بازار 13:21 - 22 مرداد 1401

درآمدزایی از طریق وب 3

هر مفهوم جدید از علم و تکنولوژی که ظهور پیدا می کند، همه به دنبال آن هستند که پس از آشنایی با آن، بدانند از چه طریقی می توانند از آن کسب درآمد کنند. طبیعی هم هست، تکنولوژی و علم هر روز راه های جدیدی برای درامدزایی جلوی پای ما می گذرانند که باید از آن حداکثر استفاده را بکنیم.

در این مقاله به این موضوع می پردازیم که کسب درآمد از وب ۳ عظیم مدیا به چه روش هایی امکان پذیر است تا بتوانید بهترین راه را برای خودتان انتخاب کنید.

عوامل موثر در محبوبیت وب ۳

وب ۳ چیست؟ Web3.0 وارد فاز دوم خود شده است و به طور قابل توجهی مردم با آن آشنایی پیدا کرده اند، اما نه برای همه. برخی می‌گویند این فناوری مربوط به آینده است، در حالی که برخی ممکن است در حال حاضر بر روی این فناوری تمرکز کنند.

 

با این حال، هیچ کس نمی‌تواند این مطلب را که عوامل زیادی در پشت صحنه ایجاد وب ۳ وجود دارند را انکار کند، مانند موتور‌های جستجوی یکپارچه و پلت فرم‌های اطلاعاتی. وب ۳.۰ از طریق این دو مفهوم به بالاترین اوج خود رسیده است:

· عدم تمرکز

· ابزار منبع باز

این دو مفهوم نقش بزرگی در محبوبیت وب ۳.۰ ایفا کرده‌اند و آن را در جایگاه خوبی قرار داده‌اند. برای اینکه بفهمید چگونه می‌توانید از طریق وب ۳.۰ درآمد کسب کنید، باید این دو موضوع مخرب (تخریب کننده ساختار نسل قبلی اینترنت) و در عین حال حیاتی را درک کنید. بنابراین، قبل از اینکه وارد فرآیند پول‌سازی شویم، بیایید نبض بیشتری از این دو موضوع را در دست بگیریم.

۱- درک عدم تمرکز

در حالی که معنای واقعی وب ۳.۰ هنوز مشخص نشده است، متخصصان برای درک آن به کارشناسان فنی تکیه می‌کنند و کاربران عادی ممکن است برای فهم معنای آن به مفهوم تمرکز زدایی روی بیاورند.

ایده تمرکززدایی در واقع با بازگرداندن آنچه متعلق به کاربران است، ارتباط دارد. در سرتاسر نسخه ۲.۰ قدرت و کنترل داده‌ها تحت اختیار پلتفرم‌های مالک باقی ماند. اما در وب ۳ به گونه دیگری است. اگر هنوز برای شما این مفهوم روشن نشده است، نگران نباشید؛ بیایید مثالی بزنیم.

گوگل، فیسبوک و اینستاگرام، این سه پلتفرم یک هویت شناخته شده برای خود ساخته‌اند، اما آیا تا به حال فکر کرده‌اید که این هویت چیست؟ چگونه با آن پول در می‌آورند؟ فروش اطلاعات شما!

همانطور که ممکن است بدانید، آن‌ها می‌توانند از داده‌های شما استفاده کرده و آن‌ها را جابجا کنند تا از آن درآمد کسب کنند. این‌ها فقط پلتفرم‌های رایگانی نیستند که هر کسی می‌تواند بیاید، استفاده کند، اپلیکیشن خود را در آن بسازد، تولید محتوا کند، فالوور‌های خود را افزایش دهد و سال‌ها در آن‌ها بماند.

آن‌ها کاربران خود را افزایش می‌دهند، اطلاعات شما را جستجو می‌کنند، داده‌های شما را جمع‌آوری می‌کنند، شما را به فعالیت در این فضاها تشویق می‌کنند و درآمد خود را افزایش می‌دهند. همه این‌ها به این دلیل است که آن‌ها به داده‌های شما دسترسی دارند.

مفهوم اصلی وب ۲.۰ بر اساس ارائه خدمات است. همین امر یکی از بزرگترین ایرادات وب ۲.۰ است زیرا پلتفرم‌ها می‌توانند تمام اطلاعات شما را جمع‌آوری کنند و از مزایایی برخوردار شوند.

