استانی 14:41 - 04 اردیبهشت 1393
رئیس کل دادگستری گیلان:
رئیس کل دادگستری گیلان گفت: جرم 53 درصد از زندانیان گیلان مواد مخدر است.

جرم 53 درصد زندانیان گیلان مواد مخدر است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، احمد سیاوش‌پور ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان خواستار بررسی گرایش جامعه به طرف مواد مخدر شد و اظهار کرد: تقاضا برای مواد مخدر در تمام اقشار وجود دارد.

وی ادامه داد: هنوز دلیل مشخصی برای گرایش اقشار مختلف جامعه به طرف مواد مخدر ارائه نشده و این موضوع هزینه‌های سنگینی در مبارزه با مواد مخدر به کشور تحمیل کرده است.

سیاوش‌پور به هزینه‌های بسیار استفاده از نیروها برای مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر در مرزها اشاره کرد و افزود: احکام اعدام و حبس ابد قاچاقچیان مواد مخدر هزینه‌های سنگینی را به جامعه تحمیل کرده است.

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه مواد مخدر بخش قابل توجهی از جامعه را ناراحت کرده است، تصریح کرد: بخش بسیاری از توان نیروی انتظامی گرفتار معضل بزرگ مواد مخدر شده است.

وی بر ارائه روش‌های پیشگیری صحیح تاکید کرد و گفت: اگر با مواد مخدر مقابله نمی‌کردیم وضعیت کشور بدتر از وضعیت کنونی بود.

سیاوش‌پور با تاکید بر فرهنگ‌سازی مقابله با معضل مواد مخدر در جامعه، خاطرنشان کرد: بسیاری از طلاق‌ها، سرقت‌های خرد، قتل‌های عمد و نزاع‌های محلی ناشی از مواد مخدر است.

رئیس کل دادگستری گیلان به وجود 235 پرونده مواد مخدر در محاکم قضایی استان اشاره کرد و یادآور شد: پرونده‌های مواد مخدر به صورت ویژه در دادگستری گیلان بررسی می‌شود. وی با اشاره به اینکه 30 درصد جرم زندانیان گیلان به صورت غیر مستقیم مربوط به مواد مخدر است، اظهار کرد: جرم 53 درصد زندانیان استان مربوط به مواد مخدر است.

سیاوش‌پور احکام اجرا شده مربوط به مواد مخدر در رشت در سال 92 را قابل توجه خواند و بیان کرد: تمام دستگاه‌های متولی باید در پیشگیری از معضل مواد مخدر نقش داشته باشند.

رئیس کل دادگستری گیلان بر جمع‌آوری معتادان ولگرد و کارتن‌خواب تاکید کرد و گفت: فضای مشخصی باید برای معتادان مذکور در استان تعیین شود.


3566906
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ یکشنبه ۱۶ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است