ورزشی 10:21 - 10 آبان 1393
رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری از تشکیل کمیته انضباطی برای بعضی رکابزنان خبر داد و گفت: اگر بخواهیم مسائل ریز و درشت برخی ورزشکاران را رسانه‌ای کنم آن‌ها دیگر نمی‌توانند اسم‌شان را به عنوان یک ورزشکار مطرح کنند.

خط و نشان جدی قمری برای دوچرخه‌سواران خاطی

خسرو قمری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تشکیل جلسه کمیته انضباطی برای رسیدگی به پرونده بعضی از دوچرخه‌سواران اظهار کرد: من هیچ مشکلی با ورزشکاران ندارم و برای به دست آوردن چنین ورزشکارانی سالیان و سال زحمت کشیده شده اما ما باید موقعیتی مهیا کنیم تا مسابقه محلی برای بی‌ادبی نباشد و این اتفاق دوباره تکرار نشود وگرنه من چه مشکلی می‌توانم با ورزشکاران داشته باشم؟

وی ادامه داد: گزارشی که کمیته داوران از اتفاقات لیگ برتر دادند را به کمیته فنی بردیم که شاید کمیته فنی محفل قانونی نباشد اما خواستیم از نظر دیگران نیز مطلع شویم که همه معتقد بودند رفتار و کردار ورزشکاران غیر فنی بوده بنابراین تا دو هفته دیگر جلسه کمیته انضباطی تشکیل می‌شود که در آن تصمیمی می‌گیریم که در نهایت به صلاح دوچرخه‌سواری باشد و عبرتی برای افرادی شود که چنین مسائلی را در ذهن دارند.

وی ادامه داد: اگر ما نتوانیم رفتار ورزشکار را داخل کشور مهار کنیم بعدا در محافل بین‌المللی آبروی کشور می‌رود. من با تمام ورزشکاران دوست بوده‌ام و جزئی‌ترین مسائل زندگی‌ شخصی‌ محمود پراش را با آقای چایچی حل و فصل کرده‌ام اما حالا چرا یک سری مسائل را بگوید در حالی که اگر من بخواهم مسائل ریز و درشت بعضی از ورزشکاران را در محافل رسانه‌ای مطرح کنم که آن‌ها دیگر نمی‌توانند اسم‌شان را به عنوان یک ورزشکار مطرح کنند. ما از بعضی مسائل ورزشکاران گذشته‌ایم که این گذشت ما باعث شده آن‌ها در جزئی‌ترین مسائل فدراسیون خودشان را قاطی کنند.

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری در ادامه با انتقاد از برخی اظهارنظرها گفت: آن‌ها یک سری حرف‌ها را قاطی می‌کنند به طوری که مسئله‌ای که در حین مسابقه افتاده در فرع قرار می‌گیرد و در اصل مسائلی را مطرح می‌کنند که نیاز به گفتن‌شان در فضای رسانه‌ای و در جمع نیست.

قمری با بیان اینکه مسائل باید در خانواده دوچرخه‌سواری حل شود، تصریح کرد: بعضی افراد طومار جمع کرده‌اند و امضا گرفته‌اند حتی به یکی دو نماینده نیز متوسل شده‌اند در حالی که اگر من مستندات و فیلمی که دارم به آن نماینده نشان دهم دوستی ورزشکار با نماینده شهرستان از بین می‌رود اما به نظرم مسائل را باید در خانواده دوچرخه‌سواری حل کنیم نه در فضای رسانه‌ای و بیرون از مجموعه فدراسیون. از طرفی نباید به دلیل خودخواهی و حسادت‌هایی که داریم مسائل را خراب کنیم.

وی افزود: محمد دانشور در بازی‌های آسیایی نتیجه گرفته اما هم‌تیمی‌اش به جای احترام و قدرشناسی نسبت به زحمتی که دانشور کشیده به او حسادت می‌کند و می‌خواهد این دوچرخه‌سوار را وارد حاشیه کند. به هر حال من نیز دوچرخه‌سوار بوده‌ام و تجربه‌ام نشان می‌دهد بعضی مواقع 99 درصد رفتار و کردار ورزشکار از روی عقده‌های درونی، حسادت و منم منم کردن‌ها است، همچنین یک سری از افراد چون در گذشته توجهات بیش از اندازه بهشان می‌شود اکنون همه چیز را برای خودشان می‌خواهند.

رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری درباره دیگر مواردی که باید در جلسه کمیته انضباطی مورد بررسی قرار گیرد نیز گفت: یک سری مسائل در گذشته اتفاق افتاده، در حین مسابقه‌های قهرمانی آسیا و برگزاری اردوها افرادی اظهار نظرهایی کردند که باید بیایند و پاسخگو باشند. همچنین از حضور بعضی افراد در تیم‌های کنتینتال در سال 2015 که اثربخشی‌شان در تیم ملی مشخص نشده باشد جلوگیری می‌کنیم. این افراد باید یک پله پایین بیایند و یکی دو سال در باشگاه‌های داخلی رکاب بزنند تا از شرایطی که ما برایشان مهیا کردیم محروم شوند. باید مشخص شود چرا که بعضی دوچرخه‌سواران در مسابقه‌های قهرمانی کشور از دوچرخه پیاده شدند و در اردوهای تیم ملی نیز ضعیف‌ترین عملکرد خود را داشتند اما در تورهای آسیایی جزو بهترین نفرات قرار می‌گرفتند.

وی همچنین گفت: در بخش‌های مختلف گزارش‌های مکتوب به ما داده شد که ورزشکار اگر دفاعی داشته باشد گوش می‌دهیم در غیر این صورت حتی اگر بهترین دوچرخه‌سوار هم که باشد برخورد می‌شود زیرا اهمیت به مسائل اخلاقی و دینی برای ما خیلی اهمیت دارد. در روزگاران قدیم ورزشکارانی بودند که برای ایران مدال گرفته‌اند اما وقتی در حاشیه قرار می‌گیرند و از ان حالت قهرمانی و پهلوانی خارج می‌شوند دیگر نباید کنار سایر ورزشکاران باشند و باید از مجموعه آن‌ها خارج شوند. در واقع آقایانی که صحبت‌هایی را مطرح کرده‌اند باید بفهمند مسائل دیگری ما داریم که باید در کمیته انضباطی پاسخگو باشند و حالا که شرایط به این مرحله رسیده که از همه طرف به فدراسیون می‌تازند باید بیایند و جواب دهند.

قمری در پاسخ به این پرسش که آیا پرویز مردانی و فراز شکری دو ملی‌پوش کوهستان جایی در تیم ملی خواهند داشت یا خیر بیان کرد: عملکرد آن‌ها را در بازی‌های آسیایی ضعیف دیدم و البته آن‌ها نیز وارد مسائل حاشیه‌ای شدند، ما نیز باید یک مقدار به سمت و سوی جوان‌گرایی برویم و به جوان‌ها فرصت دهیم. البته برای این آقایان نیز جلسه می‌گذاریم و موارد را مطرح می‌کنیم اگر به این نتیجه رسیده باشند که اشتباه کرده‌اند تعهد می‌دهند و به کارشان ادامه خواهند داد در غیر این صورت ما با هیچ کس تعارف نداریم.

رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه برای موضوع بحث داروهای غیر مجاز در اردوی کوهستان چه تصمیمی خواهد گرفت، تصریح کرد: ما از یک ورزشکار و یک مربی داروهای نیروزا گرفتیم که ورزشکار را از اردوی تیم ملی و مربی را از کلاس مربی‌گری بیرون انداختیم و قرار است این دو نفر نیز در جلسه کمیته انضباطی حضور پیدا کنند.

قممری درباره بحث آوردن مربی خارجی نیز گفت: ما با کمیته ملی المپیک یک سری صحبت‌هایی داشتیم روز شنبه با وزیر و یکشنبه نیز با آقای سجادی جلسه داریم در مورد اردوها، مربیان و برنامه‌های خود تا المپیک برزیل صحبت می‌کنیم و نیازهای خود را مطرح می‌کنیم. مسئول روابط بین‌الملل فدراسیون نیز مسئول بررسی گزینه‌ها است و تا 10-15 روز آینده قرار است نفراتی را که در سطح بالای جهان هستند معرفی کند.

انتهای پیام


5087241
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» علی دایی با رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه دیدار و از کمپ تیم ملی این کشور بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» علی دایی با رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه دیدار و از کمپ تیم ملی این کشور بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ورزش و جوانان با دوچرخه علی لبیب یک دور پیست ورزشگاه آزادی را رکاب زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان با حضور در پیست دوچرخه سواری ورزشگاه آزادی از اردوی رکابزن المپیکی ایران بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تاریخ قرعه‌کشی بیست و چهارمین دوره رقابت‌های لیگ برتر اعلام شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست مدیرعاملی باشگاه تراکتور درباره وضعیت انتخاب سرمربی و نقل و انتقالات سرخپوشان تبریزی توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تونی کروس بازیکن تیم ملی فوتبال آلمان که به تازگی بازنشسته شده است از سیاست‌های مهاجرتی دولت آلمان انتقاد کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تونی کروس بازیکن تیم ملی فوتبال آلمان که به تازگی بازنشسته شده است از سیاست‌های مهاجرتی دولت آلمان انتقاد کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل باشگاه پیکان گفت: در جلسه مدیران عامل، آذربایجانی مدیرعامل سپاهان بیشترین اعتراض را به سقف بودجه نقل و انتقالات داشته است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان ایران تحت عنوان جام دوستی ایران و کره جنوبی با مسئولان فدراسیون و سفیر کره جنوبی در ایران آغاز شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است