وب ۳.۰ برای تصحیح اشتباهات انجام شده در طول دهه‌هایی که وب ۲.۰ کار می‌کرد، به وجود آمد. وب ۲ با امکان ایجاد امکانات بی‌پایان به کاربران، آن‌ها را کنترل می‌کند. اما وب ۳ به شما امکان می‌دهد کنترل کاملی بر روی داده‌های خود و جایی که می‌خواهید از آن‌ها استفاده کنید داشته باشید. اما وب ۳.۰ چگونه این کار را انجام خواهد داد؟ اگر این سؤال به ذهن شما خطور کرده است، آرام باشید. بعداً خواهید فهمید که تمرکززدایی چگونه به شما کمک خواهد کرد، اما ابتدا اجازه دهید نکته دوم Web3.0 را که یک ابزار منبع باز است، توضیح دهیم.

۲- آشنایی با ابزار منبع باز

متمرکز‌سازی بهترین راه برای ایجاد زیرساخت شبکه‌ای است. همچنین قابل اعتماد، ظاهراً امن و قابل انتقال بود. در سیستم‌های متمرکز، شخص برای نصب و راه‌اندازی یک سرور و نصب نرم‌افزاری که کاربران مایل به دسترسی آنلاین به آن هستند، هزینه می‌پردازد و در ازای آن، شخصی که هزینه استفاده از آن را از کاربران دریافت می‌کند، تا زمانی که شرایط و ضوابط مشخص شده مورد تایید است، اجازه دسترسی و استفاده را به کاربر می‌دهد.

اما Web3.0 کل این ساختار را شکسته است و بر روی نرم‌افزار منبع باز ساخته شده است تا بدون مجوز، قابل استفاده و قابل اعتماد باشد. در این محیط امن، تمام تعاملات و تراکنش‌ها می‌توانند بین دو نفر بدون هیچ شخص ثالث قابل اعتمادی رخ دهد.

برای درک عمیق این موضوع، می‌توانید مثالی بزنید که در آن A باید برای B پول بفرستد. اما A در هند زندگی می‌کند در حالی که B در لندن زندگی می‌کند. حالا وقتی A می‌خواهد برای B پول بفرستد، نمی‌تواند مستقیماً برود و پول را به B بدهد. اما کاری که A باید انجام دهد این است که به بانک مراجعه کند، پول را به بانک تحویل دهد تا به B منتقل شود. سپس بانک‌ها هزینه انتقال پول به زنجیره‌ای از بانک‌ها را می‌گیرند تا در نهایت به B برسد.

با این کار چه اتفاقی می‌افتد؟

ابتدا بانک اطلاعات مربوط به تمام تراکنش‌ها را می‌داند.

دوم، دولت الف یا نهاد‌های مربوطه از معامله مطلع خواهند شد.

و ثالثاً این دو مورد برای B نیز اتفاق می‌افتد، بعلاوه پول را پس از مدتی دریافت می‌کند.

اکنون برای حل این مشکل، کاری که Web3 انجام می‌دهد این است که نیاز به بانک‌ها را از بین می‌برد و A می‌تواند مستقیماً پول را بدون تاخیر به B منتقل کند. این امر با کمک فناوری بلاک چین امکان‌پذیر شد. بلاک چین روش جدیدی را برای ذخیره آنلاین داده‌ها بر اساس رمزنگاری و محاسبات توزیع شده ارائه می‌دهد.

رمزگذاری اجازه ذخیره داده‌ها را بر روی بلاکچین می‌دهد و تنها افرادی که اختیار کامل بر این داده‌ها دارند می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. حتی دولت یا هیچ شرکت دیگری نمی‌تواند اجازه نزدیک شدن به این داده‌ها را داشته باشد.راه کسب درآمد از وب 3

۷ راه برای کسب درآمد از وب ۳

در دنیای وب ۳.۰ همه چیز در مورد کسب درآمد است. بنابراین با اختیار کاملی که بر روی داده های خود دارید، وب ۳.۰ به شما این امکان را می‌دهد که از مزایای مالی آن بهره‌مند شوید. در اینجا هفت راه برای کسب درآمد وجود دارد.

