ورزشی 10:34 - 13 بهمن 1393
سرمربی والیبال بانوان شهرداری ارومیه گفت: هر باشگاهی باید در رده‌های پایه نیز فعالیت کند و به صورت حرفه‌ای حمایت انجام دهد، اما باشگاه‌های ما بعد از پایان یک فصل تمام تمرینات و تیم‌ها را تعطیل می‌کنند.

سرمربی تیم والیبال بانوان شهرداری ارومیه: باشگاه‌ها باید پایه‌ای فعالیت کنند

پروین دشتبان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره شرایط تیم شهرداری ارومیه در لیگ برتر والیبال بانوان، تصریح کرد: تا پایان لیگ برتر وام دو هفته باقی مانده است و ما با تیم‌های میزان و شیراز مسابقه داریم. متاسفانه دو بازیکن ما از ناحیه کتف و زانو دچار آسیب‌دیدگی‌ هستند. با وجود این که تیم ما امتیازات زیادی ندارد، اما بازیکنان ما هر چه در توان دارند در زمین می‌گذارند. اگر 10 تیم در لیگ بودند ما می توانستیم امیدوار باشیم که پیروزی را به دست آوریم اما باید قبول کنیم که با وجود تیم‌هایی مثل گاز، ذوب آهن و دانشگاه آزاد کسب یک برد هم سخت است. با این حال تمام کادرفنی و بازیکنان شهرداری تمام تلاش خود را برای پیروزی در هر بازی انجام می‌دهند.

دشتبان در ادامه افزود: تیم‌های اول تا سوم لیگ سال‌ها است در لیگ برتر حضور دارند و مقام‌های زیادی را هم به دست آوردند، به غیر از تیم ما تمامی تیم‌ها حداقل دو بازیکن ملی‌پوش دارند و فقط تیم ما است که دو بازیکن هم سطح بازیکنان قبلی به تیم اضافه کرده است. امسال اولین دوره است که در لیگ حضور داریم و امیدوارم با تجربه این سال بتوانیم در آینده موفق باشیم. تیم ما بد بازی نمی‌کند، بلکه تیم‌های دیگر بسیار قوی هستند.

او درباره حضور تیم شهرداری ارومیه در فصل بعد لیگ برتر، تصریح کرد: من نمی دانم که در فصل بعد لیگ برتر شهرداری تیم داری می‌کند یا نه. اما خوشحالم که استارت این کار زده شده است. به نظر می‌رسد در بخشنامه جدید شهرداری دیگر تیمداری نمی‌کند اما این که در آینده شهرداری در چه قالبی فعالیت می‌کند، نمی دانم اما امیدوارم مدیرعامل باشگاه به مانند گذشته تیم بانوان را حمایت کنند چرا که مردم ارومیه به والیبال بسیار علاقمند هستند و قطعا سرمایه‌گذاری‌ و هزینه در والیبال این شهر ثمربخش خواهد بود.

سرمربی تیم والیبال بانوان شهرداری ارومیه درباره سطح لیگ برتر والیبال بانوان، تصریح کرد: شرایط خیلی بد نیست. اگر استانها بتوانند سهم بیشتری در لیگ برتر والیبال بانوان داشته باشند بهتر است. اعتقاد دارم اکثر شهرها می‌توانند در دسته یک تیمداری کنند و از بین این تیم‌ها نیز 12 یا 13 تیم در لیگ برتر حضور داشته باشند. هر چقدر بازیکن در رقابت‌های بیشتری حضور داشته باشد تجربه بیشتری نیز به دست می‌آورند. برگزاری بیشتر بازی‌ها به مربی هم کمک می‌کند نقاط ضعف و قوت تیم خود را شناسایی کند. تمرین نمی‌تواند همه چیز را درباره شرایط یک تیم و بازیکنانش مشخص کند. ما در لیگ علاوه بر این که مشکل تعداد تیم داریم، از نظر امکانات هم مشکل داریم.

دشتبان درباره مشکل اسپانسر در ورزش بانوان، اظهار کرد: هر باشگاهی که می‌خواهد تیمداری باید در پایه‌ها نیز فعالیت کند و یا آکادمی والیبال داشته باشیم. تیم‌ها باید چشم انداز چهار یا پنج ساله داشته باشند اما متاسفانه در بهای ما به خصوص در بخش بانوان بعد از اتمام یک دوره لیگ تمرینات تیم به پایان می‌رسد و همه چیز تا سال آینده و دوره بعد تعطیل می‌شود اما اگر تیم‌ها در شهر خودشان سرمایه‌گذاری‌ کنند در سال‌های آینده می توانیم نتیجه‌ بگیریم. این موضوع باعث می‌شود در هر شهر بازیکنان بومی با کیفیت داشته باشیم. در کل باشگاه‌ها باید تیم داری و فعالیت بهتری داشته باشند و به صورت پایه‌ای کار انجام بدهند.

او همچنین درباره وظایف فدراسیون در این باره گفت: مدت‌ها پیش فدراسیون به هیات‌ها نامه ارسال کرده بود مبنی بر شناسایی دختران مستعد که این موضوع مستلزم هزینه زیادی است. ما بازیکنان خوب زیادی در شهرها داریم اما به دلیل بالا بودن هزینه‌های افراد کمی جذب می‌شوند چرا که خانواده‌ها توانایی پرداخت این هزینه‌ها ندارند. فدراسیون می‌تواند با برگزاری اردو در شهرها علاوه بر کاهش هزینه فرصت کافی برای همه مهیا کنیم.

سرمربی تیم شهرداری ارومیه در پایان اظهار کرد: همه مسئولان باید اعتبارات کافی را بگذارند و آینده سازی انجام بدهند. برگزاری اردو کافی نیست. ما مشکلات زیادی داریم یعنی حتی از نظر ایاب و ذهاب و برگزاری امکانات دچار مشکلاتی هستیم که باید در راستای پیشرفت والیبال حل شود.

ا‌نتها‌ی‌پیا‌م


5755964
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» پیشکسوت تیم فوتبال استقلال تهران خبر داد که این باشگاه هنوز وام بانکی خود را پرداخت نکرده است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» با اعلام کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، محمود فکری، سرمربی تیم مس تا اطلاع ثانوی از همراهی تیم خود محروم است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» آخرین تمرین تیم فوتبال پرسپولیس پیش از دیدار برابر تیم چادرملو عصر امروز جمعه برگزار شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مالکان باشگاه استقلال به دنبال جذب سرمربی خارجی برای تیم خود هستند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دختر پینگ‌پنگ‌باز ایران با پیروزی مقابل حریف قطری به جمع ۱۶ بازیکن برتر مسابقات فیدر دوحه صعود کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» محرومیت ۴ ساله پل پوگبا هافبک فرانسوی یوونتوس بابت دوپینگ به ۱۸ ماه کاهش یافت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» محمدحسین مرادمند، مدافع تیم فوتبال استقلال جایگزین روزبه چشمی در بازی با هوادار شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی موقت تیم فوتبال استقلال گفت: آنچه در مقطع کنونی مهم است، نام استقلال است که باید با کمک یکدیگر دوباره تیم را به جمع مدعیان بازگردانیم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر ورزشگاه تختی در مورد شرایط این‌ مجموعه در آستانه دیدار پرسپولیس و چادرملو توضیح داد. 
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» پرسپولیس فردا رو در روی تیمی قرار می‌گیرد که سابقه زیادی در فوتبال ایران ندارد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است