استانی 16:23 - 22 مرداد 1399

ارائه خدمات حقوقی و دادرسی رایگان به نیازمندان ایلامی

به گزارش خبرنگار مهر، علی دهقان ظهر چهارشنبه در آیین امضای تفاهم نامه ارائه خدمات رایگان قضایی به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی بیان کرد: کاستن از میزان آسیب‌های اجتماعی در این استان یک وظیفه عمومی بوده که لازم است علاوه بر نهادهای حمایتی، دستگاه‌های دولتی، تشکلهای مردمی و عموم مردم که همه دارای مسئولیت اجتماعی هستند در آن مشارکت داشته باشند.

وی با عنوان اینکه مشکلات مالی و معیشتی ارتباط تنگاتنگی با آسیب‌های اجتماعی دارند افزود: اینکه کمیته امداد در جای جای این استان رفع مشکل مسکن نیازمندان را به صورت جدی دنبال کرده و به مراحل نهایی رسانده است و یا تلاش جدی این دستگاه برای ایجاد اشتغال نیازمندان نقش مهمی در رفع دغدغه نیازمندان و دوری آنها از آسیب‌های اجتماعی داشته است.

مدیرکل دادگستری استان ایلام کاستن از مشکلات نیازمندان و میزان فقر در این استان را نیازمند یک پویش اجتماعی دانسته و افزود: این مهم باید با مشارکت نهادهای حمایتی به عنوان یک وظیفه اجتماعی برای همه کسانی که دارای توانمندی مالی هستند شکل بگیرد و هر کسی در قبال رفع مشکل نیازمندان احساس وظیفه کند.

دهقانی تصریح کرد: بعد از بیماری کرونا پویش بزرگی که با عنوان کمک مومنانه و ایران همدل شکل گرفت خوشبختانه باعث ایجاد همبستگی اجتماعی شده و با مشارکت نیازمندان توانست مشکلات زیادی از نیازمندان را برطرف کند.

وی به موضوع تفاهم نامه ارائه خدمات رایگان قضایی به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی اشاره کرد و گفت: هدف از این تفاهم نامه این است که قشر نیازمند جامعه بخاطر مشکلات مالی و معیشتی از پیگیری قضایی مشکلات خود و اجرای عدالت قضایی محروم نشوند و همچون دیگر اقشار جامعه بتوانند به حقوق واقعی خود دست پیدا کنند.

دهقانی در ادامه تصریح کرد: با این تفاهم نامه مددجویان کمیته امداد و بهزیستی ضمن اینکه از خدمات رایگان قضایی و دادرسی و همکاری وکلای نیکوکار دادگستری برخوردار می شونداز این پس از پرداخت تعرفه‌های دفاتر خدمات قضایی نیز معاف می‌شوند.


10664559
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است