۱. کسب درآمد از وب ۳ توسط AirDrops

اولین راه کسب درآمد از وب ۳ از طریق چیزی است که به عنوان Airdrops شناخته می‌شود. از آنجایی که web3 تکنولوژی جدیدی است، به تازگی پروژه‌های نوینی در آن شروع شده است.

ایردراپ در اصل نوعی فعالیت در زمان جنگ بوده است. به این شکل که در مناطق جنگ‌زده هواپیما‌های کمک‌رسان غذا و اقلام مورد نیاز افراد را توسط بسته‌هایی متصل به چتر به آنجا پرتاب می‌کردند و نام این فعالیت ایردراپ ( airdrop ) بود.

توسعه‌دهندگان وب ۳ می‌خواهند تا آنجا که ممکن است افراد بیشتری با پلتفرم‌های آن‌ها تعامل داشته باشند و به پذیرندگان اولیه محصول خود، با توکن‌های حکومتی پاداش می‌دهند. AirDrops نیز راهی است که صاحبان کسب و کار‌ها، افراد را به سمت پلتفرم‌های خود هدایت می‌کنند و در قبال آن توکن‌های رایگان هدیه می‌دهند. کیف پول شما برای دریافت توکن‌های رایگان AirDrops باید معیار‌های خاصی را داشته باشد.

شما می‌توانید با انجام کار‌هایی که طبق قوانین هر ایردراپ گفته شده است به امتیاز خود در این رویداد اضافه کنید و سپس با دریافت توکن ایردراپ‌ها یا NFT‌های ارزشمند ایردراپ شده به کسب درآمد دلاری از طریق روش ایردراپ بپردازید.

۲. سیستم Play to Earn (بازی برای کسب درآمد)

راه بعدی که می‌توانید با web3.0 سود کنید، تعامل با پلتفرم‌هایی است که به کاربران آن برای فعال بودن پاداش می‌دهند. یکی از نمونه‌های آن Axie Infinity است. در اینجا چند جایگزین برای Axie Infinity وجود دارد.

جایگزین‌های بازی Axie Infinity:

  1. My Defi Pet
  2. Cryptokitties
  3. Blockchain Cuties
  4. Townstar
  5. Blockchain Monster Hunt
  6. Binamon
  7. Chainmonsters
  8. Monsta Infinite
  9. StarMon
  10. Faraland

بر خلاف بازی‌های آنلاین سنتی که شما برای برنده شدن باید پول پرداخت کنید، سیستم‌های Play to Earn مدل “بازی کنید تا به دست بیاورید” را معرفی می‌کند. برای شروع اکثر این بازی‌ها، شما نیاز به سرمایه اولیه دارید؛ اما با بازی کردن و انجام ماموریت‌های مربوط به بازی، می‌توانید کسب درآمد کنید.

۳. از داده‌های خود درآمد کسب کنید

در دنیای متمرکز که شرکت‌ها حق نفوذ و دستکاری در داده‌ها را دارند، آن‌ها را به نفع خود می‌فروشند. اما Web3.0 به شما این امکان را می‌دهد که همین کار را انجام دهید، اما به نفع خودتان.

برای خرید و فروش هر چیزی می‌توانید داده‌های خود را در سراسر جهان به اشتراک بگذارید. هر چیزی می‌تواند شامل ویژگی‌های مخصوص به خود باشد. اگر بخواهید داده‌های خود را به هر شرکتی مانند فیس بوک بفروشید، می‌توانید با کمک Web3.0، بابت آن پول عادلانه دریافت کنید. شما فقط باید انتخاب کنید که می‌خواهید با داده‌های خود چه کاری انجام دهید.

۴. ارز شخصی ایجاد کنید

وب ۳.۰ نه تنها به شما امکان می‌دهد داده‌های خود را دریافت کرده و در اختیار بگیرید، بلکه به شما امکان می‌دهد پس از ایجاد توکن شخصی خود، کار‌های زیادی بر روی آن انجام دهید. شما می‌توانید توکن‌های خود را بسازید و می‌نت (mint) کنید یا آن‌ها را توزیع کنید. شما می‌توانید به طور کامل و مستقیم بر روی ارز‌های خود کنترل داشته باشید.

