بازار 21:15 - 10 بهمن 1397

آشنایی با غذاهای ترکیه ای در آنتالیا

آنتالیا یکی از شهرهای توریستی ترکیه می باشد که غذاهای ترکی لذیذی در رستورانهای آنتالیا و غذاخوری های خیابانی به فروش می رسد.. در اینجا به معرفی ارزان ترین غذاهای آنتالیا میپردازیم..

غذاهای خیابانی

دونر یا کباب از غذاهای سنتی آنتالیا  در تور آنتالیا در غرفه های خیابانی از لذیذترین غذاهای ترکی به شمار می رود که در آنتالیا به فروش می رسد. این ساندویچ گوشت فشرده، تنها 3 تا 4 یورو می باشد و ساندویچ دونر مرغ کمی گران تر است که با ماست سرو می شود. جگر مرغ و کوفته را هم با همان قیمت میتوان در خیابانهای آنتالیا تهیه کرد.

گوزلمه

گوزلمه همان پنکیک های ترکی هستند که معمولا زن های محلی را خواهید دید که در فضای باز به پخت آن مشغول هستند. میتوانید آن را با پنیر، اسفناج، سیب زمین و گوشت خرد شده نوش جان کنید. این غذا همراه با سالاد گوجه، خیار و جعفری سرو می شود. با 5 لیره میتوانید یک نهار ارزان و خوشمزه بخورید.

غذاهای خانگی

برای داشتن یک تجربه عالی و غذایی ارزان، به مکانهایی بروید که غذای خانگی سرو می کنند. میتوانید با 5 لیره یک دلی از عذا در بیاورید. یک وعده غذای معمولی با سوپ و سالاد شروع می شود. بعد از آن یک کاسه سوپ سبزیجات و گوشت و برنج و ماکارونی می آورند.اگر بخواهید میتوانید به جای سوپ دسر سفارش دهید.

پاید

پاید یک پیتذای ترکی می باشد. یک تکه نان نازک که با گوشت و سبزیجات و پنیر سرو می شود. شکل سنتی این پتزا دراز و نازک می باشد. میتوانید با پنیر و سوسیس یا پپرونی سفارش دهید و تنها 5 لیره بپردازید.

غذاهای ساحلی

نباید قبل از خوردن غذاهای ساحلی ارزان از آنجا بروید! در مورد رستورانهای ساحلی گرانقیمت حرف نمیزنیم بلکه از فروشنده های دوره گرد ساحلی میگوییم که غذایی لذیذ و ارزان می فروشند.

غذا های آنتالیا

غذاهای محلی آنتالیا در تور لحظه آخری آنتالیا  بسیار متنوع و فراوان است و از جمله نمونه‌های آن می‌توان به سالاد پیاز (Taratorlu piyaz)، لابا (laba)، هیبش (hibeş)، کباب ساج (sac kavurması)، کباب تنوری (tandir kebabı)، کوله (Kolle )، شاکشوکا (saksuka)، انواع بورک (borek)، کشکک (keskek) اشاره کرد.

بلغور گندم یکی از مواد اولیه پایه در آشپزخانه ترکیه محسوب شده و غذاهای فراوانی بر حسب ذائقه مردم منطقه از آن تهیه می‌شود. در آنتالیا نیز از ترکیب این ماده با لوبیا، نخود، باقلا و ذرت غذایی مقوی به نام کوله (kolle) تهیه شده و همراه با آب لیمو، پودر فلفل قرمز، رب انار و گردو سرو می‌شود.

ساج وسیله‌ای شبیه به ماهی تابه است که از آن برای تهیه نان استفاده می‌شود، ولی در آنتالیا از این وسیله برای تهیه غذایی از گوشت گاو استفاده می‌شود و نام غذا نیز برگرفته از آن (sac kebabi) است. از جمله مواد اولیه این غذا می‌توان به گوشت گاو، پیاز، فلفل، گوجه فرنگی، نمک و سایر ادویه‌ها اشاره کرد.

کباب تنوری بره نیز یکی از محبوبترین و خوشمزه‌ترین غذاهای آنتالیا است که گوشت بره با ادویه‌هایی مانند نمک و آویشن پخته شده و دارای طعم ترد و لذیذی است.

بورک غذایی است که از ترکیب خمیر یوفکا (خمیر بسیار نازک) و انواع مواد غذایی تهیه می‌شود و در اقصی نقاط کشور ترکیه با مواد (گوشت، انواع سبزیجات محلی، ...) و شکل‌های مختلفی (رول، لقمه، ...) به وفور یافت می‌شود.

پیاز بر خلاف وجه تسمیه آن در فارسی نام نوعی سالاد است که از ترکیب لوبیای سفید، سیر، روغن زیتون، سرکه، لیموی تازه و ارده به عنوان چاشنی در کنار غذاها به ویژه محصولات دریایی عرضه می‌شود. هیبش نیز ترکیبی مشابه به پیاز داشته و در آن به جای لوبیا از ادویه‌جات مختلف استفاده می‌شود.

شاکشوکا (saksuka) نیز یکی دیگر از چاشنی‌ها یا به عبارتی دورچین‌هایی است که از ترکیب سبزیجات تازه مانند بادمجان، فلفل و گوجه فرنگی به همراه سس مخصوص در کنار غذاها سرو می‌شود.

