بازار 21:13 - 24 بهمن 1397

مشکل بزرگ سفر به ایتالیا

تا وقتی که تصمیم سفر به کشور تاریخی و زیبای ایتالیا رو نگرفته اید، از مشکلات آن با خبر نیستید اما زمانی که قصد سفر به این کشور را می‌کنید، با سد بزرگی به اسم ویزا، روبرو می‌شوید. اخذ ویزای هرکشوری یک سری سختی ها و دردسر هایی به دنبال دارد. از کمبود مدارک گرفته تا تعیین وقت سفارت ویزای کشور مقصد. برای اخذ ویزای هر کشوری، شما حتما باید با کارشناسان ویزای آن کشور گفت و گو کنید تا طعم تلخ ریجکتی را نچشید!

شهروندان ایرانی برای سفر به ایتالیا، حتما باید از سفارت و کنسولگری این کشور درخواست ویزا بدهند. از اکتبر سال 1997، کشور ایتالیا هم نیز عهدنامه شنگن را پذیرفت و قانون مرز آزاد را اجرا کرد. ویزای ایتالیا در صدر لیست بیشترین درخواست ویزا ایرانیان می باشد.

 ویزای توریستی ایتالیا، به منظور بازدید های توریستی کوتاه مدت از کشور ایتالیا صادر می شود. مدت اعتبار ویزا و میزان دفعات ورود به ایتالیا، با توجه به درخواست متقاضی و تائید افسر کنسولی تعیین می گردد.

این نوع ویزا برای اهداف تحصیلی و کاری مناسب نیست و برای این اهداف باید ویزای کاری و تحصیلی درخواست نمود. بیشترین نوع ویزای درخواستی کشور ایتالیا، ویزای توریستی می باشد.

پس از تائید درخواست ویزا و صدور ویزا به اسم متقاضی، برچسب ویزا با اطلاعاتی از قبیل تاریخ صدور، تاریخ انقضا، مدت زمان اقامت، اطلاعات و عکس متقاضی به پاسپورت متقاضی الصاق می شود.

اولین مرحله از اخذ ویزای ایتالیا، دریافت وقت سفارت و مصاحبه با افسران ویزای این کشور است. وقت سفارت ایتالیا یا به عنوانی وقت مصاحبه ویزای ایتالیا، به منظور مصاحبه افسر کنسولگری ایتالیا با متقاضی اخذ ویزا، به منظور بررسی شرایط متقاضی و مشخص کردن هدف ایشان از سفر به ایتالیا انجام می شود.

به دلیل انبوه زیاد مسافران کشور ایتالیا، معمولا خرید وقت سفارت ایتالیا امری مشکل و پر دردسر می باشد و به علت درخواست های زیاد مسافران این کشور، متقاضیان اخذ ویزای ایتالیا، روی به خرید وقت فوری سفارت ایتالیا نموده اند.

وقت معمولی سفارت ایتالیا معمولا حدود 30 تا 45 روز زمان می برد اما وقت سفارت ایتالیا فوری، در حدود 3 روز تا یک هفته اجازه مصاحبه متقاضیان به افسر کنسولی را صادر می کند.

برای دریافت ویزای ایتالیا چه مدارکی باید ارائه کنیم؟

اعطای ویزای ایتالیا به متقاضیان، با توجه به بررسی مدارک و شرایط ایشان انجام می‌شود. برای بررسی شرایط ویزای ایتالیا از سوی افسران ویزای این کشور، باید مدارک زیر را ارائه کنید.

 فرم درخواست ویزای ایتالیا:

 برای تکمیل فرم درخواست ویزای ایتالیا، می‌توانید از خدمات ویزا گروه مسافرتی ویزالند استفاده کنید.

پرینت وقت سفارت:

 برگه پرینت شده وقت سفارت ایتالیا، توسط گروه مسافرتی ویزالند، به متقاضی اعطا می شود.

پاسپورت متقاضی:

 پاسپورت متقاضی باید 6 ماه اعتبار و حداقل دو صفحه خالی داشته باشد.

دو قطعه عکس 3*4:

 عکس ها با پس زمینه سفید، بدون روتوش، در مدت زمانی کمتر از 6 ماه گرفته شده باشد.

رزرو بلیط هواپیما و واچر هتل:

 رزرو بلیط هواپیما و واچر هتل، در تاریخ زمانی مورد نظر مسافر توسط گروه مسافرتی ویزالند صادر می شود.

ترجمه اصل و ترجمه کلیه مدارک شخصی:

 اصل و ترجمه کلیه مدارک درخواستی سفارت ایتالیا، که این مدارک برای هر ویزا مختلف است.

بیمه مسافرتی:

 بیمه مسافرتی با توجه به مدت اقامت و تاریخ ورود و خروج به کشور ایتالیا، توسط گروه مسافرتی ویزالند اعطا می شود.

پرداختی سفارت ایتالیا:

 مجموع کل هزینه های پرداختی سفارت ایتالیا، 125 یورو می باشد. این مبلغ باید به صورت نقدی در محل سفارت به افسر کنسولی پرداخت شود. سفارت ایتالیا از دریافت سکه های یورو خودداری می کند و حتما هزینه سفارت را باید مطابق درخواست سفارت ایتالیا پرداخت کنید. (دقیقا 125 یورو پرداخت کنید)


10053756
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» اظهارنامه مالیاتی یک نوع سند حسابداری است که توسط اشخاص حقوقی یا حقیقی در کشور ایران تهیه می‌شود و به سازمان امور مالیاتی ارائه می‌گردد. این اظهارنامه شامل اطلاعات مالیاتی و مالی افرادیست که براساس آن میزان مالیاتی که باید پرداخت کند، تعیین می‌شود...
بازار
«پارسی نیوز» داستان‌های کوتاه ترکی استانبولی: یادگیری از طریق داستان متوجه شدن از داستان‌های پیچیده در زبان ترکی استانبولی به عنوان یک چالش جذاب و مفید می‌تواند به غنای تجربه زبانی شما افزوده شود. زمانی که به داستان‌های پیچیده پرداخته و آن‌ها را درک م...
بازار
«پارسی نیوز» دغدغه بسیاری از افرادی که به دنبال تغییر دکوراسیون داخلی منزل یا محیط کاری خود هستند، انتخاب یک شرکت کار درست در حوزه دکوراسیون داخلی می‏باشد. برای انتخاب یک شرکت دکوراسیون داخلی ایده‏آل، بایستی به نکات مختلفی توجه داشت و از یک راهنمای گام به گام ...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است