توکن‌های شخصی‌سازی شده، بسیار بیشتر از آن چیزی که هر کسی تصورش را می‌کند، کاربرد دارد. این مورد راهی را برای کسب درآمد از وب ۳ و با استفاده از داده‌هایی که افراد ایجاد می‌کنند، فراهم می‌کند. می‌توانید از توکن‌های شخصی‌سازی شده برای تجربه یک دنیای آنلاین کاملاً جدید استفاده کنید.

۵. از اعتبار غیرمتمرکز بهره ببرید

با استفاده از قابلیت غیرمتمرکز بودن وب ۳، می‌توانید نقش بانک‌ها را نه تنها از ارسال و دریافت پول، بلکه از استقراض و وام‌دهی آن‌ها حذف کرده و کار‌های آن‌ها را خودتان بر عهده بگیرید. می‌توانید مجموعه‌ای از وام‌دهنده‌ها را ایجاد کنید و نحوه وام دادن پول خود و میزان سودی که دریافت می‌کنند را سفارشی کنید. همچنین می‌توانید خودتان در مجموعه وام‌دهندگان قرار گرفته و سود کنید.

استخر‌های اعتباری (credit pools) می‌توانند مبلغ خوبی را برای شما فراهم کنند که به دست آوردن چنین سودی به جز از طریق همین روش، غیر ممکن خواهد بود. با این حال، این بدان معنا نیست که دیگر بانکی نخواهید دید. بانک‌ها باقی خواهند ماند، اما Web3.0 در آینده سبک بانکداری را تغییر خواهد داد و شما می‌توانید از آن بهره ببرید.

۶. NFT‌های خود را داشته باشید

هر کسی می‌تواند NFT خود را داشته باشد و از طریق آن درآمد غیر فعالی کسب کند. درآمد غیر فعال برخلاف درآمد فعال که از طریق صرف انرژی و زمان به دست می‌آید، نیازی به حضور فعال و مداوم شما نداشته و شما در خواب هم می‌توانید کسب درآمد کنید.

همه مواردی که تاکنون گفته شد جزء درآمد‌های غیرفعال هستند. عمده ثروتمندان بزرگ، از درآمد غیر فعال به حجم عظیم ثروت دست یافته‌اند.

شما می‌توانید این درآمد را برای سال‌های آینده و بدون داشتن بحران مالی به دست آورید. از آنجایی که ساخت و توزیع NFT، یک منبع درآمد غیرفعال ایجاد می‌کند، هیچ خطری را شامل نمی‌شود. NFT‌ها بر اساس تمرکززدایی کار می‌کنند و فعالیت آسان و بدون دغدغه‌ای را ممکن می‌کنند. برای کسب سود می‌توانید NFT‌ها را بخرید و حراج کنید.

هنر دیجیتال تبدیل به NFT شده است. شما می‌توانید هنر دیجیتال خود را داشته باشید یا بسازید و سپس آن را بفروشید تا درآمد کسب کنید. هیچ شخص ثالثی نمی‌تواند در تصمیم‌گیری شما دخالت کند، این فقط انتخاب شما است از آنچه می‌خواهید با هنر دیجیتال خود انجام دهید. شما می‌توانید از NFT‌ها برای بازی، به عنوان یک کیف پول دیجیتال، در املاک مجازی، در متاورس و موارد دیگر استفاده کنید. NFT‌ها امکانات بی‌پایانی برای شما فراهم می‌کنند.

۷. در توسعه این فناوری شرکت کنید

این روش، آخرین اما نه کم اهمیت‌ترین راه کسب درآمد از وب ۳ است. Web3.0 و همچنین فناوری‌های مرتبط با آن به سرعت در حال رشد هستند. از آنجا که وب ۳ یک تکنولوژی منبع باز است، اکنون زمان بسیار خوبی برای فعالیت در آن است.

شما می‌توانید از هم‌اکنون به‌عنوان یک توسعه‌دهنده وب ۳.۰ کار خود را شروع کنید. این تکنولوژی قبلاً فناوری‌های جدیدی را به وجود آورده است و این کار را برای شما نیز انجام خواهد داد.


11652743
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است