آنتالیا شهری ساحلی محسوب می‌شود و از این رو، انواع محصولات دریایی شامل ماهی، میگو، کالاماری و .... صید روز با چاشنی‌های مختلف تهیه و با دورچین‌های مختلف عرضه می‌شوند. بنابراین، اگر طرفدار غذای دریایی هستید، رستوران‌های دریایی آنتالیا را از دست ندهید. گفتنی است تفاوت طعم را می‌توان در شیوه‌های پخت نیز تجربه کرد؛ یکی از این غذاهای دریایی معروف ماهی با سس سیر تابه‌ای (taratorlu balik tavasi)  است. از دست ندهید: اطلاعات کشور ارمنستان در تور ارمنستان

این منطقه به دلیل شرایط آب و هوایی محیط بسیار مناسبی برای پرورش سبزیجات تازه‌ است که به طبع آن دسرهای آنتالیا نیز از همین محصولات تهیه می‌شوند. از جمله این دسرهای طبیعی و خوشمزه می‌توان دسر بادمجان، دسر کرد تنبل، ملاس نارنج و ترنج را نام برد. همچنین آنتالیا به دلیل برخورداری از آب و هوای معتدل محیط بسیار مناسبی برای رشد و پرورش مرکباتی مانند گریپفروت، لیمو، پرتقال، نارنج، ترنج و سایر اعضای این خانواده است. اهالی منطقه نیز مرباهای تازه و خوشمزه‌ای را از این میوه‌ها تهیه می‌کنند، که می‌توان به هنگام گذر از بازارچه‌های محلی به قیمت مناسبی آن‌ها را تهیه کرد. دسر کدو تنبل یکی از خوشمزه‌ترین دسرهای آنتالیا به شمار می‌رود که با استفاده از کدو تنبل، ارده،گردو و شکر تهیه شده و پس از صرف غذاها و به میژه غذاهای دریایی توسط رستوران‌ها به مشتریان پیشنهاد می‌شود.

رستوران های آنتالیا

رستوران وانیلا لونج | Vanilla Lounge

فاصله ی این رستوران تا دروازه هادریان که یکی از مهمترین جاذبه های بخش قدیمی آنتالیاست تنها ۵ دقیقه است. غذاهای مدرن در تضاد کامل با معماری عثمانیه ای است که رستوران را احاطه کرده. سرآشپز بریتانیایی به همراه همسر ترکیه اش غذاهای خوشمزه ای را می پزند که شامل غذاهای بین المللی و مدیترانه ای است. منوی رستوران شامل مواد اولیه ی تازه و منعکس کننده ی ترکیب تکنیک های آشپزی سنتی و مدرن است.

رستوران سراسر فاین داینینگ | Seraser Fine Dining

شاید دوست داشته باشید بیشتر از اینکه به رستوران های ساحلی بروید رستوران های فرهنگی را تجربه کنید و به غذاخوری هایی بروید که در کنار آثار تاریخی شهر قرار دارند در این صورت این رستروان با ویژگی های منحصربرفدش به خوبی شما را راضی می کند. رستوران در یک خانه ی قدیمی ۳۰۰ ساله برپا شده و یکی از جذاب ترین رستوران های شهر است. رستوران پر از مجسمه، عماصر تزئینی جذاب و البته وسایل دست ساز است و مطمئنا در نگاه اول مبهوت دکور خاصش می شوید. پیانوی زنده و باغ باشکوه مدیترانه ای تجربه ی بینظیر شکم گردی را برایتان فراهم می کند.

کافه قلعه | Castle Café

به گزارش سفر باتو ،این رستوران با موقعیت استثنائی چشم انداز پانورامایی از خلیج آنتالیا دارد و به همراه غذاهای خوشمزه مدیترانه ای، تفریحی بینظیر را برایتان رقم مس زند. این رستوران در بخش قدیمی شهر بر روی صخره ای مشرف به دریا قرار دارد و به داشتن محیط دلنشین و خدمات عالی معروف است. می توانید غذاهای مدیترانه ای، انواع پاستا و اسنک های خوشمزه را از منو انتخاب کنید.

 

رستوران آلپ پاسا | Alp Pasa

این رستوران در هتل بوتیک آلپ پاسا در تور ارزان آنتالیا  قرر دارد و بهترین جا برای لذت بردن از غذاهای سلف سرویس و پیانوی زنده است. این رستوران در یک ساختمان عثمانی در بخش قدیمی شهر و در چند قدمی دروازه هادریان قرار دارد. در این رستوران انواع غذاهای ترکی، مدیترانه ای، فراهنسوی و حتی غذاهای گیاهی سرو می شود و از طرفی یک حیاط دلباز بزرگ دارد که جذابیتش را دو چندان کرده است.


10043106
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» اظهارنامه مالیاتی یک نوع سند حسابداری است که توسط اشخاص حقوقی یا حقیقی در کشور ایران تهیه می‌شود و به سازمان امور مالیاتی ارائه می‌گردد. این اظهارنامه شامل اطلاعات مالیاتی و مالی افرادیست که براساس آن میزان مالیاتی که باید پرداخت کند، تعیین می‌شود...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است