استانی 07:53 - 28 دی 1398
ایسنا/کرمانشاه به گفته مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تاکنون 36 هزار هکتار نخود پاییزه و انتظاری در استان کرمانشاه کشت شده است.

36 هزار هکتار نخود پاییزه در کرمانشاه کشت شده است

 شهریار قاسمی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به برنامه‌ریزی برای کشت 40 هزار هکتار نخود پاییزه در استان، اظهار کرد: تاکنون 36 هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت نخود پاییزه و انتظاری رفته که امیدواریم تا پایان فصل کشت، این میزان به 40 هزار هکتار  برسد.

قاسمی با توصیه به نخودکاران برای کشت انتظاری نخود، گفت: کشاورزان تا پایان بهمن ماه فرصت دارند برای کشت انتظاری نخود اقدام کنند.

 مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای هم به مزایای کشت پاییزه و انتظاری نخود داشت و گفت: در کشت پاییزه و انتظاری نخود علاوه بر اینکه امکان استفاده گیاه از آب سبز(آب باران) وجود دارد، زمان رسیدن گیاه به مرحله گلدهی هم در خشکی نمی‌افتد که محصول با بی‌بارانی مواجه شود.

وی ادامه داد: هم اکنون ارقام خوبی از نخود پاییزه مثل ارقام عادل و منصور را در استان کرمانشاه داریم که ضمن پابلند بودن، امکان استفاده از ادوات کشاورزی برای مراحل مختلف کاشت، داشت و برداشت محصول وجود دارد.

 قاسمی گفت: کشت پاییزه و انتظاری نخود دارای عملکرد بالایی بوده و محصول تولیدی هم دانه درشت بوده و بازارپسندی خوبی دارد.

به گفته‌ قاسمی سال گذشته 30 هزار هکتار نخود پاییزه و انتظاری در مزارع استان کرمانشاه کشت شده بود.

وی گفت: در مجموع سالانه حدود 170 هزار هکتار نخود پاییزه و بهاره در استان کرمانشاه کشت می‌شود و حدود 90 هزار تن محصول برداشت می‌شود.

به گفته‌ قاسمی، استان کرمانشاه از نظر سطح زیر کشت و تولید نخود رتبه اول کشور را در اختیار دارد.



انتهای پیام


10349179
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است