ورزشی 14:50 - 29 فروردین 1394
معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر حمایت همه جانبه وزارت خانه از تمامی رشته ها گفت: جابجایی برخی رشته‌ها در بین فدراسیون‌ها نه تنها به معنای تعطیلی آن ها نیست بلکه این اقدام برای حمایت بیشتر از آن رشته ورزشی صورت می‌گیرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر سید نصرالله سجادی با اشاره به علت انتقال انجمن "جوجیتسو" ، "کیک بوکسینگ واکو" و "ساواته" از فدراسیون رزمی به فدراسیون انجمن‌های ورزشی، گفت: قرار شد از ابتدای سال 94 فدراسیون‌هایی که صرفاً در ورزش همگانی فعالیت دارند یا به عبارتی بُعد قهرمانی و رقابتی ندارند، زیر نظر معاونت همگانی فعالیت کنند. با توجه به این امر، یازده فدراسیون به معاونت همگانی انتقال یافت.

وی افزود: بر اساس اعلام شورای المپیک آسیا، در بازی های آسیایی 2018 سه رشته "جوجیتسو"، "کیک بوکسینگ واکو" و "ساواته" جزو برنامه رسمی بازی‌ها هستند و در نتیجه در زمره رشته‌های رقابتی محسوب می‌شوند. بر این اساس قرار شد انجمن‌های این رشته‌ها زیر نظر فدراسیون انجمن‌های ورزشی به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

دکتر سجادی درباره ملاک انتخاب این رشته‌ها، اظهار کرد: ملاک ما برای انتخاب این بوده که رشته‌ها باید مورد تائید "شورای آسیا" یا IOC"" و یا" اسپورت اکورد" باشند که این‌ها برگزار کننده یک سری مسابقات رسمی هستند. در صورتی که رشته‌ای جزو این برنامه‌ها قرار گیرد، زیر نظر معاونت ورزش قهرمانی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: از طرف دیگر هم اگر رشته‌ای در هیچ یک از این مسابقات شرکت نکند زیر نظر فدراسیون ورزش‌های همگانی قرار می‌گیرد؛ بر این اساس فدراسیون ورزش‌های رزمی کار خود را هم چنان ادامه می‌دهد و این رشته‌ها برای این که در برنامه رسمی بازی‌های آسیایی دوره بعد حضور دارند، انجمن‌ آن ها زیر نظر فدراسیون انجمن‌های ورزشی فعالیت می‌کند.

وی تاکید کرد: انجمن کوراش و کشتی باکمربند هم به صورت همزمان با سه رشته یاد شده از انجمن‌های ورزشی جدا شده‌اند و زیر نظر فدراسیون کشتی رفته‌اند. پس این به معنای آن نیست که رشته‌ای تعطیل شده یا فعالیتش متوقف شود؛ اتفاقاً این جابه‌جایی‌ها برای حمایت بیشتر از رشته‌ها و فدراسیون‌ها صورت می‌گیرد.

انتهای پیام


6218003
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم فوتبال پورتو در شب گلزنی مهدی طارمی موفق شد با سه گل از سد تیم چاوز عبور کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تمرین تیم فوتبال پرسپولیس امروز با حضور هوادار خانم در ورزشگاه کاظمی برگزار شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بارسلونا هم رده دوم لالیگا را از دست داد و هم قهرمانی رئال مادرید را چند روز جلو انداخت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم هندبال پسران جوان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا با تیم‌های کویت و چین همگروه شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» هواداران تیم فوتبال ایپسویچ تاون پس از قطعی شدن صعودشان به لیگ برتر انگلیس پس از ۲۲ سال وارد زمین بازی شدند و به شادی پرداختند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» حسن تفتیان دونده سرعتی کشورمان در مسابقات ماده ۱۰۰ متر رقابت‌های بین‌المللی دبی به مقام پنجم دست یافت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی پوشان تفنگ میکس کشورمان در جام جهانی تیراندازی نتوانستند برای کسب مدال رقابت کنند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیران باشگاه پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال احضار شدند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ورزش و جوانان طی دستوری به رئیس فدراسیون فوتبال، خواستار گزارش آسیب‌شناسی از اتفاقات اخیر در ورزشگاه آزادی شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کمیته انضباطی فدراسیون رای خود را درباره هوادار خاطی دیدار تیم‌های پرسپولیس و سپاهان اعلام کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است