ورزشی 10:21 - 18 اسفند 1393
ترین های هفته بیست و دوم لیگ برتر
در هفته بیست و دوم لیگ برتر تیم ذوب آهن عنوان بهترین تیم هفته را به خود اختصاص داد.

ذوب‌آهن بهترین تیم؛ ثاقبی بازیکن هفته/هیجان در صدر جدول، هرروز بیشتر از دیروز!

به گزارش خبرگزاری فارس، هفته بیست و دوم لیگ برتر شب گذشته با برگزاری 3 دیدار در حالی به پایان رسید که در این هفته صدر جدول دو بار توسط مدعیان قهرمانی از جمله استقلال و نفت تهران دست به دست شد.

نتایج، ترین ها و اتفاقات هفته بیست و دوم لیگ برتر به شرح زیر است:

نتایج هفته بیست و دوم:

پدیده یک - استقلال خوزستان یک

صبای قم یک - راه آهن صفر

ملوان یک - سپاهان صفر

ذوب آهن 4 - سایپا یک

استقلال یک - نفت‌ مسجدسلیمان صفر

نفت 2 - گسترش فولاد یک

فولاد صفر - پیکان صفر

تراکتورسازی 2 - پرسپولیس یک

 

**ترین‌های هفته بیست و دوم لیگ برتر:

تعداد گل‌های هفته بیست و دوم: 14 گل

میانگین گل در هر مسابقه: 1،75 گل

پرگل‌ترین دیدار: یک دیدار با 4 گل (ذوب آهن 4 - سایپا یک)

کم‌گل‌ترین دیدار: یک دیدار بدون گل (فولاد صفر - پیکان صفر)

 

**بهترین تیم هفته: ذوب آهن

هفته بیست و دوم لیگ برتر را باید هفته میزبان ها نامید اگر چه در این بین فقط پدیده و فولاد موفق به بردهای خانگی نشدند اما 6 تیم دیگر در خانه خود در این هفته جشن پیروزی گرفتند که از جمله آنها می توان به تراکتورسازی اشاره کرد که موفق شد با برتری مقابل پرسپولیس دوباره به روزهای اوج بازگردد.

با همه این تفاسیر باید عنوان بهترین تیم هفته را به ذوب آهنی داد که در ادامه روند خوب خود در لیگ برتر و در ادامه پیروزی هایش موفق شد این بار در خانه تیم مجید جلالی را با یک برد پرگل شکست دهد.

البته ملوان هم که در خانه چهارمین برد خود را جشن گرفت و از قعر جدول جدا شد هم می توانست با پیروزی مقابل سپاهان در این هفته این عنوان را از آن خود کند.

**ناکام هفته: سپاهان

در هفته بیست و دوم لیگ برتر باید یک تیم را از سایر تیم هایی که در این هفته نتیجه نگرفتند ناکام تر قلمداد کرد؛ تیم پرطرفدار اصفهان یعنی سپاهان.

سپاهان در انزلی به روند پرفراز و نشیبی که در نیم فصل دوم به آن گرفتار شده است همچنان ادامه داد و با یک شکست دیگر از ملوان، این بار یک گام از سایر مدعیان در صدر جدول عقب ماند.

در این هفته سایپا و پرسپولیس از دیگر تیم های ناکام بزرگ هفته بودند.

 

**بهترین بازیکن هفته: شاهین ثاقبی

در هفته ای که گذشت رضا عنایتی با به ثمر رساندن یک گل 3 امتیازی یک بار دیگر ثابت کرد که بهترین خرید نیم فصل دوم استقلال بوده و چه بسا باید زودتر از این ها به جمع پسران آبی باز می گشته است؛ مسعود حسن زاده نیز یکی دیگر از خوب های هفته بیست و دوم بود و توانست در پیروزی پرگل ذوب آهن مقابل سایپا نقش اساسی را ایفا کند؛ موتور گلزنی فرزاد حاتمی نیز روشن شده و او هم مانند هفته های گذشته موفق شد برای انزلی چی ها گلزنی کند، با این حال این عنوان به شاهین ثاقبی رسید که موفق شد در دیدار فینال گونه لیگ برتر با گل حیاتی اش ضمن نگه داشتن تراکتور در بین صدرنشینان، این تیم را با دست پر از دیدار مقابل پرسپولیس خارج سازد.

