استانی 16:55 - 24 مرداد 1401

شناسایی نقاط پرخطر رودخانه «بالهارود»

به گزارش خبرنگار مهر، رضا بدرزاده عصر دوشنبه در بازدید از رودخانه مرزی بالهارود این شهرستان اظهار کرد: گلوگاه‌های پرخطر و نقاط آسیب‌پذیر رودخانه بالهارود شناسایی و در جهت رفع مشکلات موجود تصمیمات لازم اتخاذ شد.

وی با بیان اینکه میزان پیشرفت فیزیکی طرح ساماندهی رودخانه مرزی بالهارود در این شهرستان به ۶۵ درصد رسیده است، گفت: عملیات ساماندهی بالهارود با اعتبار ۷۲ میلیارد ریال در دست اجرا است.

رئیس اداره منابع آب شهرستان گرمی مغان بیان کرد: با توجه به میزان اعتبارات تخصیصی، بررسی فنی و برنامه‌ریزی کوتاه مدت جهت جلوگیری از فرسایش و پیش‌روی این رودخانه به سمت کشور اجتناب ناپذیر بوده و در این راستا تعامل سازنده با مرزبانی منطقه ضروری است.

بدرزاده با بیان اینکه انتظار می‌رود اعتبار بیشتری از منابع ملی برای این طرح تخصیص یابد، ادامه داد: در کنار برنامه‌ریزی بلندمدت تلاش می‌شود، مشکل فرسایش نقاط حساس و آسیب پذیر در کوتاه‌ترین زمان ممکن مرتفع شود.

وی افزود: در راستای حفاظت از رودخانه مرزی بالهارود و استیفای حقوق دولت و مرزنشینان، به همراه نماینده مهندسان مشاور یکم و کارشناس فنی آشنا به مسائل مهندسی رودخانه با حضور مرزبان درجه یک و فرمانده هنگ مرزی شهرستان گرمی از رودخانه مرزی بالهارود در حوزه استحفاظی شهرستان گرمی بازدید شد.


11655383
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است