ورزشی 17:58 - 01 مرداد 1393
کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که اسطوره فوتبال ایران در اولین سری «مشاهیر آسیا» که در جشن شصتمین سالگرد ای.اف.سی ساخته خواهد شد، حضور دارد.

حضور علی کریمی در جمع مشاهیر آسیا
به گزارش افکارنیوز، علی کریمی بازیکن برتر آسیا در سال ۲۰۰۴ که اخیرا خداحافظی‌اش از دنیای فوتبال را اعلام کرده، در اولین سری «مشاهیر آسیا» که به معرفی بازیکنان و حوادثی که در این سال‌ها فوتبال آسیا را تحت تأثیر قرار داده‌اند، پرداخته و در جشن شصتمین سالگرد AFC در نوامبر ساخته خواهد شد، حضور خواهد داشت.



علی کریمی بدون شک یکی از بزرگان فوتبال ایران است که در زمان خودش توانست هواداران فوتبال ایران و آسیا را با پاسکاری فوق‌العاده و بازی سریع و باورنکردنی‌اش در زمان حمله برای باشگاه یا تیم ملی کشورش مجذوب کند.



وی که با افتخار در کنار دیگر اسطوره‌های فوتبال ایران از جمله هم‌تیمی‌های سابقش علی دایی، مهدی مهدوی کیا و کریم باقری قرار گرفته، سومین گلزن تاریخ تیم ملی فوتبال با ۳۸ گل زده در ۱۲۷ بازی ملی است که با تنش‌هایی از جمله اختلاف بین بزرگان که در فوتبال ایران در این سال‌ها غیرمعمول نیست، همراه بوده است.



ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا سال ۲۰۰۴ به مقام سوم رسید و علی کریمی باعث شد ایران مدال طلای بازی‌های آسیایی ۱۹۹۸، دو قهرمانی در WAFF و قهرمانی در چلنج کاپ آسیا/اقیانوسیه را کسب کند. وی در پیروزی سه بر صفر مقابل نیوزیلند دو گل زد و به عنوان بهترین بازیکن شناخته شد.



هافبک متولد کرج در سطح باشگاهی از این هم موفق‌تر بود و پس از دو قهرمانی در لیگ ایران به همراه پرسپولیس و دذو قهرمانی در جام حذفی امارات به همراه الاهلی، پا جای پای باقری، دایی و مهدوی‌کیا گذاشت و راهی بوندس‌لیگا شد.



کریمی که هواداران در ایران او را با نام مارادونای آسیا می‌شناسند، به همراه بایرن‌مونیخ در فصل ۰۶-۲۰۰۵ قهرمان لیگ شد و دو بار هم به همراه این تیم قهرمان جام حذفی شد. وی مدت کوتاهی را نیز در تیم السلیسیه قطر گذراند و دو فصل هم در استیل آذین ایران بازی کرد.



وی پس از دومین حضورش در آلمان (شالکه) برای سومین بار به پرسپولیس رفت و پس از آن راهی تراکتور سازی تبریز شد.

4310338
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» علی دایی با رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه دیدار و از کمپ تیم ملی این کشور بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» علی دایی با رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه دیدار و از کمپ تیم ملی این کشور بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ورزش و جوانان با دوچرخه علی لبیب یک دور پیست ورزشگاه آزادی را رکاب زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان با حضور در پیست دوچرخه سواری ورزشگاه آزادی از اردوی رکابزن المپیکی ایران بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تاریخ قرعه‌کشی بیست و چهارمین دوره رقابت‌های لیگ برتر اعلام شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست مدیرعاملی باشگاه تراکتور درباره وضعیت انتخاب سرمربی و نقل و انتقالات سرخپوشان تبریزی توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تونی کروس بازیکن تیم ملی فوتبال آلمان که به تازگی بازنشسته شده است از سیاست‌های مهاجرتی دولت آلمان انتقاد کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تونی کروس بازیکن تیم ملی فوتبال آلمان که به تازگی بازنشسته شده است از سیاست‌های مهاجرتی دولت آلمان انتقاد کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل باشگاه پیکان گفت: در جلسه مدیران عامل، آذربایجانی مدیرعامل سپاهان بیشترین اعتراض را به سقف بودجه نقل و انتقالات داشته است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان ایران تحت عنوان جام دوستی ایران و کره جنوبی با مسئولان فدراسیون و سفیر کره جنوبی در ایران آغاز شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است