 

**بهترین مربی هفته: فیروز کریمی

فیروز کریمی در سال های اخیر به خوبی در هر تیمی که بوده است به شرط عدم ورود به مسائل حاشیه ای عملکرد فنی اش را به خوبی اثبات رسانده است. او این بار نیز پس از حضورش به بندر شمالی کشور توانسته یک تحول اساسی در تیم این شهر به وجود آورده و از تیمی که در دور رفت فقط یک برد در کارنامه داشت، تیمی کامل و تمام عیار در هفته های اخیر بسازد.

ملوان در هفته بیست و دوم هم مانند 3 هفته قبل تر به پیروزی رسید و موفق شد این بار در خانه تیم پرقدرت سپاهان را شکست دهد تا عنوان بهترین مربی هفته به فیروز کریمی اختصاص پیدا کند.

 

**بازی هفته:

تراکتورسازی یک - پرسپولیس صفر

 

**گلزنان لیگ برتر تا هفته بیست و دوم:

14 گل: لوسیانو ادینهو (تراکتورسازی)

11 گل: سجاد شهباززاده (استقلال)

8 گل: محمدرضا خلعتبری (سپاهان) - مسعود حسن زاده (ذوب آهن)

7 گل: امید ابراهیمی (استقلال) - سروش رفیعی (فولاد) - مهدی شریفی (سپاهان) - رضا عنایتی (استقلال)

6 گل: محسن دلیر (تراکتورسازی) - محسن یوسفی (ملوان) - سامان نریمان جهان (تراکتورسازی) - ارسلان مطهری (نفت تهران)


6005303
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس ۲۴ ساعت فرصت دارند تا برای صدور مجوز حرفه‌ای اقدام کنند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» آندرتیکر کشتی کچ‌کار معروف برای تبلیغ یک برند در تلویزیون به ایران می‌آید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کارلوس آلکاراس اسپانیایی با شکست ناباورانه برابر گریگور دیمیتروف از دور رقابت‌های تنیس مسترز میامی حذف شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال گفت: بهترین اتفاق سال ۱۴۰۲ صعود ۲۶ پله‌ای تیم ملی بانوان در رنکینگ جهانی و قرار گرفتن در رده ۵۲ بود. تیم ملی اکنون در رده دهم آسیا قرار دارد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال گفت: بهترین اتفاق سال ۱۴۰۲ صعود ۲۶ پله‌ای تیم ملی بانوان در رنکینگ جهانی و قرار گرفتن در رده ۵۲ بود. تیم ملی اکنون در رده دهم آسیا قرار دارد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دارنده مدال طلای شنای قهرمانی آسیا گفت: من به همراه مهرشاد افقری و هومر عباسی شانس کسب ورودی المپیک هستیم. هر کسی می‌تواند با رسیدن به رکورد تعیین شده، ورودی المپیک را کسب کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بسیاری از تحلیگران آمریکایی معتقدند، فضای داخلی ایالات متحده شرایط را برای ایجاد یک جنگ داخلی گسترده در این کشور آماده کرده است و ترامپ می‌تواند طی فرایند انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، نقش تعیین کننده‌ای در بروز این جنگ ایفا کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته ۸۹ کیلوگرم وزنه‌برداری ایران در واکنش به ناامیدی برخی دوستان از طلایی شدن وزنه‌برداری ایران در المپیک پاریس گفت: مسئولان خیلی قاطعانه حرف زدند ولی امیدوارم اشتباه کنند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم شهرداری گرگان در بازی نخست از مرحله نیمه نهایی سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا موفق به برتری مقابل پلیس عراق شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس فوتبال گفت: روند جوانگرایی و جوان‌تر کردن تیم ملی را باید ادامه بدهیم و این موضوع نباید بر حسب اجبار باشد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است