ورزشی 00:32 - 14 مهر 1403
سپاهان قرار است این هفته بدون احسان حاج‌صفی و وریا غفوری دو بازیکن ملی‌پوش خود برابر راه‌آهنی بازی کند که برای بقا می‌جنگد.

حاج‌صفی: ملی پوشان عاشق کی‌روش هستند

احسان حاج‌صفی به "ورزش سه"، گفت که سپاهان وابسته به یک بازیکن نیست و البته برای قهرمانی به پیروزی در 4 بازی آینده نیاز مبرم دارد.



* با دو برد برابر تراکتور و پرسپولیس حالا حسابی به قهرمانی امیدوار شدید. در مورد انگیزه‌تان صحبت می‌کنید؟

ما بی‌تردید انگیزه زیادی داشتیم که هم تراکتور و هم پرسپولیس را شکست دهیم، حتما می‌دانید که اگر نمی‌توانستیم برنده بازی شویم شرایطمان در جدول خیلی سخت می‌شد. خدا را شکر برنده شدیم و حالا امید به اردوی سپاهان برگشته است.



* قبول داری اگر این دو بازی را نمی‌بردید باید با قهرمانی خداحافظی می‌کردید؟

صددرصد همین‌طور است. اگر نمی‌توانستیم پرسپولیس و تراکتور را شکست دهیم اوضاعمان برای قهرمان شدن خیلی سخت می‌شد و به قول شما باید یک جورهایی با قهرمانی خداحافظی می‌کردیم اما این دو برد انگیزه ما را زیاد کرده‌ است. به خوبی می‌توانیم از حالا به قهرمانی فکر کنیم.



* برخلاف سایر تیم‌های مدعی سپاهان در 4 هفته باقی‌مانده لیگ با هیچ حریف مستقیمی بازی ندارد. این به نفع سپاهان است یا به ضرر آن؟



این موضوع می‌تواند به نفع‌ ما باشد چون تیم‌های صدرجدولی با هم بازی می‌کنند و امتیاز از دست می‌دهند. این موضوع کاملا طبیعی است اما ما برای اینکه بتوانیم از شرایط جدول استفاده کنیم نیاز داریم که در هر 4 بازی پیروز شویم.



* آیا سپاهان را شانس اول قهرمانی می‌دانی؟

نه، نمی‌توان اینطوری گفت هر چه خدا بخواهد همان اتفاق می‌افتد. اما من این نکته را باید بگویم که ما به قهرمانی فکر می‌کنیم و بعد از آن هم به گرفتن سهمیه آسیایی. بعد از اینکه یکسال در آسیا نبودیم، حتما باید سال آینده در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشیم.



* مثل اینکه خیلی غیبت سپاهان در این فصل لیگ قهرمانان آسیا بازیکنان را ناراحت کرده است؟

صددرصد برای تیمی که هر سال در لیگ قهرمانان است، یک سال غیبت می‌تواند تبعات زیادی را به همراه داشته باشد. دلمان لک زده برای بازی در لیگ قهرمانان و امسال دیگر نباید اشتباه کنیم و این رقابت‌های مهم را از دست بدهیم.



* در بازی با راه آهن تو و وریا غفوری حضور ندارید این موضوع در کار سپاهان تاثیر نمی‌گذارد؟

سپاهان تیمی نیست که با یک یا دو بازیکن در کارش اختلال ایجاد شود. سپاهان تیمی است که مهره‌های بسیار خوبی دارد و بازیکنان نیمکت‌نشین همیشه تاثیر خوبی روی تیم گذاشته‌اند. مطمئنا آقای فرکی بازیکنان جایگزین خوبی دارد که از آنها استفاده می‌کند.



* اما بازی با پرسپولیس و تقابل شما با برانکو. تو هم قبول داری که او یکی از محبوب‌ترین مربیان تاریخ فوتبال ایران است؟

صددرصد قبول دارم. ایشان نتایج بسیار خوبی در تیم‌ملی گرفتند. البته تیم خوبی را هم در اختیار داشتند چون در آن زمان ستاره‌های زیادی در اختیار او بودند. با این حال ما توانستیم برانکو را غافلگیر کنیم و در اولین تجربه‌اش روی نیمکت باشگاهی او را شکست دهیم.(باخنده)



* در این روزها صحبت‌های زیادی در مورد رفتن یا ماندن کارلوس کی‌روش انجام می‌شود. تو فکر می‌کنی ماندن او به صلاح تیم‌ملی است؟

من نمی‌توانم قضاوتی بکنم چون این موضوعی است که وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال باید در مورد آن صحبت کنند. اما تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که از نظر من حضور کی‌روش در فوتبال‌مان تاثیرات مثبتی ایجاد کرده است. البته ایشان هم قول داده که در جام‌جهانی 2018 ما را به مرحله دوم برساند که من فکر می‌کنم می‌تواند این کار را انجام بدهد.



