استانی 02:57 - 03 آبان 1393
رئیس تبلیغات اسلامی دماوند خبر داد
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند از صدور مجوز فعالیت برای 120 هیئت مذهبی در این شهرستان خبر داد.

صدور مجوز فعالیت برای 120 هیئت مذهبی در دماوند

حجت‌الاسلام والسملمین فریدون کریمایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دماوند، با اشاره به برنامه‌های اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند در ایام محرم اظهار کرد: در این زمینه تمام هیئت‌های مذهبی این شهرستان برای فعالیت در ایام محرم مجوز دریافت کردند.

وی با بیان اینکه 120 هیئت عزاداری از اداره تبلیغات اسلامی دماوند مجوز فعالیت دریافت کردند، افزود: این هیئت‌ها دارای کد و مجوز هستند که امسال مجوز فعالیت‌شان در آستانه ورود به ماه محرم و صفر تمدید شد؛ البته هیئت‌هایی نیز بدون مجوز در شهرستان دماوند فعالیت دارند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند با بیان اینکه مجوز‌ها بر اساس محتوای فرهنگی و هنری هیئت‌ها صادر می‌شود، تصریح کرد: پس از صدور مجوز بر کارهای هیئتی که در ایام محرم فعالیت دارند، نظارت می‌شود.

کریمایی با بیان اینکه امیدواریم در ایام محرم امسال مراسم عزاداری‌ خوبی توسط هیئت‌های مذهبی شهرستان دماوند برگزار شود، گفت: منشور اخلاقی عزاداری‌های محرم 1436 قمری که توسط ستاد شئون فرهنگی استان تهران به تصویب رسیده بود، را به تمام هیئت‌های مذهبی ابلاغ کردیم و این منشور در گردهمایی هیئت‌های مذهبی شهرستان دماوند تشریح شد.

اعزام 30 نفر مبلغ به هیئتی‌های مذهبی دماوند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند با بیان اینکه برای برگزاری نماز جماعت در حسینیه‌ و هیئت‌های مذهبی شهرستان دماوند، 30 نفر مبلغ اعزام شدند، بیان کرد: این مبلغان از اداره تبلیغات اسلامی دماوند حکم فعالیت دریافت کردند و ما نیز در ایام محرم بر کارهای آنها نظارت داریم.

وی ادامه داد: مبلغان حسینیه‌ها و امام‌زادگان شهرستان دماوند، احکام خود را از اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان دریافت می‌کنند؛ هیئتی که نیاز به مبلغ دارد باید به اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند مراجعه کند تا برای آن‌ مبلغ اعزام کنیم.

کریمایی با اشاره به برنامه عزاداری‌های هیئت‌های مذهبی شهرستان دماوند در ایام محرم گفت: مراسم ویژه هیئت‌های مذهبی این شهرستان در حسینیه‌ها و مساجد از روز نخست به همراه مراسم سخنرانی، سینه‌زنی و همچنین برپایی سفره اطعام آغاز می‌شود و تا 20 شب ادامه داد.

وی ادامه داد: عزاداری‌های هیئت‌های مذهبی که به صورت جداگانه در شهرستان دماوند فعالیت دارند، از روز نخست محرم آغاز می‌شود و تا 10 شب ادامه دارد که با سخنرانی، سینه‌زنی، زنجیرزنی و برپایی سفره اطعام همراه است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند با اشاره به برگزاری نشست هم‌اندیشی هیئت‌های مذهبی شهرستان دماوند گفت: در این نشست، سیاست‌های کلی ایام محرم امسال و تذکرات امنیتی و انتظامی پیرامون حرکت هیئت‌های زنجیرزنی و سینه‌زنی در خیابان‌ها ارائه شد.


5029442
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است