اجتماعی 15:37 - 31 مرداد 1393
قصرشیرین - ایرنا - امام جمعه قصرشیرین گفت: شهیدان رجایی و باهنر با داشتن صفات بارز ساده زیستی، تلاش شبانه روزی، عشق سرشار به ولایت مطلقه فقیه و خدمت بی منت برای مردم، الگوی تمامی دولتمردان هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین ˈعلی ملکیˈ در خطبه های نماز جمعه این هفته قصرشیرین با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت مظلومانه شهیدان رجایی و باهنر و روز مبارزه با تروریسم و تبریک هفته دولت، افزود: دولتمردان شهید، خدمتگزار واقعی مردم بودند و خودشان را از مردم می دانستند و با تمام وجود درد و مشکلات مردم را لمس می کردند.



وی با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر، لیاقت شهادت را داشتند، تصریح کرد: یک مسوول باید با الگوپذیری از این شهدای والامقام، دیندار و ولایتمدار باشد و درد مردم را با تمام وجود درک کرده و خود را در راه خدا و خدمت به خلق او وقف کند.



خطیب جمعه قصرشیرین در ادامه با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) گفت: رمز موفقیت نظام جمهوری اسلامی ایران بکارگیری سخنان نورانی امام صادق ( ع) است.



ملکی گفت: مذهب ما به مذهب جعفری شهرت دارد و امام صادق (ع) چهار هزار شاگرد در رشته های مختلف علوم مانند فقه و اصول، کلام فلسفه و سایر تربیت کردند و امروز بسیاری از احادیث و روایات ما از ایشان است.



وی تصریح کرد: سعادت دنیوی و اخروی با کلام نورانی امام صادق (ع) بوجود می آید لذا اگر جهانیان به جای کلام سست و بی اساس از سخنان نورانی ایشان استفاده کنند که علم لدنی و الهی داشتند، مشکلات آنقدر زیاد نمی شود.



وی با اشاره به روز کارمند گفت: کارمند دیندار باید در همه حال خدا را مدنظر داشته باشد، خدا ترس بوده و خود را خدمتگزار واقعی مردم بداند و با تمام وجود سعی در کمک به ارباب رجوع داشته باشد و طرح تکریم را به جای آورد.



ملکی با گرامیداشت سالروز درگذشت ابوعلی سینا و روز پزشک و تبریک این روز به تمامی پزشکان با تقوا و دیندار، گفت: پزشکی یک شغل مقدس است، طب در کنار علم دین در روایات بیان شده و لذا پزشکان باید با دیدگاه الهی و دینی به این شغل نگاه کنند.



امام جمعه قصرشیرین با اشاره به سالروز اشغال ایران توسط متفقین و فرار رضاخان ملعون، اظهار کرد: دیکتاتورهایی که زمام ایران را بدست گرفته بودند افرادی ترسو و بی دین و نالایق بودند.



ملکی اضافه کرد: رضاخان شخصی بی سواد و ترسو بود که توسط کفار غربی زمام را بدست گرفت و توسط خود آنها هم نابود شد.



وی گفت: کفار غربی چنان بر ایران ظلم می کردند که اموال مردم را غارت کرده و کشور را کدخدا منشی اداره می کردند و اگر امروز هم با نظام دینی ما دشمنی دارند به دلیل کوتاه شدن دست آنها از منابع ملی است و نمی توانند اعمال ظلم و زور بر مردم حماسه ساز و دیندار ما داشته باشند.



وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی دست ابرقدرت های ظالم را از کشور کوتاه کرده است و هرکس که بخواهد مقابل این نظام قرار بگیرد آنها را سرجای خود می نشاند.



707/567

انتهای پیام /*


4534938
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است