* واقعا فکر می‌کنی کی‌روش بتواند این کار را بکند؟

چرا نتواند؟! او الان با تمام زیر و بم فوتبال ایران آشنا است و بهتر از هر کسی شرایط بازیکنان را می‌شناسد. البته در صورتی می‌تواند این کار را بکند که خواسته‌هایش عملی شود. وقتی اردو یا حتی بازی دوستانه خوبی نداشته باشیم طبیعی است که ایشان هم نمی‌تواند این قول را عملی کند. ما باید امکانات لازم را فراهم کنیم تا تیم ملی بتواند به جایی که دوست دارد برسد.



* خیلی‌ها می‌گویند که کی‌روش نتوانسته در کیفیت فوتبال ما تاثیر ایجاد کند. تو هم این موضوع را قبول داری؟

من این حرف را قبول ندارم. تیم‌ملی با کی‌روش به یک ثبات خوب رسیده است. مگر می‌شود که ما کارهای او را در تیم‌ملی نادیده بگیریم. من فکر می‌کنم که تیم‌ملی خوب بازی می‌کند.



* چرا اینقدر بازیکنان عاشق کی‌روش هستند؟

دلیلش این است که کی‌روش چه در تمرینات و چه در بازی‌ها با تمام جان و دل کار می‌کند. واقعا شما درست می‌گویید و به خاطر همین اخلاق‌ها بازیکنان تیم‌ملی عاشق کی‌روش هستند.



* خیلی از مدیران فدراسیون فوتبال که با کی‌روش برخورد داشته‌اند، می‌گویند او به شدت مغرور است. تو این موضوع را تایید می‌کنی؟

من به هیچ کدام از مدیران فوتبالی جسارت نمی‌کنم فقط یک جمله می‌گویم؛ اصلا و ابدا اینطور نیست.



* و آخرین سوال. حسین فرکی در مصاحبه‌ای مدعی شده بازیکنان ملی‌پوش وقتی از اردو برمی‌گردند کمی زمان می‌برد که دوباره به شرایط خوبشان در باشگاه برگردند. از نظر تو این مساله درست است؟

بله، حسین آقا راست می‌گویند. البته این موضوع همیشگی نیست و فقط در بازی اولی که ما از اردو برگشته‌ایم همیشه نمی‌توانیم عملکرد خوبمان را داشته باشیم. اما برای بازی‌های بعد همه چیز به حالت اولیه برمی‌گردد.





2009

6244021
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» پیشکسوت تیم فوتبال استقلال تهران خبر داد که این باشگاه هنوز وام بانکی خود را پرداخت نکرده است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» با اعلام کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، محمود فکری، سرمربی تیم مس تا اطلاع ثانوی از همراهی تیم خود محروم است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» آخرین تمرین تیم فوتبال پرسپولیس پیش از دیدار برابر تیم چادرملو عصر امروز جمعه برگزار شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مالکان باشگاه استقلال به دنبال جذب سرمربی خارجی برای تیم خود هستند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دختر پینگ‌پنگ‌باز ایران با پیروزی مقابل حریف قطری به جمع ۱۶ بازیکن برتر مسابقات فیدر دوحه صعود کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» محرومیت ۴ ساله پل پوگبا هافبک فرانسوی یوونتوس بابت دوپینگ به ۱۸ ماه کاهش یافت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» محمدحسین مرادمند، مدافع تیم فوتبال استقلال جایگزین روزبه چشمی در بازی با هوادار شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی موقت تیم فوتبال استقلال گفت: آنچه در مقطع کنونی مهم است، نام استقلال است که باید با کمک یکدیگر دوباره تیم را به جمع مدعیان بازگردانیم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر ورزشگاه تختی در مورد شرایط این‌ مجموعه در آستانه دیدار پرسپولیس و چادرملو توضیح داد. 
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» پرسپولیس فردا رو در روی تیمی قرار می‌گیرد که سابقه زیادی در فوتبال ایران ندارد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است