها بهتر است اصلا برای آن وقت گذاشته نشود و تنها یک نفر را در ماده اومنیوم اعزام کنند.

رجبلو درباره ماده اومنیوم نیز بیان کرد: گزینه اول برای ماده اومنیوم من هستم و فکر نمی‌کنم کسی جز من سهمیه المپیک را بگیرد زیرا قوانین را در این ماده عوض کردند. از اول امسال نیز با این هدف تمرین کرده‌ام و دلم می‌خواهد بتوانم حتی در المپیک نیز مدال بگیرم، شاید این اتفاق هیچ وقت رخ ندهد با این حال این موضوع را هدف خود گذاشته‌ام و با وجود این که هنوز مصدومیتم کاملا بهبود نیافته، تمرین‌ها را دنبال می‌کنم.

رجبلو که در مسابقه‌های قهرمانی آسیا از ناحیه کتف دچار مصدومیت شدید شد، در مورد وضعیت آسیب دیدگی‌اش گفت: 5 ماه است که مصدوم شده‌ام و هیچ کاری نیز از دستم برنمی‌آید. در این مدت نه سری به من زدند و نه حالی از من پرسیدند. البته این مشکل ورزش ایران است و ورزشکاران زیادی هستند که چنین وضعیتی دارند. ما حتی بیمه هم نداریم و امنیت شغلی آبدارچی یک شرکت یا یک ارگان از ما بیشتر است. تنها به فوتبال اهمیت می‌دهند و هرچه هست و نیست را برای آن می‌گذارند. من این گلایه را از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک دارم. اگر به بازی‌های آسیایی نیز نمی‌رفتم از لحاظ مالی ضرر می‌کردم و از نظر روحی نیز خراب می‌شدم اما حضور در همین رقابت‌ها باعث شد روحیه‌ام عوض شد.

انتهای پیام


5087188
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» علی دایی با رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه دیدار و از کمپ تیم ملی این کشور بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» علی دایی با رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه دیدار و از کمپ تیم ملی این کشور بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ورزش و جوانان با دوچرخه علی لبیب یک دور پیست ورزشگاه آزادی را رکاب زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان با حضور در پیست دوچرخه سواری ورزشگاه آزادی از اردوی رکابزن المپیکی ایران بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تاریخ قرعه‌کشی بیست و چهارمین دوره رقابت‌های لیگ برتر اعلام شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست مدیرعاملی باشگاه تراکتور درباره وضعیت انتخاب سرمربی و نقل و انتقالات سرخپوشان تبریزی توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تونی کروس بازیکن تیم ملی فوتبال آلمان که به تازگی بازنشسته شده است از سیاست‌های مهاجرتی دولت آلمان انتقاد کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تونی کروس بازیکن تیم ملی فوتبال آلمان که به تازگی بازنشسته شده است از سیاست‌های مهاجرتی دولت آلمان انتقاد کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل باشگاه پیکان گفت: در جلسه مدیران عامل، آذربایجانی مدیرعامل سپاهان بیشترین اعتراض را به سقف بودجه نقل و انتقالات داشته است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان ایران تحت عنوان جام دوستی ایران و کره جنوبی با مسئولان فدراسیون و سفیر کره جنوبی در ایران آغاز شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است