استانی 12:45 - 10 اسفند 1398
شهردار پارس آباد خبرداد
ایسنا/اردبیل شهردار پارس آباد گفت: به منظور پیشگیری از انتشار و شیوع بیماری ویروسی کرونا، ضد عفونی کردن اماکن عمومی، مذهبی و وسایل حمل و نقل عمومی شهر پارس آباد توسط شهرداری آغاز شده است.

آغاز ضدعفونی کردن اماکن عمومی شهر پارس آباد

علی منفرد در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد :  مرحله نخست ضدعفونی کردن مکانهای عمومی شهر پارس آباد  از امروز آغاز شده و این عملیات تا ضدعفونی کردن کامل تمامی مکانهای عمومی و معابر بر اساس تاکیدات وزارت بهداشت ادامه خواهد داشت.

وی افزود: کمیته ویژه پیشگیری از کرونا در شهرداری پارس آباد تشکیل شده است و چندین تیم بصورت روزانه اقدام به ضد عفونی کردن مراکز عمومی و پارک ها و مراکز پر جمعیت میکنند.

 وی خاطر نشان کرد: عملیات گندزدایی و ضدعفونی  کردن پارکها،سرویسهای بهداشتی ،آرامستانها، وسایل نقلیه و خودروهای عمومی. برای مقابله با ویروس کرونا انجام میگیرد و نیروهای شهرداری در این زمینه هیچ کوتاهی نخواهند کرد.

وی اظهار کرد: تلاش بر این است تا فضای عمومی عاری از این ویروس شود تا شهروندان بتوانند بدون هیچ گونه نگرانی با رعایت نکات بهداشتی در سطح شهر رفت و آمد کنند و کارهای روزمره خود را انجام دهند.

ویروس کرونا از طریق تماس مستقیم با قطره‌های تنفسی فرد آلوده (ازطریق سرفه و عطسه) و تماس با سطوح آلوده به ویروس منتقل می‌شود. ویروس COVID-19 می­تواند ساعت‌ها روی سطوح زنده بماند، ولی یک ضدعفونی ساده می‌تواند آن را از بین ببرد.

به گزارش ایسنا، یکی از اولین و مهم ترین اقدامات برای پیشگیری از ابتلا و انتقال ویروس کرونا، شستشوی منظم دستها با آب و صابون یا استفاده از محلولهای ضد عفونی کننده است. همین راه کار ساده باعث از بین رفتن ویروسهای موجود بر روی سطح دست شده و در صورت آلوده بودن دستان شما از انتقال آن به بدن جلوگیری خواهد کرد.

انتهای پیام


10419018
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است